2 – це 2% поїздок на велосипеді серед усіх поїздок.

200 – це 200 км комфортних та безпечних велосипедних шляхів у Києві.

0 – це нульова летальність на дорогах Києва.

Робота з популяризації велосипеда

  • З 2014 року АВК проводить Дні “Велосипедом на роботу”, які виросли в регулярні всеукраїнські флешмоби, що збирають від 200 до 500 велосипедистів кілька разів на рік.

    Зустріч учасників флешмобу “Велосипедом на роботу” на Майдані в Києві в квітні 2018 року.

  • Щороку Асоціація проводить тематичні велопаради. Перший велопарад дівчат відбувся саме в Києві, після чого став популярним у десятках інших міст України.

    На старті Велопараду дівчат улітку 2017 року біля Київської Опери.

  • Асоціація – ініціатор проведення Європейського тижня мобільності у Києві, у рамках якого організовують велопішохідні зони в Києві та низку популяризаційних заходів. У 2016 ЄТМ у Києві святкували вшосте.

    Велоекскурсія на ВДНГ під час Європейського тижня мобільності в Києві у вересні 2017 року.

  • З 2014 року АВК бере активну участь у міських фестивалях, де розповідає про переваги руху на велосипеді в місті та пропонує скористатися безкоштовним велопрокатом. У 2015 АВК представила перевагу велоруху на 6 міських фестивалях. У 2016 році АВК брала участь не лише у фестивалях в Україні, але й за кордоном — міжнародному велофестивалі в Білорусі. У 2017 року було 8 велоточок АВК на міських фестивалях, зокрема на DocuDays, CANactions, ReAction, Дні молоді та Фестивалі мов від Ґете-інституту. Також АВК традиційно бере участь у виставках ВелоБайк та БайкЕкспо в Києві.
  • АВК започаткувала та проводить щорічний конкурс “Велопрацедавець року для заохочення компаній, які створили найкращі велоумови для поїздок на роботу. До конкурсу долучаються не лише приватні компанії, а й департаменти міської ради та міністерства.

    У 2017 році Велопрацедавцем року вперше стала юридична фірма EVERLEGAL.

  • АВК час від часу проводить велоекскурсії по Києву, аби показати всім охочим цікаві місця столиці з велосипеда та щоб у місті було все більше людей на велосипедах.
  • АВК двічі на рік проводить підрахунок велосипедистів у Києві, збираючи унікальну статистику про динаміку кількості велосипедистів та інформацію про типовий потрет користувачів велосипеда в місті.
  • У співпраці з корпорацією “Артеріум” розроблено та відкрито перші ознаковані рекреаційні маршрути здоров’я в Києві завдовжки 30 кілометрів. Маршрути доступні для всіх охочих у 6 парках Києва, а також у парках Львова ти Житомира.

    Маршрути промарковані спеціальними вказівниками та стендами, щоб було легко орієнтуватися.

  • У 2016 році АВК запустила серію зустрічей #КрутиПедаліКиїв, надихаючи мешканців міста крутити педалі захопливими оповідками про велоподорожі, цікавими лекціями про міську велокультуру, а найголовніше – неймовірними велосипедистами та велосипедистками.
  • Асоціація велосипедистів Києва є членською громадською організацією. Члени АВК посилюють голос велоспільноти та допомагають зробити Київ зручним для його жителів і пересування велосипедом. Підтримка нових активістів сприяє нашій роботі при представленні інтересів велосипедистів перед владою і дає розуміння того, що ми рухаємося у правильному напрямку. Як долучитися

    Загальні збори АВК у 2015 році відбулись на останньому поверсі київського хмарочоса.

Покращення комфорту та безпеки київських велосипедистів:

  • Співпраця зі службою “Мотохелп” – З початку співпраці (2011 рік) служба “Мотохелп” надає  термінову медичну, правову та психологічну допомогу велосипедистам, які потрапляють в ДТП. Асоціація перераховує 10% членських внесків на роботу “Мотохелпу”. Улітку 2016 року в АВК з’явилася координаторка допомоги постраждалим у вело-ДТП, яка збирає команду швидкого реагування.

    Тренінг про базові навички надання домедичної допомоги взимку 2018 року.

  • З 2011 року Асоціація проводить Велошколу з безпеки руху, де всі охочі можуть навчитися їздити по Києву згідно з правилами дорожнього руху. У 2016 році заняття проходили щонеділі з квітня по вересень у 6 районах столиці. У 2018 році велошкола відбувається в різних районах Києва двічі на місяць. АВК підготувала і поширює Правила дорожнього руху для велосипедистів.

    Практична поїздка з велотренерами АВК під час Велошколи з безпеки руху навесні 2017 року.

  • У 2014 році АВК розмістила на бордах Києва та Чернігова соціальну рекламу з безпеки руху, що звертала увагу водіїв на рух велосипедистів по місту. 
  • За рекомендацією АВК зручні та якісні велостоянки встановлені біля будівлі КМДА, Кабінету міністрів, на набережній на Поштовій площі, біля 42 закладів McDonalds, близько десятка в столиці. АВК надає зацікавленим організаціям рекомендацїі щодо конструктивного рішення стоянок. Крм того, за ініціативи або підтримки АВК, велостоянки відкрили 20 інших бізнесів в Києві (ТЦ “Піраміда”, “Нова пошта”, магазин “Горгани”, аптеки, кафе та ін.), все більше закладів харчування входять до мережі bike-friendly. Поради з розміщення та форми велопарковок для офісів, магазинів та інших громадських закладів Києва, які розробила АВК, доступні онлайн
  • Акція “Досить нас вбивати” у вересні 2017 року, організована з київськими велосипедними спільнотами, сприяла тому, що велоактивістів допустили на щотижневі понеділкові наради Департаменту транспорту КМДА.

    Під час акції біля КМДА встановили білий велосипед – всесвітній символ пам’яті про загиблих велосипедистів на дорозі.

  • У 2017 році АВК ініціювала збір пропозицій та відгуків від велосипедистів з різних міст України, на основі яких розробила пропозиції змін до Правил дорожнього руху (ПДР), орієнтовані на європейський досвід. Пропозиції з оновлення Правил дорожнього руху України та технічних стандартів в частині велотранспорту є онлайн.

Робота з адміністрацією Києва:

  • Розроблено і ухвалено велосипедну концепцію Києва. 8 лютого 2018 року Київська міська рада ухвалила Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві – велостратегію міста, яка розроблялась за допомоги Асоціації велосипедистів Києва. Перший веломаршрут Троєщина – Європейська площа було відкрито восени 2015, роботи по облаштуванню маршруту продовжуються.

    Велопереїзд на першому веломаршруті Троєщина – Європейська площа в Києві.

  • Інтереси велосипедистів враховано у Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року. АВК була ключовим гравцем у цій боротьбі, залучивши підтримку німецьких експертів (GIZ) та молоді. Як наслідок, транспортна частина стратегії була повністю переписана – акцент зміщено з розбудови автодоріг на сталий розвиток громадського і велосипедного транспорту.
  • Внесено велосипедні зміни до Генерального плану Києва до 2025 року. Раніше у Генплані не було ні слова про велосипед та розвиток велотранспорту.
  • Створено посаду Радника міського голови з розвитку велосипедної інфраструктури. Це було однією з вимог Асоціації у 2014 році, а уже в 2015 Радниця міського голови Ксенія Семенова пролобіювала реалізацію Міської програми з розвитку велотранспорту, облаштування місць для перевезення велосипедів у фунікулері та провела навчальну роботу для водіїв громадського транспорту щодо руху по одній дорозі з велосипедистами.
  • У бюджеті Києва на 2018 рік передбачено безпрецедентну суму коштів на розвиток велоінфраструктури – 50 млн грн. У 2015 році Київська міська рада передбачила і частково виділила 15 млн грн на велоінфраструктуру та більше 10 млн грн у 2016 році. Асоціація активно лобіювала це питання та разом з німецькими експертами брала участь у визначенні пріоритетних для столиці веломаршруртів на найближчі роки. За ці гроші був збудований веломаршрут Троєщина – Європейська площа. У 2016 році фінансувалось будівництво на трьох вулицях Троєщини та розробка веломаршруту Оболонь – Поділ. У 2017 році на розвиток велосипедної інфраструктури виділено 50 млн грн, які планується спрямувати на розробку трьох веломаршрутів з центру на Виноградар, Оболонь і Солом’янку.
  • З 2015 року у фунікулері встановлено один ряд складаних сидінь, які створюють більше простору та додають зручності у перевезенні велосипедів та дитячих візків.
  • Збудовано і відкрито відокремлені велодоріжки на вулиці Здолбунівській, проспекті Бажана, Генерала Ватутіна, Оноре де Бальзака, розпочато будівництво велодоріжки на проспекті Перемоги. Попри численні проектні недоліки, особливо на Перемоги, відкриття цих доріжок стало прецедентом, який дозволив привернути увагу до важливості якісного проектування велоінфраструктури і потреби змін будівельних стандартів. Також ці проекти стали переходом від обіцянок до дій.
  • З 2017 року на чотирьох вулицях велосипедистам дозволено рух смугами громадського транспорту в рамках експерименту.
  • З 2011 року влада Києва виступає партнером у відзначенні Європейського тижня мобільності (“День без авто”). У 2011 році для цього заходу було перекрито для автомобілів і облаштовано пішохідною на вихідні вулицю Сагайдачного, у 2012 році – Володимирську, у 2013 – Богдана Хмельницького. У 2016 році під час ЄТМ на велопішохідну зону було перетворено Бессарабський проїзд у центрі Києва. У 2017 році АВК була співорганізатором осінньої школи «Трансформація Бессарабської площі», результатом якої стали проекти з реорганізації руху на Бессарабській площі.

    У 2016 році під час ЄТМ на велопішохідну зону було перетворено Бессарабський проїзд у центрі Києва.

  • Розпочато кампанію соціальної реклами велотранспорту, партнером якої була КМДА. У вересні 2013 тридцять біл-бордів з написом “Київ – велосипедне місто” з’явилися у центрі міста. У 2014 році було розміщено рекламу для водіїв, що звертає увагу на рух велосипедистів.
  • Здійснено вплив на прийняття рішення про реконструкцію Поштової площі. Затверджений варіант проектного рішення значно кращий для пішоходів та автомобілістів, ніж той, який планувався спочатку. АВК брала активну участь в громадських слуханнях по цьому проекту. Проте процес реалізації та підвищення якості проекту все ще триває.

    За рекомендацією АВК зручні та якісні велостоянки встановлені на набережній біля Поштової площі в Києві.

  • За участю німецьких експертів-планувальників розроблено велосипедну схему для Дарницького району Києва – проект “Старт”. Проект було відкладено, однак досвід планування веломережі було застосовано для розробки велоконцепції в Києві та ще понад 10 українських містах.

Діяльність на національньному рівні

  • З 2009 року проводяться щорічні конференції “Велофорум”, з 2011 АВК є їхнім головним організатором. Останні три конференції були проведені у Миколаєві, Харкові та Кривому Розі. У них взяло участь від 50 до 200 учасників: активістів, представників мерій, архітекторів, а також іноземних експертів.
  • У 2015 році АВК організувала фахівців з різних міст України для підготовки пропозицій та зауважень до проекту закону “Про дорожній рух та його безпеку” у частині безпеки та організації руху велосипедистів.
  • У 2011 році була ініційована системна робота з розробки та внесення змін до будівельних стандартів України (ДБН) з метою зробити можливим проектування зручної і безпечної велосипедної інфраструктури. У 2013 АВК долучилася до випуску в Україні німецьких стандартів з планування та будівнитцва велоінфраструктури. У 2014 АВК долучилася до розробки змін до ДБН, які були передані для затвердження в Міністерство регіонального розвитку та будівництва. У 2018 році після років адвокаційної роботи зміни до ДБН були затверджені.
  • У 2011 році запущено проект Український інфоцентр велотранспорту, на сайті якого зараз розміщено понад 200 одиниць матеріалів українською мовою. Найбільш цінними і популярними матеріалами на сайті Інфоцентру є голландський Підручник з велосипедного планування (I-CE), Підручник та настанови трансєвропейського велопроекту “Presto”, та численні переклади кращих практик і підручників з розвитку велотранспорту.
  • З 2013 року експерти АВК допомагають меріям інших українських міст планувати та створювати велосипедну інфраструктуру. Зокрема, за сприяння АВК велосипедний план розробив Донецьк, і в кінці 2013 почав його реалізовувати: з’явилася перша велодоріжка. У 2014 році АВК активно допомагала в розробці велоконцепцій Білої Церкви, Харкова, Чернівців, Українки Київської області. У 2015 році за експертної підтримки АВК велоконцепції розробили Вишгород, Бровари, Житомир, Миколаїв, Миргород, Кривий Ріг, Полтава, Черкаси.
  • З 2011 року Президенту України та меру Києва передані три петиції від велосипедистів, які вимагають підтримки розвитку велотранспорту на державному та місцевому рівні, а також змін до Державних будівельних норм та Правил дорожнього руху. Петиції у різні роки підписали від 1500 до 5000 велосипедистів.

Міжнародна спіпраця

  • У 2009 році АВК стала членом Європейської федерації велосипедистів (ECF) – найбільшої у світі велосипедної організації, що об’єднує майже 50 велоорганізацій. Україну відвідували генеральний секретар ECF, члени Ради брали участь у Велофорумі у Євпаторії, Львові та Кривому Розі.
  • З травня 2016 року співробітницю АВК Ксенію Семенову обрано членом Ради і віце-президенткою ECF. На цій посаді Ксенія допомагає стратегічному розвитку загальноєвропейської організації, що адвокатує велотранспорт переважно у Європейському Союзі.
  • У 2016 році віце-президентом Європейської федерації велосипедистів було обрано координаторку роботи АВК по Києву Ксенію Семенову.

  • Завдяки співпраці з ECF АВК було визнано однією з найуспішніших молодих велоорганізацій в Європі, разом з двома організаціями з Польщі та Італії. АВК отримала грант на інституцйний розвиток від всесвітнього фонду SRAM, який дозволив відкрити маленький офіс на Подолі та найняти першого штатного працівника. Тепер АВК допомагає порадами іншим громадським велоорганізаціям Європи.
  • З 2012 АВК працює над створенням української частини європейської туристичної веломережі EuroVelo. Розроблено концепцію пролягання маршруту EuroVelo-4 від кордону з Польщею до Києва, отримано листи підтримки від шести обласних адміністрацій, а також домовлено про співпрацю з велосипедними організаціями в регіонах, через які пройде цей маршрут. АВК здійснює велоекспедиції за маршрутами Євровело для обрання найкращих маршрутів, та є національним координатором створення веломаршруту EuroVelo-4.

Розвиток організаційної спроможності Асоціації

  • У 2014 році до Асоціації велосипедистів Києва долучилося 170 нових членів, збільшивши кількість на 135%, у 2015 році – 166 нових членів, збільшивши кількість на 56%. Зараз нас більше 460-ти, але мета цього року – 500 членів АВК!
  • До партнерської програми АВК в 2015 році входить 28 компаній, що надають знижки членам Асоціації – веломагазини, майстерні, прокати та інші.
  • У 2017 році АВК запустила Клуб велобізнесу.

Завдяки багатьом цікавим подіям АВК залучає та об’єднує однодумців.

  • З 2009 року проводяться щорічні конференції “Велофорум”, з 2011 АВК є їхнім головним організатором. Останні три конференції були проведені у Харкові, Кривому Розі та Львові. У них взяло участь від 50 до 200 учасників: активістів, представників мерій, архітекторів, а також іноземних експертів.
  • У 2015 році АВК організувала фахівців з різних міст України для підготовки пропозицій та зауважень до проекту закону “Про дорожній рух та його безпеку” у частині безпеки та організації руху велосипедистів.
  • У 2011 році була ініційована і з того часу проводиться системна робота з розробки та внесення змін до будівельних стандартів України (ДБН) з метою зробити можливим проектування зручної і безпечної велосипедної інфраструктури. У 2013 АВК долучилася до випуску в Україні німецьких стандартів з планування та будівнитцва велоінфраструктури. У 2014 АВК долучилася до розробки змін до ДБН, які були передані для затвердження в Міністерство регіонального розвитку та будівництва. У 2018 році після років адвокаційної роботи зміни до ДБН були затверджені.
  • У 2011 році запущено проект Український інфоцентр велотранспорту, на сайті якого зараз розміщено понад 200 одиниць матеріалів українською мовою. Найбільш цінними і популярними матеріалами на сайті Інфоцентру є голландський Підручник з велосипедного планування (I-CE), Підручник та настанови трансєвропейського велопроекту “Presto”, та численні переклади кращих практик і підручників з розвитку велотранспорту.
  • З 2013 року експерти АВК допомагають меріям інших українських міст планувати та створювати велосипедну інфраструктуру. Зокрема, за сприяння АВК велосипедний план розробив Донецьк, і в кінці 2013 почав його реалізовувати: з’явилася перша велодоріжка. У 2014 році АВК активно допомагала в розробці велоконцепцій Білої Церкви, Харкова, Чернівців, Українки Київської області. У 2015 році за експертної підтримки АВК велоконцепції розробили Вишгород, Бровари, Житомир, Миколаїв, Миргород, Кривий Ріг, Полтава, Черкаси.
  • З 2011 року Президенту України та меру Києва передані три петиції від велосипедистів, які вимагають підтримки розвитку велотранспорту на державному та місцевому рівні, а також змін до Державних будівельних норм та Правил дорожнього руху. Петиції у різні роки підписали від 1500 до 5000 велосипедистів.

Міжнародна спіпраця

  • У 2009 році АВК стала членом Європейської федерації велосипедистів (ECF) – найбільшої у світі велосипедної організації, що об’єднує майже 50 велоорганізацій. Україну відвідували генеральний секретар ECF, члени Ради брали участь у Велофорумі у Євпаторії, Львові та Кривому Розі.
  • З травня 2016 року співробітницю АВК Ксенію Семенову обрано членом Ради і віце-президенткою ECF. На цій посаді Ксенія допомагає стратегічному розвитку загальноєвропейської організації, що адвокатує велотранспорт переважно у Європейському Союзі.
  • У 2016 році віце-президентом Європейської федерації велосипедистів було обрано координаторку роботи АВК по Києву Ксенію Семенову.

  • Завдяки співпраці з ECF АВК було визнано однією з найуспішніших молодих велоорганізацій в Європі, разом з двома організаціями з Польщі та Італії. АВК отримала грант на інституцйний розвиток від всесвітнього фонду SRAM, який дозволив відкрити маленький офіс на Подолі та найняти першого штатного працівника. Тепер АВК допомагає порадами іншим громадським велоорганізаціям Європи.
  • З 2012 АВК працює над створенням української частини європейської туристичної веломережі EuroVelo. Розроблено концепцію пролягання маршруту EuroVelo-4 від кордону з Польщею до Києва, отримано листи підтримки від шести обласних адміністрацій, а також домовлено про співпрацю з велосипедними організаціями в регіонах, через які пройде цей маршрут. АВК здійснювала велоекспедиції за маршрутами Євровело для обрання найкращих маршрутів, та є національним координатором створення веломаршруту EuroVelo-4.

Розвиток організаційної спроможності Асоціації

  • У 2017 році АВК виповнилося 10 років як громадській організації.
  • АВК є членською організацією. У 2014 році до Асоціації велосипедистів Києва долучилося 170 нових членів, збільшивши кількість на 135%, у 2015 році – 166 нових членів, збільшивши кількість на 56%. У 2017 році кількість нових членів зменшилась, але значно зросла кількість волонтерів (100), які долучаються до організації наших активностей.
  • У 2017 році АВК запустила Клуб велобізнесу.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Центром Києва проїхали понад 500 учасниць Велопараду дівчат #KyivCycleChic, які продемонстрували, що поїздки на велосипеді можливі з будь-якої нагоди і в одязі на будь-який смак

До Клубу велобізнесу приєднався новий член – фармацевтична корпорація «Артеріум». Які цінності та місія вашого бізнесу/компанії? Ми створюємо, виробляємо та просуваємо на ринок якісні й

У Києві 7 липня розпочався велосипедний промотур, який проїде українською ділянкою майбутнього туристичного веломаршруту Євровело-4 і завершиться в Кракові (Польща). Промотур проїде через шість областей