Ознайомтеся з діяльністю Асоціації в 2013 році

Ознайомтеся з діяльністю Асоціації у 2014 році та планом роботи на 2015 рік

Ознайомтеся з діяльністю Асоціації в 2015 році

Ознайомтеся з діяльністю Асоціації в 2016 році

Робота з популяризації велосипеда

  • З 2014 року АВК проводить Дні “Велосипедом на роботу”, які виросли в регулярні всеукраїнські флешмоби, що збирають від 200 до 500 велосипедистів кілька разів на рік.
  • Щороку Асоціація проводить тематичні велопаради; перший велопарад дівчат відбувся саме в Києві, після чого став популярним у десятках інших міст України.
  • Асоціація – ініціатор проведення Європейського тижня мобільності у Києві, у рамках якого організовують велопішохідні зони в Києві та низку популяризаційних заходів. У 2016 ЄТМ у Києві святкували вшосте.
  • З 2014 року АВК бере активну участь у міських фестивалях, де розповідає про переваги руху на велосипеді в місті та пропонує скористатися безкоштовним велопрокатом. У 2015 АВК представила перевагу велоруху на 6 міських фестивалях. У 2016 році АВК брала участь не лише у фестивалях в Україні, але й за кордоном — міжнародному велофестивалі в Білорусі.
  • АВК започаткувала та проводить щорічний конкурс “Велопрацедавець року” для заохочення компаній, які створили найкращі умови для  працівників, що хочуть використовувати велосипед для поїздок на роботу. До конкурсу долучаються не лише приватні компанії, а й департаменти міської ради та державні відомства.
  • АВК проводить вечірні велоекскурсії по Києву, аби показати всім охочим цікаві місця столиці з велосипеда та щоб у місті було все більше людей на велосипедах.
  • У співпраці з корпорацією “Артеріум” розроблено та відкрито перші ознаковані рекреаційні маршрути в Києві завдовжки 30 кілометрів. Маршрути доступні для всіх охочих у 6 парках Києва, парках Львова ти Житомира.
  • У 2014 році до Асоціації велосипедистів Києва долучилося 170 нових членів, збільшивши кількість на 135%, у 2015 році – 166 нових членів, збільшивши кількість на 56%. Зараз нас більше 460-ти, але мета цього року – 500 членів АВК! Завдяки багатьом цікавим подіям, а також партнерству із закладами, дружніми до велосипедистів, АВК розповідає широкій аудиторії про членську програму та її переваги, залучає та об’єднує однодумців.

Покращення комфорту та безпеки київських велосипедистів:

  • Співпраця зі службою “Мотохелп” – З початку співпраці (2011 рік) служба “Мотохелп” надає  термінову медичну, правову та психологічну допомогу велосипедистам, які потрапляють в ДТП. Асоціація перераховує 10% членських внесків на роботу “Мотохелпу”. Улітку 2016 року в АВК з’явилася координаторка допомоги постраждалим у вело-ДТП, яка збирає команду швидкого реагування.
  • З 2011 року Асоціація проводить велошколи з безпеки руху, де всі охочі можуть навчитися їздити по Києву згідно з правилами дорожнього руху. У 2016 році заняття проходили щонеділі з квітня по вересень у 6 районах столиці.
  • У 2014 році АВК розмістила на бордах Києва та Чернігова соціальну рекламу з безпеки руху, що звертала увагу водіїв на рух велосипедистів по місту.
  • За рекомендацією АВК зручні та якісні велостоянки встановлені біля будівлі КМДА, Кабінету міністрів, на набережній на Поштовій площі, біля 42 закладів McDonalds, близько десятка в столиці. АВК надає зацікавленим організаціям рекомендацїі щодо конструктивного рішення стоянок. Крм того, за ініціативи або підтримки АВК, велостоянки відкрили 20 інших бізнесів в Києві (ТЦ “Піраміда”, “Нова пошта”, магазин “Горгани”, аптеки, кафе та ін.), все більше закладів харчування входять до мережі bike-friendly.

Стратегічна робота з міською владою Києва

  • Розроблено велосипедну концепцію Києва. На основі концепції міська адміністрація у 2016 році розробляє програмний документ, який регулюватиме розвиток та популяризацію велотранспорту у Києві. Програму вже почали реалізовувати: частину першого веломаршруту Троєщина – Європейська площа було відкрито восени 2015, роботи по облаштуванню маршруту продовжуються у 2016.
  • Велотранспорт внесено у Стратегію розвитку міста Києва до 2025 року. АВК була ключовим гравцем у цій боротьбі, залучивши підтримку німецьких експертів (GIZ) та молоді. Як наслідок, транспортна частина стратегії була повністю переписана – акцент зміщено з розбудови автодоріг на сталий розвиток громадського і велосипедного транспорту.
  • Внесено велосипедні зміни до Генерального плану Києва до 2025 року. Раніше у Генплані не було ні слова про велосипед та розвиток велотранспорту.
  • Створено посаду Радника міського голови з розвитку велосипедної інфраструктури. Це було однією з вимог Асоціації у 2014 році, а уже в 2015 Радниця міського голови Ксенія Семенова пролобіювала реалізацію Міської програми з розвитку велотранспорту, облаштування місць для перевезення велосипедів у фунікулері та провела навчальну роботу для водіїв громадського транспорту щодо руху по одній дорозі з велосипедистами.
  • Міська рада передбачила і частково виділила 15 млн. гривень на велоінфраструктуру Києва в 2015 році та більше 10 млн. гривень у 2016. Асоціація активно лобіювала це питання та разом з німецькими експертами брала участь у визначенні пріоритетних для столиці веломаршруртів на найближчі роки. За ці гроші був збудований веломаршрут Троєщина – Європейська площа. У 2016 році фінансується будівництво на трьох вулицях Троєщини та розробка веломаршруту Оболонь – Поділ.
  • З 2015 року у фунікулері встановлено один ряд складаних сидінь, які створюють більше простору та додають зручності у перевезенні велосипедів та дитячих візків.
  • Збудовано і відкрито відокремлені велодоріжки на вулиці Здолбунівській, проспекті Бажана, Генерала Ватутіна, Оноре де Бальзака, розпочато будівництво велодоріжки на проспекті Перемоги. Попри численні проектні недоліки, особливо на Перемоги, відкриття цих доріжок стало прецедентом, який дозволив привернути увагу до важливості якісного проектування велоінфраструктури і потреби змін будівельних стандартів. Також ці проекти стали переходом від обіцянок до дій.
  • З 2011 року влада Києва виступає партнером у відзначенні “Європейського тижня мобільності” (“День без авто”). У 2011 році для цього заходу було перекрито для автомобілів і облаштовано пішохідною на вихідні вулицю Сагайдачного, у 2012 році – Володимирську, у 2013 – Богдана Хмельницького. У 2016 році під час ЄТМ на велопішохідну зону було перетворено Бессарабський проїзд у центрі Києва.
  • Розпочато кампанію соціальної реклами велотранспорту, партнером якої була КМДА. У вересні 2013 тридцять біл-бордів з написом “Київ – велосипедне місто” з’явилися у центрі міста. У 2014 році було розміщено рекламу для водіїв, що звертає увагу на рух велосипедистів.
  • Здійснено вплив на прийняття рішення про реконструкцію Поштової площі. Затверджений варіант проектного рішення значно кращий для пішоходів та автомобілістів, ніж той, який планувався спочатку. АВК брала активну участь в громадських слуханнях по цьому проекту. Проте процес реалізації та підвищення якості проекту все ще триває.
  • За участі німецьких експертів-планувальників розроблено велосипедну схему для Дарницького району Києва – проект “Старт”. Проект було відкладено, однак досвід планування веломережі було застосовано для розробки велоконцепції в Києві та ще понад 10 українських містах.

Діяльність на національньному рівні

  • З 2009 року проводяться щорічні конференції “Велофорум”, з 2011 АВК є їхнім головним організатором. Останні три конференції були проведені у Харкові, Кривому Розі та Львові. У них взяло участь від 50 до 200 учасників: активістів, представників мерій, архітекторів, а також іноземних експертів.
  • У 2015 році АВК організувала фахівців з різних міст України для підготовки пропозицій та зауважень до проекту закону “Про дорожній рух та його безпеку” у частині безпеки та організації руху велосипедистів. Пропозиції передано народному депутату Ігореві Діденку та чекають на розгляд розробників та народного депутата.
  • У 2011 році була ініційована і з того часу проводиться системна робота з розробки та внесення змін до будівельних стандартів України (ДБН) з метою зробити можливим проектування зручної і безпечної велосипедної інфраструктури. У 2013 АВК долучилася до випуску в Україні німецьких стандартів з планування та будівнитцва велоінфраструктури. У 2014 АВК долучилася до розробки змін до ДБН, які були передані для затвердження в Міністерство регіонального розвитку та будівництва (зараз на стадії затвердження).
  • У 2011 році запущено проект “Інфоцентр велотранспорту”, на сайті якого зараз розміщено понад 200 одиниць матеріалів українською мовою. Найбільш цінними і популярними матеріалами на сайті Інфоцентру є голандський Підручник з велосипедного планування (I-CE), Підручник та настанови трансєвропейського велопроекту “Presto”, та численні переклади кращих практик і підручників з розвитку велотранспорту.
  • З 2013 року експерти АВК допомагають меріям інших українських міст планувати та створювати велосипедну інфраструктуру. Зокрема, за сприяння АВК велосипедний план розробив Донецьк, і в кінці 2013 почав його реалізовувати: з’явилася перша велодоріжка. У 2014 році АВК активно допомагала в розробці велоконцепцій Білої Церкви, Харкова, Чернівців, Українки Київської області. У 2015 році за експертної підтримки АВК велоконцепції розробили Вишгород, Бровари, Житомир, Миколаїв, Миргород, Кривий Ріг, Полтава, Черкаси.
  • З 2011 року Президенту України та меру Києва передані три петиції від велосипедистів, які вимагають підтримки розвитку велотранспорту на державному та місцевому рівні, а також змін до Державних будівельних норм та Правил дорожнього руху. Петиції у різні роки підписали від 1500 до 5000 велосипедистів.

Міжнародна спіпраця

  • У 2009 році АВК стала членом Європейської федерації велосипедистів (ECF) – найбільшої у світі велосипедної організації, що об’єднує майже 50 велоорганізацій. Україну відвідували генеральний секретар ECF, члени Ради брали участь у Велофорумі у Євпаторії, Львові та Кривому Розі.
  • З травня 2016 року співробітницю АВК Ксенію Семенову обрано членом Ради і віце-президенткою ECF. На цій посаді Ксенія допомагає стратегічному розвитку загальноєвропейської організації, що адвокатує велотранспорт переважно у Європейському Союзі.
  • Завдяки співпраці з ECF, АВК було визнано однією з найуспішніших молодих велоорганізацій в Європі, разом з двома організаціями з Польщі та Італії. АВК отримала грант на інституцйний розвиток від всесвітнього фонду SRAM, який дозволив відкрити маленький офіс на Подолі та найняти першого штатного працівника. Тепер АВК допомагає порадами іншим громадським велоорганізаціям Європи.
  • З 2012 АВК працює над створенням української частини європейської туристичної веломережі “EuroVelo”. Розроблено концепцію пролягання маршруту EuroVelo-4 від кордону з Польщею до Києва, отримано листи підтримки від шести обласних адміністрацій, а також домовлено про співпрацю з велосипедними організаціями в регіонах, через які пройде цей маршрут. АВК здійснює велоекспедиції за маршрутами Євровело для обрання найкращих маршрутів, та є національним координатором створення веломаршруту EuroVelo-4.
  • У 2015 році троє волонтерів АВК пройшли навчання у Харкові та Берліні, зокрема, у темі сталого розвитку міст, і налагодили зв’язки з громадськими організаціями Європи, аби разом надалі розвивати спільні проекти.

Розвиток організаційної спроможності Асоціації

  • У 2014 році до Асоціації велосипедистів Києва долучилося 170 нових членів, збільшивши кількість на 135%, у 2015 році – 166 нових членів, збільшивши кількість на 56%. Зараз нас більше 460-ти, але мета цього року – 500 членів АВК!
  • До партнерської програми АВК в 2015 році входить 28 компаній, що надають знижки членам Асоціації – веломагазини, майстерні, прокати та інші.

Завдяки багатьом цікавим подіям, а також партнерству із закладами, дружніми до велосипедистів, АВК розповідає широкій аудиторії про членську програму та її переваги, залучає та об’єднує однодумців.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва готується взяти участь у двох традиційних веловиставках напередодні велосезону — Velobike (24-26 лютого) і Bike Expo 2017 (10–12 березня). АВК використовує веловиставки

Мені пощастило пересидіти найхолодніший тиждень лютого у Мадриді. Що я там робив? В рамках програми “Connect for impact” брав участь у обміні досвідом з іспанцями.

У п’ятницю, 10 лютого, морозний Київ приєднався до всесвітньої акції зимовий “День велосипедом на роботу”. На Майдані Незалежності зустрілися перед роботою кияни, які в цей день