У січні 2019 року в чотирьох районах Києва з’явились 5 велопарковок біля станцій метрополітену.

Це стало можливим завдяки проекту Громадського бюджету, який виграли члени Асоціації велосипедистів Києва.

Де?

Велосипедні парковки поставили біля станцій київського метро на синій гілці – на Мінській, Почайні, Либідській, Васильківській, Теремках. Шоста велопарковка буде біля метро Виставковий центр.

Як?

Проект про облаштування перехоплювальних велопарковок виграв конкурс Громадського бюджету участі 2017 року. Проект подали член Асоціації велосипедистів Києва Влад Самойленко і голова АВК Богдан Лепявко.

Навіщо?

Автори проекту кажуть, що хочуть спонукати Київ створювати велоінфраструктуру. Адже велосипедна інфраструктура – це не лише велодоріжки, але й велопарковки і навігація.

«Велопарковки створюють можливості для тих людей, які вже зараз користуються велосипедом  попри слабо розвинену велоінфраструктуру в місті. Адже зазвичай люди або не мають до чого пристібнути свій велосипед, або використовують дерева, стовпи, паркани, поручні. Це негарно, є потреба та запит створювати належні умови для користувачів велосипеда», – пояснює Влад Самойленко.

Ще одна мотивація авторів проекту Громадського бюджету про велопарковки – бажання популяризувати велокультуру і потреба зробити велоінфраструктуру видимою в місті. «Щоб до велосипедистів звикали і більше помічали нас на дорогах. Також ми хочемо мотивувати бізнес і місто робити багато наступних кроків для зручностей тих людей, хто їздить велосипедом, або хоче, але ще не може собі дозволити через брак умов», – додає Влад.

Чому біля метро?

Такі місця для зберігання велосипедів біля метро створюють додаткову можливість поєднувати велосипед і громадський транспорт. Зокрема, ці велопарковки можуть використовувати люди з віддалених від метро районів або навіть з інших населених пунктів поруч з Києвом. Встановлення перехоплювальних велопаркінгів дає змогу людям заощаджувати кошти, час і покращувати здоров’я, а місту – зменшувати навантаження на дороги. Міська велоінфраструктура робить велосипед як екологічний та економний вид транспорту більш привабливим для використання.

Автори проекту пояснюють, що синю гілку метро обрали як тестову. Також важливим чинником було те, що частина жителів Вишгорода, Петрівців, Новосілок, Хотова, Чабанів, Гатного, Вишневого, а також віддалених вулиць Оболонського, Подільського, Голосіївського районів уже користується велосипедом як під’їзним транспортом. У найближчому майбутньому такі велопарковки дають змогу людям з передмість доїжджати до Києва велосипедом і залишати його біля метро.

Велопарковки зробили критими, щоб навіс уберіг транспортний засіб від опадів та прямих сонячних променів.

Чи безпечно залишати велосипед на парковках?

«Я гадаю, що недорогий міський велосипед цілком можна лишати на таких парковках. Особливо якщо використовувати надійний захист – велозамки типу ланцюг або U-lock. Одразу ж після встановлення велопарковок веломагазин зробив експеримент і лишив подібний велосипед на велопарковці біля Либідської. Минув майже тиждень, а велосипед так і не змінив власника. Велосипед переставили на велопарковку біля іншої станції метро, і там його теж не вкрали», – каже співавтор проекту Громадського бюджету і голова АВК Богдан Лепявко. Він звертає увагу, що чимало людей вже користувалося такою пересадкою й раніше, пристібаючи велосипеди до дерев, парканів та перил.

Громадський бюджет справді працює?

Співавтори кажуть, що проект мали реалізувати до кінця 2018 року. «Труднощів було чимало, але в нас позиція «менше скаржитись, більше робити». Однак майбутнім авторам Громадського бюджету треба бути готовими до втискання в обмежений бюджет проекту, бюрократії та дотримання графіків, за які підписались відповідальні чиновники. Треба налагодити якісну об’єднану між усіма комунікацію та інформування. Також багато виробників велопарковок не готові працювати з бюджетними організаціями, та ще й по постоплаті, з дуже коротким терміном виготовлення конструкцій.

Влад Самойленко розповідає про Громадський бюджет на радіо. Фото Facebook

Після того, як ми пройшли через усе це, особливо прикро було чути звинувачення що я, команда авторів або чиновники відмили на цьому гроші. Людям, які не брали участі в процедурах закупівель і не займались пошуком виробників, легко звинувачувати активістів та чиновників. Ані автори проекту Громадського бюджету, ані причетні до проекту з боку КМДА, не мали бажання чи навіть юридичної можливості зловживати бюджетними коштами. І побажання наостанок: користуйтесь велосипедами, вимагайте більше умов для цього від депутатів та чиновників!», – каже Влад Самойленко.

Нагадаємо, у КМДА анонсували перехоплювальні велосипедні пункти з прокату, обслуговування та тимчасового зберігання велосипедів у чотирьох районах.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Українських роботодавців запрошують взяти участь у конкурсі «Велопрацедавець 2019», який вперше проходить у 8 містах: Київ, Харків, Полтава, Кривий Ріг, Запоріжжя, Херсон, Вінниця та Одеса.

Велодружні музеї, бібліотеки, театри та інші громадські заклади відтепер можуть безкоштовно отримати сертифікат Bike Friendly Company, який створила U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»). Отримати безкоштовний

Кілька сотень людей проїхались велосипедом по Києву безпечно та стильно під час Велопараду дівчат #KyivCycleChic 2019. Велопарад дівчат вдев’яте організувала U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва»).