Серед стратегічних напрямків нашої роботи — адвокація зручної та безпечної веломережі в Києві.

Наша робота в цьому напрямку полягає у моніторингу та аналізі дій і планів органів влади, залученні іноземних та українських експертів, вимогах скоригувати дії на користь користувачів велосипеда через акції, ЗМІ та пряму співпрацю.

Історія питання

У 2014 році ми розробили та передали до міської ради велоконцепцію Києва, на основі якої спільно з Департаментом містобудування та архітектури КМДА підготували Міську цільову програму з розвитку велосипедної інфраструктури у місті Києві на 2015-2019 роки. Програму не було затверджено через брак фінансування.

2015

2016:

  • добились від КМДА замовлення розробки велосипедної концепції Києва і надавали консультаційну допомогу при її розробці. Мапа проекту веломережі Києва Map_VeloСonсept_2017_150х110_sss

Збільшену версію мапи проекту веломережі дивіться тут.

2017:

  • допомогли розробити велоконцепцію Києва, яку Київрада ухвалила в лютому 2018 року
  • допомагали формувати бюджет на розвиток велоінфраструктури і сприяли виділенню 50 млн грн на велоінфраструктуру в бюджеті Києва на 2018 рік
  • консультували КМДА щодо експерименту з рухом велосипедистів по смугах для громадського транспорту
  • ініціювали звернення велоініціатив Києва до Київської міської державної адміністрації під час акції Білий велосипед – Досить нас вбивати! і зустрічі з керівниками КМДА наприкінці 2017 року, на якій домовились про термінові кроки, щоб “розморозити” розвиток велоінфраструктури в місті
  • розробили і передали КП Київпастранс нагадування для водіїв автобусів та тролейбусів щодо правил взаємодії на дорогах Києва з користувачами велотранспорту

2018

  • 8 лютого 2018 року Київрада затвердила стратегічний для міста документ — Концепцію розвитку велоінфраструктури. У липні велоконцепцію підписав мер Києва Віталій Кличко. Протягом 2018 року на виконання велоконцепції було створено велосектор при Департаменті транспортної інфраструктури КМДА. Повний текст велоконцепції є на сайті Київради.
  • Завдяки безпосередній участі координаторки АВК по Києву у профільній комісії, комунікації з депутатами Київради та мобілізації спільноти в бюджеті на 2019 рік було передбачено кошти на проектування 7 веломаршрутів: «Виноградар — Центр», «Оболонь — Центр», «Солом’янка — Центр», «Лісовий масив — Центр», «Куренівка — Центр», «Воскресенка — Московський міст-Центр» та по Набережному шосе від Поштової площі до мосту Патона. Виділене фінансування дасть змогу у 2019 році оголосити тендери на проектування зазначених веломаршрутів.
  • За результатами підрахунків велосипедистів у 2018 році кількість велосипедистів у Києві зросла на 40% у будній день та на 46% у вихідний. Це абсолютний рекорд за 5-річну історію проведення нашого дослідження в столиці.

Велоінфраструктура в Києві

Наразі в Києві функціонує єдиний веломаршрут Троєщина – Європейська площа. Ми вважаємо цей веломаршрут першим зразком якісної велоінфраструктури в Києві. Крім того, у місті є не зв’язані між собою велодоріжки на окремих вулицях, які були першими, а тому далекими від досконалості спробами. Це велодоріжки на пр. Бажана, вул. Здолбунівській, Дніпровській набережній, пр. Перемоги, Оболонській набережній, вул. Драгомирова. Але повноцінним веломаршрутом у Києві, який сполучає місця, де люди живуть, і куди їздять на роботу, є поки що лише веломаршрут Троєщина – Європейська площа.

Подивитись на велоінфраструктуру в Києві можна на інтерактивній мапі в інформаційно-аналітичній системі КМДА.

Велопереїзд на веломаршруті Троєщина – Європейська площа.

  • Igor Bondarenko

    Не знаю как в этом, но в прошлом году с водил бабло срубали. Те же работники “Киевтранспарксервиса”.

інші цікаві матеріали

Заступник голови Київської міської державної адміністрації Дмитро Давтян запропонував урахувати напрацювання літньої школи «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності» при підготовці проекту реконструкції

Асоціація велосипедистів Києва проаналізувала плани робіт КК “Київавтодор” на 2018-2020 роки. Плани капітального ремонту вулиць взято з програми економічного та соціального розвитку Києва 2018-2020 років.

Аналіз проекту капітального ремонту вулиці Алма-Атинська на предмет організації руху велотранспорту, доступності для маломобільних та безпеки руху. Проект надано замовником Комунальна корпорація “Київавтодор”, цей аналіз