Ви можете ознайомитись з головними перемогами U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») завдяки звітам за кожен рік.

Звіт 2013

Звіт 2014

Звіт 2015

Звіт 2016

Звіт 2017

Звіт 2018

Популяризація велосипеда як транспорту серед людей

  • З 2014 року ми проводимо дні Велосипедом на роботу, які виросли в регулярні всеукраїнські флешмоби, що збирають від 200 до 500 велосипедистів кілька разів на рік.

    Учасники флешмобу Велосипедом на роботу в Києві навесні 2018 року.

  • Щороку ми проводимо тематичні велопаради. Перший Велопарад дівчат відбувся саме в Києві, після чого став популярним у десятках інших міст України.

    На старті Велопараду дівчат улітку 2017 року біля Київської Опери.

  • Ми ініціювали проведення Європейського тижня мобільності в Києві. Під час ЄТМ у містах організовують велопішохідні зони, пішохідні та велоекскурсії, День без авто та День ПАРКування. У Києві ми святкуємо ЄТМ з 2012 року, а в 2018 році вперше запустили ініціативу в громадах України.
  • Велоекскурсія під час ЄТМ у Києві восени 2017 року.

  • З 2014 року ми беремо активну участь у міських фестивалях, де розповідаємо про переваги руху на велосипеді в місті та пропонуємо скористатися безкоштовним велопрокатом. У 2015 ми мали велоточки на 6 міських фестивалях, а в 2016 році вийшли за межі України, і взяли участь у міжнародному велофестивалі в Білорусі. У 2017 році було 8 велоточок на фестивалях у Києві — на DocuDays, CANactions, ReAction, Дні молоді та Фестивалі мов від Ґете-інституту. У 2018 році наші велоточки були на фестивалі Української академії лідерства в Миколаєві «МиКолесо» та на 6 масштабних подіях у Києві. Це міжнародна велосипедна виставка BikeExpo, дитячі велоперегони «Ми — чемпіони» у травні та у вересні, фестиваль здоров’я «Живи активно!», форум «Енергія змін» та виставка Kyiv Mini Maker Fair. Цього року велоточка АВК була на найбільшому музичному фестивалі країни Atlas Weekend, де ми стали учасниками Алеї громадських організацій. 
  • Ми започаткували та вже 9 років проводимо конкурс Велопрацедавець року для заохочення компаній, які створили найкращі велоумови для співробіників. До конкурсу долучаються не лише приватні компанії, а й державні установи, наприклад, міністерства.

    У 2017 році Велопрацедавцем року вперше стала юридична фірма EVERLEGAL.

  • Ми проводимо час від часу велоекскурсії по Києву, щоб у місті було все більше людей на велосипедах.
  • З 2014 року ми двічі на рік проводимо підрахунок велосипедистів у Києві. Завдяки цьому дослідженню ми збираємо унікальну статистику про динаміку кількості користувачів велосипеда та інформацію про типовий потрет велосипедистів і велосипедисток.
  • Ми розробили та відкрили перші марковані рекреаційні Маршрути здоров’я в Києві  у співпраці з корпорацією «Артеріум». Маршрути завдовжки 30 кілометрів доступні для всіх охочих у 6 парках Києва, а також у парках Львова ти Житомира.

    Маршрути промарковані вказівниками та стендами для орієнтації в парку.

  • У 2016 році ми запустили серію зустрічей #КрутиПедаліКиїв. Мета зустрічей — надихати жителів міста крутити педалі захопливими оповідками про велоподорожі, цікавими лекціями про міську велокультуру, а найголовніше – неймовірними велосипедистами та велосипедистками.
  • У 2018 році ми вперше організували разом з місцевими активістами і громадськими організаціями «ВелоВихідні» у форматі міських фестивалів у семи містах Донецької та Луганської областей — Костянтинівці, Слов’янську, Добропіллі, Дружківці, Мирнограді, Старобільську, Лисичанську.
  • U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») є членською громадською організацією. Члени посилюють голос велоспільноти та допомагають зробити українські міста зручнішими для пересування велосипедом. Підтримка нових членів сприяє нашій роботі при представленні інтересів велосипедистів у переговорах з органами влади і дає розуміння того, що ми рухаємося в правильному напрямку. Як долучитися

    Загальні збори АВК у 2015 році відбулись на останньому поверсі київського хмарочоса.

Покращення комфорту та безпеки київських велосипедистів:

  • Співпраця зі службою MotoHelp – З початку співпраці (2011 рік) MotoHelp надає  термінову домедичну допомогу велосипедистам, які потрапляють в ДТП. Ми перераховуємо їм 10% членських внесків.

    Тренінг про базові навички надання домедичної допомоги взимку 2018 року.

  • З 2011 року ми проводимо Велошколу з безпеки руху, де всі охочі можуть навчитися їздити по Києву згідно з правилами дорожнього руху. У 2016 році заняття проходили щонеділі з квітня по вересень у 6 районах столиці. У 2018 році велошкола відбувалась у різних районах Києва двічі на місяць. Ми підготували і поширюємо Правила дорожнього руху для велосипедистів.
  • У 2018 році ми запустили платформу юридичної допомоги постраждалим у вело-ДТП.
  • У 2014 році ми розмістили на білбордах Києва та Чернігова соціальну рекламу з безпеки руху, що звертала увагу водіїв на рух велосипедистів по місту. 
  • За нашими рекомендаціями встановили зручні та якісні велостоянки біля будівлі КМДА, Кабінету міністрів, на набережній біля Поштової площі, біля 42 закладів McDonalds, близько десятка в столиці. Ми надаємо зацікавленим організаціям рекомендацїі щодо конструктивного рішення велопарковок. Крм того, за нашої ініціативи або підтримки, велопарковки відкрили 20 інших бізнесів в Києві (ТЦ Піраміда, Нова пошта, магазин Горгани, аптеки, кафе та ін.), все більше закладів харчування входять до мережі bike-friendly. У 2019 році ми вперше в Україні запустили програму сертифікації для бізнесу Bike-Friendly Company. Наші рекомендації з розміщення та форми велопарковок для офісів, магазинів та інших громадських закладів Києва доступні онлайн
  • Після низки летальних вело-ДТП у 2017 році ми організували разом з усіма київськими велоспільнотами акцію «Досить нас вбивати».  Після неї велоактивістів допустили на щотижневі наради Департаменту транспорту КМДА. 
  • Під час акції біля КМДА встановили білий велосипед – всесвітній символ пам’яті про загиблих велосипедистів на дорозі.

  • У 2019 році ми долучились до лежачого протесту київської велоспільноти під стінами КМДА, після якого мер Києва Віталій Кличко і транспортна комісія Київради підтримали наші вимоги.
  • У 2017 році АВК ініціювала збір пропозицій та відгуків від велосипедистів з різних міст України, на основі яких розробила пропозиції змін до Правил дорожнього руху (ПДР). Пропозиції з оновлення ПДР і технічних стандартів в частині велотранспорту доступні онлайн.

Робота з адміністрацією Києва:

  • Розроблено і ухвалено велосипедну концепцію Києва. 8 лютого 2018 року Київська міська рада ухвалила Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві – велостратегію міста, яка розроблялась за допомоги Асоціації велосипедистів Києва. Перший веломаршрут Троєщина – Європейська площа було відкрито восени 2015, роботи по облаштуванню маршруту продовжуються.

    Велопереїзд на першому веломаршруті Троєщина – Європейська площа в Києві.

  • Інтереси велосипедистів враховано у Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року. Ми були ключовим гравцем у цій боротьбі, залучивши підтримку німецьких експертів (GIZ) та молоді. Як наслідок, транспортна частина стратегії була повністю переписана. Акцент зміщено з розбудови автодоріг на сталий розвиток громадського і велосипедного транспорту.
  • Внесено велосипедні зміни до Генерального плану Києва до 2025 року. Раніше у Генплані не було ні слова про велосипед та розвиток велотранспорту.
  • Створено посаду Радника міського голови з розвитку велосипедної інфраструктури. Це було однією з вимог Асоціації у 2014 році, а уже в 2015 Радниця міського голови Ксенія Семенова пролобіювала реалізацію Міської програми з розвитку велотранспорту, облаштування місць для перевезення велосипедів у фунікулері та провела навчальну роботу для водіїв громадського транспорту щодо руху по одній дорозі з велосипедистами.
  • Ми щороку адвокатуємо фінансування велоіфраструктури в бюджеті Києва. У 2015 році Київська міська рада передбачила і частково виділила 15 млн грн на велоінфраструктуру та більше 10 млн грн у 2016 році. Ми активно адвокатували це питання та разом з німецькими експертами брали участь у визначенні пріоритетних для столиці веломаршруртів на найближчі роки. За ці гроші був збудований веломаршрут Троєщина – Європейська площа. У 2016 році фінансувалось будівництво на трьох вулицях Троєщини та розробка веломаршруту Оболонь – Поділ. У 2017 році на розвиток велосипедної інфраструктури виділено 50 млн грн, однак їх не було витрачено за цільовим призначенням. У 2018 році було передбачено кошти на проектування 7 веломаршрутів: «Виноградар — Центр», «Оболонь — Центр», «Солом’янка — Центр», «Лісовий масив — Центр», «Куренівка — Центр», «Воскресенка — Московський міст-Центр» та по Набережному шосе від Поштової площі до мосту Патона.
  • З 2015 року у фунікулері встановлено один ряд складаних сидінь, які створюють більше простору та додають зручності у перевезенні велосипедів та дитячих візків.
  • Збудовано і відкрито відокремлені велодоріжки на вулиці Здолбунівській, проспекті Бажана, Генерала Ватутіна, Оноре де Бальзака, розпочато будівництво велодоріжки на проспекті Перемоги. Попри численні проектні недоліки, особливо на Перемоги, відкриття цих доріжок стало прецедентом, який дозволив привернути увагу до важливості якісного проектування велоінфраструктури і потреби змін будівельних стандартів. Також ці проекти стали переходом від обіцянок до дій.
  • З 2017 року вже на шістьох вулицях велосипедистам дозволено рух смугами громадського транспорту в рамках експерименту в Києві.
  • З 2011 року Київська адміністрація виступала партнером у відзначенні Європейського тижня мобільності (День без авто). У 2011 році для цього заходу було перекрито для автомобілів і облаштовано пішохідною на вихідні вулицю Сагайдачного, у 2012 році — Володимирську, у 2013 — Богдана Хмельницького. У 2016 році під час ЄТМ на велопішохідну зону було перетворено Бессарабський проїзд у центрі Києва. У 2017 році АВК була співорганізатором осінньої школи «Трансформація Бессарабської площі», результатом якої стали проекти з реорганізації руху на Бессарабській площі.

    У 2016 році під час ЄТМ на велопішохідну зону було перетворено Бессарабський проїзд у центрі Києва.

  • Розпочато кампанію соціальної реклами велотранспорту, партнером якої була КМДА. У вересні 2013 року тридцять білбордів з написом «Київ — велосипедне місто» з’явилися в центрі міста. У 2014 році було розміщено рекламу для водіїв, що звертає увагу на рух велосипедистів.
  • Здійснено вплив на прийняття рішення про реконструкцію Поштової площі. Затверджений варіант проектного рішення значно кращий для пішоходів та автомобілістів, ніж той, який планувався спочатку. Ми брали активну участь в громадських слуханнях по цьому проекту. Проте процес реалізації та підвищення якості проекту все ще триває.

    За нашою рекомендацією зручні та якісні велостоянки встановлені на набережній біля Поштової площі в Києві.

  • За участю німецьких експертів-планувальників розроблено велосипедну схему для Дарницького району Києва – проект Старт. Проект було відкладено, однак досвід планування веломережі було застосовано для розробки велоконцепції в Києві та ще понад 10 українських містах.

Наша національна робота:

  • З 2009 року проводяться щорічні конференції Veloforum. З 2011 року АВК є їхнім головним організатором. Останні конференції приймали Івано-Франківськ, Миколаїв, Харків та Кривий Ріг. У них взяло участь від 50 до 200 учасників: активістів, представників мерій, архітекторів, а також іноземних експертів.
  • У 2015 році АВК організувала фахівців з різних міст України для підготовки пропозицій та зауважень до проекту закону «Про дорожній рух та його безпеку» у частині безпеки та організації руху велосипедистів.
  • У 2011 році ми ініціювали системну роботу з розробки та внесення змін до будівельних стандартів України (ДБН) з метою зробити можливим проектування зручної і безпечної велосипедної інфраструктури. У 2013 ми долучились до випуску в Україні німецьких стандартів з планування та будівнитцва велоінфраструктури. У 2014 ми долучились до розробки змін до ДБН, які були передані для затвердження в Міністерство регіонального розвитку та будівництва. У 2018 році після років адвокаційної роботи зміни до ДБН були затверджені.
  • У 2011 році запущено Український інфоцентр велотранспорту, на сайті якого зараз розміщено понад 200 одиниць матеріалів українською мовою. Найбільш цінними і популярними матеріалами на сайті Інфоцентру є голландський Підручник з велосипедного планування (I-CE), Підручник та настанови трансєвропейського велопроекту Presto та численні переклади найкращих практик і підручників з розвитку велотранспорту.
  • З 2013 року ми допомагаємо меріям інших українських міст планувати та створювати велосипедну інфраструктуру. Зокрема, за нашого сприяння велосипедний план розробив Донецьк, і в кінці 2013 року почав його реалізовувати: з’явилася перша велодоріжка. У 2014 році ми активно допомагали в розробці велоконцепцій Білої Церкви, Харкова, Чернівців, Українки Київської області. У 2015 році за експертної підтримки АВК велоконцепції розробили Вишгород, Бровари, Житомир, Миколаїв, Миргород, Кривий Ріг, Полтава, Черкаси. У 2018 році ми вперше почали працювати з громадами, разом з якими розробили 5 велоконцепцій.
  • З 2011 року Президенту України та меру Києва передані три петиції від велосипедистів, які вимагають підтримки розвитку велотранспорту на державному та місцевому рівні, а також змін до державних будівельних норм та Правил дорожнього руху. Петиції у різні роки підписали від 1500 до 5000 велосипедистів.
  • У 2018 році фінансування отримали три проекти Громадського бюджету про транспортну інфраструктуру, які подали члени нашої організації.

Міжнародна спіпраця

  • У 2009 році ми стали членом Європейської федерації велосипедистів (ECF) — найбільшої у світі велосипедної організації, що об’єднує майже 50 велоорганізацій. Україну відвідували генеральний секретар ECF, члени Ради брали участь у Велофорумі у Євпаторії, Львові та Кривому Розі.
  • З травня 2016 року співробітницю організації Ксенію Семенову обрано членом Ради і віце-президенткою ECF. На цій посаді Ксенія допомагає стратегічному розвитку загальноєвропейської організації, що адвокатує велотранспорт переважно у Європейському Союзі.
  • У 2016 році віце-президентом Європейської федерації велосипедистів було обрано координаторку роботи АВК по Києву Ксенію Семенову.

  • Завдяки співпраці з ECF нас було визнано однією з найуспішніших молодих велоорганізацій в Європі, разом з двома організаціями в Польщі та Італії. Ми отримали грант на інституцйний розвиток від всесвітнього фонду SRAM, який дозволив відкрити маленький офіс на Подолі та найняти першого штатного працівника. Тепер ми допомагаємо порадами іншим громадським велоорганізаціям Європи.
  • З 2012 ми працюємо над створенням української частини європейської туристичної веломережі EuroVelo. Розроблено концепцію пролягання маршруту EuroVelo-4 від кордону з Польщею до Києва, отримано листи підтримки від шести обласних адміністрацій, а також домовлено про співпрацю з велосипедними організаціями в регіонах, через які пройде цей маршрут. Ми робили велоекспедиції за маршрутами Євровело для обрання найкращих маршрутів, та є національним координатором створення веломаршруту EuroVelo-4.

Розвиток організаційної спроможності

  • У 2014-2018 роках до Асоціації велосипедистів Києва долучилися понад 500 членів. У 2019 році ми спростили членську програму — тепер є можливість долучитися до організації як Друг або Член. Вибір формату залежить від того, наскільки активно ви готові включатися в нашу діяльність. Після оновлення програми підтримки організації наша команда — це 20 членів та 110 друзів, які підтримали організацію фінансово та експертно протягом 2018 року.
  • Наші волонтери посилюють своєю допомогою нашу діяльність є співорганізаторами та представниками організації під час подій. Протягом року волонтерська команда долучається до організації багатьох подій у Києві та інших містах. У 2018 році ми вперше запустили формат нетворкінг-вечірок для волонтерів і навчали їх адвокатувати, проводити велоаудит і створювати медіаконтент на курсі Cycling&Writing. Як можна долучитись до команди волонтерів.
  • У 2017 році АВК запустила Клуб велобізнесу. Це інструмент розвитку велоіндустрії в Україні та прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту.
  • У 2018 році медіапокриття наших подій зросло в півтора рази до 600 новин, статей, теле і радіосюжетів. Ми системно працюємо з українськими ЗМІ, щоб покращувати життя та об’єднувати людей у містах і громадах, просуваючи велосипед як безпечний зручний транспорт.

Хочете бачити Україну велосипедною? Приєднуйтеся — що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортних містах!

  • http://mandrivnik.net/ Віктор Полянко

    Чи можна дізнатися, куди поділося велодоріжка на Здолбунівській? На ділянці між Григоренка і Драгоманова вона йшла паралельно з тротуаром, на якому нещодавно замінили асфальт на плитку, а велосмугу просто демонтували. Чи це тимчасово?

інші цікаві матеріали

Як Амстердам став велостолицею світу? Український журналіст Олег Єльцов розпитав велоактивіста з Амстердама про його досвід велореволюції по-голландськи. Матеріал републікується в перекладі з дозволу автора.

Українських роботодавців запрошують взяти участь у конкурсі «Велопрацедавець 2019», який вперше проходить у 8 містах: Київ, Харків, Полтава, Кривий Ріг, Запоріжжя, Херсон, Вінниця та Одеса.

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») провела Bike Camp для велосипедних активістів та активісток у Карпатах. Дводенний тренінг відбувся 16-18 серпня 2019 року в смт Ворохта