В Україні затвердили державні стандарти з велоінфраструктури, які на замовлення U-Cycle (ГО «Асоціації велосипедистів Києва») розробив Державний дорожній науково-дослідний інститут.

ДСТУ 8906:2019 «Планування і проектування велосипедної інфраструктури. Загальні вимоги» своїм наказом 15 жовтня затвердив національний орган стандартизації — державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».

Велосипедні держстандарти набудуть чинності 1 жовтня 2020 року. Публікацією ДСТУ займається ДП «УкрНДНЦ».

Велосипедні ДСТУ містять загальні положення про планування велосипедної інфраструктури і розділи про проектування велоінфраструктури на вулицях, дорогах і перехрестях населених пунктів, а також поза населеними пунктами і велодоріжок. Також у велоДСТУ є вимоги до конструкції та експлуатації велосипедної інфраструктури і велосипедних парковок.

Для чого велоДСТУ?

  • Розроблення ДСТУ закладає єдину методологічну основу для планування і проектування велосипедної інфраструктури. Це дасть змогу поліпшити безпеку велосипедистів в Україні завдяки проектуванню та будівництву уніфікованої велоінфраструктури.
  • ДСТУ також сприятимуть розвантаженню доріг та вулиць, підвищенню безпеки дорожнього руху та зниженню негативного впливу автомобільного транспорту на довкілля (особливо у міських умовах).
  • ДСТУ заповнять законодавчу білу пляму і допоможуть втілювати в життя розроблені плани веломереж у різних містах України.

В Україні бракувало державних стандартів про те, як проектувати якісну, уніфіковану для усіх міст та безпечну велоінфрастурктуру, бо в українських містах постійно зростає увага до велотранспорту. При цьому без єдиних велоДСТУ кожне місто проектує її по-різному, а інженери-проектувальники доріг і представники органів місцевого самоврядування потребують інструмент для прийняття рішень. Цим інструментом стануть велосипедні держстандарти.

Розроблення велоДСТУ вдалося замовити U-Cycle (ГО «Асоціації велосипедистів Києва») в межах проекту «Зелене світло для велоруху в громадах / Green Light for Cycling in Hromadas». Проект було реалізовано за підтримки Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку ULEAD з Європою / ULEAD with Europe, що спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.

Нагадаємо, у грудні 2018 року в Україні вперше в історії розробили велосипедні держстандарти.

1 вересня 2018 року набули чинності нові державні будівельні норми (ДБН) «Вулиці та дороги населених пунктів», які містять норми щодо будівництва велоінфраструктури. Зміни до ДБН наша організація адвокатувала з 2014 року.

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») — це експертна громадська організація, яка просуває велосипед як безпечний зручний транспорт. Ви можете підтримати нашу діяльність у різний спосіб.

U-Cycle — це yoU, Urban, Ukraine.

інші цікаві матеріали

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») нагородила переможця конкурсу «Велопрацедавець 2019» у Києві та підбила підсумки національного конкурсу у 8 містах. Конкурс «Велопрацедавець року» відзначає найзручніші

На міжнародну конференцію Veloforum 2019 у Вінниці 4-6 жовтня приїхали понад 200 учасників та експертів з різних міст України та світу. Темою Veloforum 2019 є

Більше двох тисяч українців та українок із 21 міста пройшли сьогодні вулицями столиці. Учасники Міжнародного маршу за клімат вимагали від президента, уряду та новоствореного Міністерства