Велосипедна спільнота України просить розглянути і реалізувати план дій зі створення умов для перевезення велосипедів поїздами Укрзалізниці.

План дій з посилення інтеграції велосипедного та залізничного транспорту України додано до листа міністру інфраструктури України Володимиру Омеляну та в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгену Кравцову. Посадовців просять проаналізувати можливість реалізації плану дій і доручити відповідним підрозділам Міністерства інфраструктури та АТ «Укрзалізниця» вжити заходів для його реалізації.

Укрзалізниця підтвердила можливість перевезення велосипеда поїздами категорії Інтерсіті та Інтерсіті+ у форматі багажа (у розібраному вигляді у чохлі), про що йдеться в роз’ясненні листом (№ЦЦЛ-13/340 від 22.04.2019).

Фото з відкритих джерел

24 квітня 2019 року відбулася зустріч представників велоспільноти України та Української залізничної швидкісної компанії (УЗШК) з метою розробити план дій з посилення інтеграції велосипедного та залізничного транспорту України.

У зустрічі брали участь:

Сергій Скиба — заступник директора філії «Українська залізнична швидкісна компанія» АТ «Укрзалізниця»

Олег Коробенко — провідний інженер відділу головного технолога філії «Українська залізнична швидкісна компанія» АТ «Укрзалізниця»

Олександр Березовий — головний інженер сервісної групи HYUNDAI ROTEM

Богдан Лепявко — голова U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва» )

Вадим Денисенко — координатор проектів U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»)

Михайло Кірюшкін — представник Kyiv Bicycle Club.

Фото: U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»)

Учасники зустрічі оглянули рухомий склад УЗШК на предмет можливості провозити велосипед і розробили пропозиції «Плану дій зі створення умов для перевезення велосипедів поїздами Укрзалізниці».

Пропозиція Плану дій зі створення умов для перевезення велосипедів поїздами Укрзалізниці

Під час зустрічі було визначено ряд проблем, які потрібно вирішити для надання можливості пасажирам АТ «Укрзалізниця» комфортно подорожувати з велосипедом:

  1. Заборона провезення велосипедів у поїздах Інтерсіті та Інтерсіті+ без спеціально облаштованих місць;
  2. Відсутність спеціально облаштованих місць для перевезення велосипедів у даних поїздах;
  3. Можливість вільної інтерпретації стюардами УЗШК пункту 15.5 «Правил перевезення…». Питання, чи вважати розібраний велосипед у чохлі велосипедом, чи багажем;
  4. Відсутність інформації у поїзної бригади про те, яка кількість пасажирів планує подорожувати з велосипедами;
  5. Відсутність тарифної політики УЗ щодо провезення велосипеда;
  6. Відсутність у нормативних документах норми, що зобов’язує Укрзалізницю облаштовувати місця для перевезення велосипедів.Вирішення цих проблем пропонується розділити на сім кроків, у три часові періоди.У найкоротший термін
    Крок 1. (квітень-травень 2019)
    Задача. Створити правила перевезення велосипедів на час перехідного періоду, поки УЗ не почне обладнувати вагони місцями для перевезення велосипедів. Знизити рівень напруги у велосипедній спільноті.Рішення. Дозволити перевезення «комплектуючих велосипеда» в рухомому складі, який не обладнаний спеціально відведеними місцями для перевезення велосипедів. Під «комплектуючими велосипеда» розуміється велосипед у розібраному вигляді у чохлі, що відповідає дозволеному габариту для багажу (сума вимірів 200 см).
    Проінструктувати стюардів про місця потенційного розміщення «комплектуючих велосипеда». Пропозиція по точках розміщення у різних типах поїздів знаходиться у Додатку 1.Короткострокова перспектива
    Крок 2. (квітень-травень 2019)
    Задача. Визначити максимальну кількість «комплектуючих велосипеда», в одному поїзді, які би не шкодили комфорту пасажирів та пасажирів з інвалідністю.Рішення. Визначити максимально допустиму кількість провозу «комплектуючих велосипеда» в існуючому рухомому складі УЗШК.
    Пропозиція робочої групи:
    – HRSC2 HYUNDAI ROTEM – 3 одиниці / поїзд;
    – ЕКр-1 «Тарпан» КВБЗ – 4 одиниці / поїзд;
    – МПЛТ002 КВБЗ – 4 одиниці / поїзд;
    – МПЛТ001 КВБЗ – 4 одиниці / поїзд.Крок 3. (квітень-грудень 2019)
    Задача. Обмежити кількість велосипедів в поїзді. Інформувати поїзну бригаду про кількість пасажирів з велосипедами. Інформувати пасажира про наявність / відсутність можливості взяти з собою велосипед.

    Рішення. Реалізувати на сайті УЗ функціонал, який при купівлі квитка дозволить вказати «я їду з велосипедом». Можливість обрати опцію «я їду з велосипедом» має бути абсолютно ідентичною купівлі постілі, чи напою – ставиться додаткова галочка. Якщо ліміт на кількість велосипедів у даному поїзді вичерпано – галочка стає неактивною.

    Крок 4. (квітень-грудень 2019)
    Задача. Необхідно захистити фарбовані поверхні вагонів від ушкоджень. У ході огляду поїздів було визначено місце можливого провезення «комплектуючих велосипеда», яке потребує додаткового захисту лакофарбованих поверхонь та кілка місць, які не потребують додаткових втручань.
    Рішення. Облаштування місця для провезення «комплектуючих велосипеда» захисними накладками та ременем у вагоні №3 поїздів HRSC2 HYUNDAI ROTEM, між багажною полицею та туалетом.

    У середньостроковій перспективі

    Задача для кроків 5 – 7. Розробити прозорі та зрозумілі правила перевезення велосипедів.

    Рішення.
    Крок 5. (червень 2019 – грудень 2020)
    Спільно з Міністерством інфраструктури України та Укрзалізницею розробити цікавий для залізниці та прийнятний для велосипедної спільноти тариф на провезення велосипедів.

    Крок 6. (жовтень 2019 – червень 2021)
    Прийняти норму про необхідність для Укрзалізниці створення певної кількості спеціально відведених місць для провезення велосипедів у кожному поїзді. Це розв’язало би УЗШК руки і дало можливість 1) обладнати закуплені поїзди кріпленнями для велосипедів; 2) прописувати у ТЗ на закупку нових поїздів наявність обладнаних місць для провезення велосипедів.

    Крок 7. (червень 2019 – червень 2020)
    Дати доручення при майбутніх закупках потягів у технічному завданні прописувати облаштування місць для провезення велосипедів у складеному вигляді

У додатку є схеми потенційних місць розміщення «комплектуючих велосипеда» у різних типах поїздів УЗШК.

Нагадаємо, 11 квітня велосипедна спільнота України поширила відкриту заяву про неприпустимість заборони перевезення велосипедів в Інтерсіті.

Заяву підтримали члени Української велосипедної мережі:

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»)

ГО «Сіті Лаб» (Полтава)

ГО «Асоціація велосипедистів Черкас» (Черкаси)

Дніпровська асоціація велосипедистів (Дніпро)

Спілка громадських об’єднань «ДАЕС» (Дніпро)

ГО «ВелоВектор» (Одеса)

ГО «Велокривбас» (Кривий Ріг)

ГО «АльтерСпорт» («Велорух Миколаїв»)

Львівська асоціація велосипедистів (Львів)

ЧОГО «Буковинська агенція регіонального розвитку» (Чернівці)

ГО «ВелоХерсон»

та

ГО «ВелоДрогобич»

ГО «ВелоФранківськ»

Critical Mass Ukraine

ГодніГонки

Bike In City

Bike&Me

ГО «Всeукраінський Вeлодeнь в Києві»

Київська сотка

ГО «Велоклуб Rovers» (Львів)

Наша Епоха (Київ)

Kyiv Hardcourt Bike Polo

Bike Polo Kharkiv – Вело Поло Харьков

ЮФ EVERLEGAL

Велодень (Київ)

Велотури «Веловуйки»

Kyiv Bicycle Club

23 травня Укрзалізниця заявила, що кожен має право на перевезення велосипеда залізницею, в т.ч. в Інтерсіті.

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») — це експертна громадська організація, яка просуває велосипед як безпечний зручний транспорт. Ви можете підтримати нашу діяльність у різний спосіб.

U-Cycle — це yoU, Urban, Ukraine.

інші цікаві матеріали

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») спільно з фармацевтичною корпорацією «Артеріум» оновили Маршрути здоров’я в 5 парках Києва. Маршрути здоров’я — це рекреаційні велосипедні маршрути завдовжки

Велосипедна спільнота України обурена рішенням Міністерства інфраструктури України про заборону перевезення велосипедів у поїздах Інтерсіті та Інтерсіті+. Результати громадських обговорень проігноровані. Перевезення неможливе Оновлені Правила перевезення

Асоціація велосипедистів Києва у складі Української велосипедної мережі звернулась до Міністерства інфраструктури України з оскарженням повної заборони провезення велосипедів у поїздах категорії «Інтерсіті» та «Інтерсіті+».