Перші в історії державні стандарти України з велоінфраструктури розробив Державний дорожній науково-дослідний інститут на замовлення Асоціації велосипедистів Києва за підтримки ULEAD з Європою.

ДСТУ «Планування та проектування велосипедної інфраструктури» містять загальні положення про планування велоінфраструктури і розділи про її проектування на вулицях, дорогах і перехрестях населених пунктів, а також поза населеними пунктами і велодоріжок. Також у велоДСТУ є вимоги до конструкції та експлуатації велосипедної інфраструктури і велосипедних парковок.

Проект велосипедних ДСТУ має затвердити національний орган стандартизації — державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості».

Для чого велоДСТУ?

  • ДСТУ закладають єдину методологічну основу для планування і проектування велосипедної інфраструктури. Це дасть змогу поліпшити безпеку велосипедистів в Україні завдяки проектуванню та будівництву уніфікованої велоінфраструктури.
  • ДСТУ також сприятимуть розвантаженню доріг та вулиць, підвищенню безпеки дорожнього руху та зниженню негативного впливу автомобільного транспорту на довкілля (особливо у міських умовах).
  • ДСТУ заповнять законодавчу білу пляму і допоможуть втілювати в життя розроблені плани веломереж у різних містах України.

«В Україні бракувало державних стандартів про те, як проектувати якісну, уніфіковану для усіх міст та безпечну велоінфрастурктуру, бо в українських містах постійно зростає увага до велотранспорту. При цьому без єдиних велоДСТУ кожне місто проектує її по-різному, а інженери-проектувальники доріг і представники органів місцевого самоврядування потребують інструмент для прийняття рішень. Цим інструментом стануть велосипедні держстандарти, які розробили на замовлення АВК», – пояснює координаторка проекту «Зелене світло для велоруху в громадах» Катерина Шульга.

Розроблення велоДСТУ вдалося замовити в межах проекту «Зелене світло для велоруху в громадах / Green Light for Cycling in Hromadas». Проект реалізує Асоціація велосипедистів Києва за підтримки Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку ULEAD з Європою / ULEAD with Europe, що спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.

Нагадаємо, 1 вересня 2018 року набули чинності нові державні будівельні норми (ДБН) «Вулиці та дороги населених пунктів», які містять норми щодо будівництва велоінфраструктури.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Вадим Шишка

    Підкажіть, будь ласка, де можна знайти текст самого стандарту?

    • https://gbksoft.com/?utm_source=disqus.com&utm_medium=link&utm_campaign=Disqus Aleks Pedchenko

      Як тільки він буде опублікований

      • Вадим Шишка

        Чи правильно я розумію – він розроблений, його затвердить орган стандартизації і вже тоді його опублікують? Тобто на ознайомлення широкому загалу він потрапить вже чинним (вступивши в дію)?

        • https://gbksoft.com/?utm_source=disqus.com&utm_medium=link&utm_campaign=Disqus Aleks Pedchenko

          вірно. Зазвичай в мережу витікають ранні версію (найчастіше на порталі ДБНУ) але інколи текст недоступний широкому загалу аж до моменту публікації

інші цікаві матеріали

У січні 2019 року в чотирьох районах Києва з’явились 5 велопарковок біля станцій метрополітену. Це стало можливим завдяки проекту Громадського бюджету, який виграли члени Асоціації

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» спрощує формат взаємодії з усіма, хто хоче долучитись до організації. «Дякуємо всім членам АВК, які протягом 11 років підтримували та

Ми запитали у членів та волонтерів Асоціації велосипедистів Києва, чому вони приєднуються до нас і що їм це дає. У 2018 році наша велосипедна спільнота