Ми розкажемо про 5 проектів Громадського бюджету, які можуть зробити пересування в місті зручнішим і безпечнішим для людей. Їх подали члени, друзі та волонтери U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»).

У Києві 6 червня завершується голосування за проекти Громадського бюджету. Проголосувати за проект, який ви хочете підтримати, можна на його сторінці на сайті Громадського бюджету, натиснувши на назву.

Наземні переходи на метро Театральній та Льва Толстого (№2197)

Дооблаштування світлофорів для пішоходів та організація наземного пішохідного переходу на перехресті вул. Б.Хмельницького/Пушкінська та на пл. Л. Толстого. Метою проекту є поліпшити пішохідну з’єднаність та привабливість центральних вулиць для пішоходів та маломобільних груп населення.

Бюджет проекту: 900 000 грн

Лідером проекту є заступниця голови U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») Ганна Гуз.

«Підземний перехід — це квест у пару хвилин, який ми перестали помічати! Більшість з нас настільки звикли до підземок, що вже й не звертають увагу на всі ті перешкоди: поламані/засніжені/слизькі від дощу сходи; побите асфальтне покриття та проблеми з освітленням; поламані та хиткі ґрати водовідведення; потік людей, що намагаються протиснутись між ларьками. Це часто супроводжується смородом від «нічних туалетів» і постійною ходячою рекламою з листівками. І це ще не всі перешкоди, які стоять перед пішоходом. Уявіть, як себе почувають малі діти, люди похилого віку, вагітні жінки, батьки з дитиною або візочком в руках, або ж люди з інвалідністю, яким важко кожен раз спускатись і підніматись сходами під землю», – вважає Ганна Гуз.

Проблему, з якою працює проект, визначено як підземні переходи, що є «спадщиною та моветоном тоталітарних режимів, і в розвинутих містах є поганою ознакою розвитку міського середовища та відношення до людей, особливо до маломобільних груп населення». Перехрестя в центрі, яке щодня проходять тисячі людей, мають бути зручнішими.

Безпечні пішохідні коридори до школи (№2004)

На вулицях, прилеглих до школи №15, буде створено чотири безпечних «пішохідних коридори», якими школярі зможуть вільно і в повній безпеці дістатись з дому на навчання. Проект передбачає убезпечення пішохідних переходів по вулицях Васильківській та Деміївській, встановлення антипаркувальних стовпчиків та дорожніх дзеркал у безпосередній близькості до школи.

Бюджет проекту:1 903 920 грн

Лідером проекту є дійсний член U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») Ілгам Гасанов.

«Це пілотна спроба Urban initiatives crew комплексно підійти до питання безпеки пішоходів в межах трьох міських кварталів біля метро Голосіївська. Проект територіально прив’язаний до школи, але по факту працює в значно ширших рамках. За точку відліку ми взяли школу №15 (біля метро Голосіївська). Окрім школярів, інфраструктурою зможуть користуватися мешканці району та офісні співробітники, що працюють неподалік», – пояснює учасник команди Urban initiatives crew і координатор проектів U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») Вадим Денисенко.

Очікуваним результатом проекту є зменшення кількості ДТП на прилеглих вулицях школи №15 на 80% і збільшення кількості дітей, які добираються до школи самостійно. При плануванні проекту було використано типову для міст Європи та США методику розробки Плану мобільності для школи. В європейських країнах вже близько 30 років створюють так звані плани мобільності для шкіл — інтегроване рішення, яке покращує безпеку пішохідних переміщень для всіх жителів району, але з акцентом на тих напрямках, якими можуть рухатися школярі до навчального закладу.

Коли школа знає звідки, яким маршрутом та яким транспортом кожен учень дістається до навчання, розробляється система безпечних пішохідних коридорів на шляху до неї. Дані коридори передбачають реконструкцію всіх ділянок, на яких життю школяра може загрожувати небезпека від інших учасників дорожнього руху. Ці кородири є безпечними для пішого руху до школи так і додому. Школа рекомендує дітям йти саме цими шляхами для максимальної безпеки.

Розклад транспорту на зупинках (№2001)
Розміщення на кінцевих зупинках громадського транспорту друкованого розкладу руху маршрутів.

Бюджет проекту: 543 000 грн

Лідером проекту є Тимофій Нагорний, на думку якого, такий розклад є доступним усім людям, а також дешевим у встановленні та заміні. Бюджет передбачає, зокрема, закупівлю антивандальних футлярів для розкладу, щоб нівелювати ризик їх пошкодження.

«За опитуванням мобільності киян 2015 року чітко виявлено, що в Києві не дві, а три години-пік щодня. В обідній час люди переміщуються між роботою і навчанням, різними місцями роботи, їздять на ділові й не тільки зустрічі тощо. Тому наземний транспорт не надає той рівень сервісу та передбачуваності поїздки, який надає метро і метро буде ще більш переповненим. Але це можна почати виправляти. Для більш зручного орієнтування у наявних транспортних послугах, а також формування суспільного запиту на більш якісну транспортну систему необхідно встановити на зупинках громадського транспорту аналогові розклади руху», – переконує Тимофій Нагорний.

В описі проекту вказано, що встановлення на зупинках друкованого розкладу вирішить таку проблему, як брак інформування пасажирів громадського транспорту щодо розкладу руху безпосередньо на зупинках. Автор наголошує, що друкований розклад є загальнодоступним незалежно від користування пасажиром гаджетами і дешевим ефективним рішенням порівняно з інсталяцією електронних табло на зупинках. Такі рішення реалізовані у Вінниці, Львові, Житомирі та Дніпрі.

Віталізація набережної Дніпра між парками Прибережний (Берковщина) та Вербовий гай. Друга черга №1791

Набережна річки Дніпро між парками Прибережний на Позняках та Вербовий гай на Березняках зараз у занедбаному стані. Метою проекту є наповнити життям цей куточок Києва: влаштування освітлення, пішохідний променад, веломаршрут. На другому етапі передбачено створення велосипедної та бігової доріжки на середній терасі набережної.

Бюджет проекту: 348 290 грн

Лідером проекту є волонтер U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») Олександр Томазов.

«Минулого року я вже вигравав першу чергу реновації набережної, яку КП «Плесо» обіцяє реалізувати вже в червні. Але цього замало, щоб набережна стала комфортною, тому була потреба знову податись на ГБ з другою чергою, щоб нарешті знайшлось місце для бігової та велосипедної доріжки. Моя мрія — поєднати всі набережні лівобережжя Києа в один туристичний веломаршрут від Муромця до Екопарка Осокорки», – розповів Олександр Томазов.

За його словами, у районі Позняки немає громадських набережних. Район гостро потребує розширення рекреаційних зон. Проект пропонує розчистити набережну річки Дніпро між парками Прибережний на Позняках та Вербовий гай на Березняках від чагарників, будівельного та побутового сміття середньої тераси, влаштувати бігову та велосипеднц доріжки, відновити покриття та огорожі. Очікуваним результатом є збільшення кількості відвідувачів набережної, в тому числі велосипедистів.

Наземний перехід до метро Університет (№561)

Облаштування наземного регульованого пішохідного переходу через бульв. Тараса Шевченка на перехресті з вул. Пирогова. Проект покликаний полегшити сполучення між станцією метро Університет, зупинкою громадського транспорту, алеєю вздовж бульвару, ботанічним садом та іншими об’єктами інфраструктури для маломобільних людей. А також підвищити пішохідну привабливість Києва.

Бюджет проекту: 402 000 грн

Лідером проекту є друг і ексчлен Ревізійної комісії U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») Сергій Пасюта.

«”Все стане” — кажуть мені, коли я пропоную створити Наземний перехід до метро Університет. “Все стане краще”, — відповідаю я. Насправді для водіїв нічого не зміниться, бо кожні півтори хвилини потік авто зупиняється біля краю підземного переходу, навпроти вулиці Пирогова, через те, що «голову» автомобільної черги в цей час тримають регульовані автомобільні перехрестя на Володимирській та Леонтовича. Якщо водії вже все одно чекають у цьому місці, чому б заодно не спростити життя маломобільним пішоходам: вагітним, мамам і татам з малими дітьми, старим людям, людям з травмами, людям з інвалідністю, навіть людям з важкими торбами і валізами», – пояснює Сергій Пасюта.

Відсутність фізичного бар’єру дасть можливість перетнути вулицю людині у візку, з візком, з велосипедом, з багажем без зайвих зусиль. Також знижує ризик падіння і травм для всіх категорій пішоходів. До того ж, алея посеред бульвару майже не використовується, оскільки в людей не має легкого і швидкого доступу.

Кожен має 5 голосів, які може витратити на свій розсуд, вибираючи поміж близько 2000 проектів Громадського бюджету. Ми пропонуємо вам підтримати ці проекти, які роблять пересування в Києві зручнішим і безпечнішим.

«Проекти, подані на Громадський бюджет, призводять до швидких розв’язань певних конкретних проблем. Але це лише вершина айсбергу. В процесі виконання проектів, комунальні служби у місті вчаться робити правильні речі, починають розуміти їх суть. Наприклад, поданий у 2017 році проект з облаштування острівців безпеки лише у трьох місцях Києва призвів до того, що комунальники почали облаштовувати їх самостійно по всьому місту», – наголошують у U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»).

Нагадаємо, у січні 2019 року в чотирьох районах Києва завдяки проекту Громадського бюджету з’явились 5 велопарковок біля станцій метро.

Нагадаємо, 5 червня буде дві відкриті зустрічі з авторами урбаністичних проектів Громадського бюджету, о 16:30 в Бібліотеці КПІ «Як нам зробити Київ комфортнішим та безпечнішим» і о 19:00 в Urban 500 «Мій голос у Громадському бюджеті: змінюємо місто разом».

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») — це експертна громадська організація, яка просуває велосипед як безпечний зручний транспорт. Ви можете підтримати нашу діяльність у різний спосіб.

U-Cycle — це yoU, Urban, Ukraine.

інші цікаві матеріали

Жителі та гості Києва вперше взяли участь у Cycle Tour&Party — велоекскурсії Подолом і вечірці в затишному дворику. Cycle Tour&Party організували U-Cycle (громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва»)

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») спільно з фармацевтичною корпорацією «Артеріум» оновили Маршрути здоров’я в 5 парках Києва. Маршрути здоров’я — це рекреаційні велосипедні маршрути завдовжки

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») зробила весняний підрахунок велосипедистів у різних районах Києва. Користувачів велосипеда рахували 50 волонтерів підрахунку одночасно на 22 перехрестях Києва протягом