Сьогодні, 26 листопада, українські громадські організації та ініціативи, які працюють у сфері безпеки руху, презентували Маніфест за безпечні дороги.

26 організацій-учасниць закликають владу та суспільство змінити ситуацію з високим рівнем смертності та травматизму на дорогах. U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») в рамках Кампанії «За безпечні дороги» стала одним із ініціаторів Маніфесту разом з Центром демократії та верховенства права та іншими партнерами. Також громадські активісти оголосили про створення коаліції, яка працюватиме над втіленням плану дій.

Мета маніфесту – повернути безпеку на українські дороги та вулиці для всіх учасників руху. Для цього учасники пропонують комплекс дій із 11 конкретних кроків. Їхня мета – знизити кількість ДТП і суттєво зменшити їх наслідки, а у майбутньому звести смертність на дорогах до нуля.

Для цього закликаємо органи влади виконати першочергові завдання:

1. На рівні вищих посадових осіб держави декларувати неприйнятність продовження такої ситуації та оголосити принцип «нульової толерантності» до смертей на українських дорогах.

2. При будівництві та реконструкції дорожньої інфраструктури обов’язково забезпечувати безпечне та безбар’єрне переміщення для вразливих учасників руху: пішоходів,
маломобільних груп населення, користувачів велотранспорту та засобів мікромобільності (електросамокатів, моноколіс тощо).

3. Оновити Правила дорожнього руху задля їх відповідності сучасним умовам руху, а також зміни сприйняття Правил учасниками дорожнього руху — не як набору формальних
пунктів, а як реальних вказівок, що допомагають підтримувати безпеку.

4. Створити керівне відомство (агенцію), яке формуватиме державну політику та координуватиме органи влади у сфері безпеки дорожнього руху.

5. На рівні Міністерства інфраструктури та Міністерства розвитку громад та територій розробити процедури та методики аудиту безпеки автомобільних доріг, який відтепер є обов’язковим під час проектування автомобільних доріг та міських вулиць.

6. Реалізовувати та спрямовувати свої зусилля на:
– зниження надмірної швидкості на дорогах;
– боротьбу з керуванням у стані алкогольного та наркотичного сп’яніння, а також створення системи попередження керування у такому стані;
– збільшення рівня використання ременів безпеки як водіями, так і пасажирами, в тому числі у міжміських автобусах, дитячих крісел, мотошоломів, тощо;
– припинення використання телефонів за кермом.

7. Запустити та забезпечити стале функціонування системи автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху, в тому числі для відслідковування ділянок підвищеного
ризику для їх негайного вдосконалення та відслідковування небезпечної поведінки учасників дорожнього руху.

8. Запровадити нові стандарти обліку, збору даних щодо дорожньо-транспортних пригод для проведення системного аналізу причин аварійності та прийняття ефективних рішень для зменшення смертей та травм на дорогах.

9. Покращити роботу медичних і аварійно-рятувальних служб. Впровадити масові програми навчання з надання домедичної допомоги та залучити волонтерські організації в систему надання екстреної медичної допомоги.

10. Проводити систематичні загальнонаціональні просвітницькі кампанії для інформування всіх учасників дорожнього руху щодо основних факторів ризику та необхідності
дотримання Правил дорожнього руху.

11. Розробити законодавство з питань безпеки дорожнього руху, з метою забезпечення відповідності найкращим світовим стандартам, зокрема у питанні більш суворої
відповідальності за порушення Правил дорожнього руху.

«Проблема безпеки на дорогах є дуже гострою в Україні, і причиною цього є відсутність системної роботи в цьому напрямку. Громадські організації та ініціативи, чия діяльність пов’язана з транспортом та безпекою, об’єдналися і склали Маніфест. Ми озвучуємо конкретні питання, а також об’єднуємо наші зусилля та експертизу для того, щоб вирішити цю проблему і повернути відчуття безпеки та комфорту в українські міста та на українські дороги», – зазначив Богдан Лепявко, голова U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»).

Підписанти закликають спрямовувати зусилля проти факторів ризику для учасників руху.

«Ключовими факторами, які впливають на безпеку руху на українських дорогах, є перевищення швидкості, ігнорування ременів безпеки та дитячих крісел, керування у стані сп’яніння, користування телефонами за кермом. Для того, щоб змінити поведінку людей, держава має спрямовувати зусилля на вирішення цих проблем. Окрім створення ефективного механізму притягнення до відповідальності порушників ПДР, необхідно проведити систематичні інформаційно-роз’яснювальні кампанії», – наголосила Олеся Холопік, заступниця директора Центру демократії та верховенства права, координаторка Кампанії «За безпечні дороги».

«Зробити інфраструктуру більш безпечною – це основне завдання при будівництві нових доріг і вулиць. Задача аудиту – виявлення помилок на всіх стадіях проектування та коригування проектної документації з урахуванням кращих практик в сфері безпеки руху. Це значно дешевше, ніж внесення змін в існуючу організацію дорожнього руху, коли вже ділянка стала місцем концентрації ДТП», – підкреслив Костянтин Щербаченко, голова ГО «Українська асоціація аудиторів безпеки автомобільних доріг».

«У законодавстві та всіх нормативних документах має бути чітко впроваджений принцип нульової толерантності до смертності та травматизму на дорогах. Цей принцип індивідуалізує кожен випадок, пріоритизує дії та фінансування з усунення причин і виключає подальше типове його повторення по всій країні. Право людини жити та залишатися неушкодженим є системно порушеним. Кожного дня ввечері додому, через «дорожню м’ясорубку», повертається менше людей ніж вийшли вранці. «Статистичний» підхід знеособлює людей та людські долі і передбачає певний, нібито неуникний чи «нормальний» рівень кількості випадків за певний період. Це поріг толерантності. Це життя. Він має становити нуль», – вказав Денис Радюк, президент AVERE Ukraine, Європейської асоціації з електромобільності, сталого транспорту та інфраструктури України. .

Учасники Маніфесту «За безпечні дороги» запрошують однодумців долучатися до ініціативи.

Підписати Маніфест ви можете, звернувшись до організацій-ініціаторів.

Маніфест за безпечні дороги підписали такі громадські ініціативи:
• U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»)
• AVERE Ukraine, ГC «Європейська асоціація з електромобільності, сталого транспорту та
інфраструктури України»
• Кампанія «За безпечні дороги»
• ГО «Центр демократії та верховенства права» (ЦЕДЕМ)
• ГО «Vision Zero»
• ГО «Urban Crew»
• ГО «УРБАНРАДА»
• ГО «Доступно.ЮА»
• ГО «Мотохелп»
• Моноколісна спільнота Києва
• ГО «Центр екологічних ініціатив «Екодія»
• ГО «Українська асоціація аудиторів безпеки автомобільних доріг»
• ГС «Українська асоціація учасників ринку електромобілів»
• Electric Vehicle and Infrastructure Meeting (EVIM)
• ZM 150 Life Project
• Велорух Миколаїв
• ГО «Сіті Лаб» (Полтава)
• ВелоВектор (Одеса)
• Спілка громадських об’єднань «ДАЕС» (Дніпро)
• ГО «Рух без меж»
• ГО «ГАР» (Група активної реабілітації)
• Київ дружній до батьків і малюків
• ГО «ВелоХерсон»
• Pitbull Kiev
• Pitbull Lviv
• Traffic Challenge
• ГС «Мережа Глобального договору в Україні»

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») — це експертна громадська організація, яка просуває велосипед як безпечний зручний транспорт. Ви можете підтримати нашу діяльність у різний спосіб.

U-Cycle — це yoU, Urban, Ukraine.

інші цікаві матеріали

Сьогодні, 19 вересня, напередодні Всесвітнього дня без авто в Києві проходить флешмоб «Велосипедом на роботу». U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») організувала зустріч і сніданок для

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») провела Bike Camp для велосипедних активістів та активісток у Карпатах. Дводенний тренінг відбувся 16-18 серпня 2019 року в смт Ворохта

Велодружні музеї, бібліотеки, театри та інші громадські заклади відтепер можуть безкоштовно отримати сертифікат Bike Friendly Company, який створила U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»). Отримати безкоштовний