Уже кілька останніх років неофіційне звання української велостолиці дістається Івано-Франківську. Саме тут протягом трьох днів 5-7 жовтня проходив ювілейний – 10-тий “Veloforum” для лідерів та лідерок, активістів та активісток громадських організацій, що просувають велосипеди як засіб пересування, представників та представниць мерій міст, транспортних проектувальників та проектувальниць, а також шанувальників та шанувальниць цього виду транспорту. Загалом участь у “Veloforum-2018” взяли понад 170 учасників та учасниць із 8 країн, зокрема із 54 населених пунктів України. Серед них і 20 учасників та учасниць проекту “ВелоСхід”, який реалізовує “Асоціація велосипедистів Києва” у Донецькій та Луганській областях.

Учасники проекту “ВелоСхід” діляться своїми враженнями від Велофоруму та амбіціями, щодо розвитку велотранспорту у своїх містах.

 

Валерій Бєгєєв, велоактивіст – м. Добропілля, Донецька обл.

“Особисто для мене “Велофорум” став відкриттям. До приїзду у Франківськ я нічого не знав про його існування, а тут виявилося, що він проходить уже вдесяте, ще й на такому високому рівні. Прекрасно, що для велоактивістів є така унікальна можливість перейняти успішні практики інших міст, особисто поспілкуватися з експертами, знайти союзників, партнерів і загалом подивитися на велосипед та місто іншими очима. Це мотивує до дій!

Особливо мені сподобався досвід Білорусії у впровадженні проекту з велогаражем. Подібна ідея, щодо надання послуг відповідального зберігання велосипеда виникла у мене чотири роки тому. Вона полягає в тому, щоб на автостоянці, на одному із паркувальних місць, облаштувати критий гараж для зберігання роверів.

Для нашого міста, де мешканці використовують велосипед як транспорт, це могло б стати хорошим рішенням проблеми відсутності подібного спеціального приміщення. Такий собі готель для велосипедів з належними умовами. Наша команда могла б активно втілювати та просувати цю ідею.

Тим більше, що зовсім скоро ми із велоспільноти “ДоброВело” виростимо до громадської організації. На сьогоднішній день у нас уже є сформований статут, лишилося віддати документи на реєстрацію. А далі повний вперед до реалізації найсміливіших задумів”.

Іван Демченко, івент-менеджер вільного простору “DRUZI” – м. Костянтинівка, Донецька обл.:

“Успішні історії проектів, кейси створеної велосипедної інфраструктури у Франківську та Львові, дослідження та найкращі практики європейських міст безумовно надихають на впровадження позитивних змін на місцях.

Питання просування, проектування та будівництва велосипедної інфраструктури є дуже актуальним для Костянтинівки. Оскільки громадський транспорт у нашому місті ходить не часто місцеві мешканці використовують для пересування велосипед, але через відсутність відповідної інфраструктури безпека учасників руху на дорозі лишає бажати кращого.

У нас у регіоні основними користувачами велосипедів є люди, які живуть у селах, оскільки відстань, яку необхідно подолати від села до міста відносно невелика. А для тих, хто постійно пересувається на велосипеді це зручно навіть і взимку, якщо погода дозволяє. Тому, ми мріємо про безпечні та якісні веломаршрути не лише у самій Костянтинівці, а й між містом і селом та навпаки.

Ми уже маємо спільний об’єднавчий інструмент – велосипед. Лишилося зберегти отримані на “Велофорумі” натхнення і мотивацію, та втілити задум в життя”.

Микола Дорохов – керівник вільного простору “Вільна Хата” – м. Краматорськ, Донецька обл.:

“Я такий натхненний від “Велофоруму”, що навіть придбав собі останній урбаністичний бестселер “Міста для людей”.

Ще зовсім нещодавно ми спільно з АВК проводили “Східний Велофорум” у Краматорську, а сьогодні тут, у Франківську, переймаємо успішний досвід українських міст та міст інших країн світу. За ці три дні я отримав кладязь практик з адвокації. Особисто для мене та мого міста саме ця тема на сьогодні є найбільш актуальною.

На мою думку, створення велоінфраструктури – це перший крок до подальшого розвитку транспортної системи міста. У зв’язку зі збільшенням автомобільного трафіку на дорогах Краматорська у час пік уже почали з’являтися пробки. Це питання потрібно вирішувати, але вирішувати спільно.

Згідно дослідження, у нашому місті на 1 тис. людей припадає 104 велосипеди та 107 автомобілей. В принципі, ще не все так погано. Але у зв’язку з відсутністю якісної інфраструктури в місті велосипедисти на фоні автомобілів менш помітніші.

Із плюсів варто відзначити той факт, що нещодавно у нас була підтримана петиція, щодо створення велоінфраструктури у місті. Це маленький, але важливий для нас крок. Ми дуже сподіваємося, що за кілька років Краматорськ стане безпечним для велосипедистів і ми також зможемо презентувати успішний кейс та поділитися особистим досвідом на одному із “Велофорумів”.

Юрій Соколов – велоактивіст Слов’янського велосипедного клубу “ТОР”, м. Слов’янськ, Донецька обл.:

“Ми плануємо активно просувати у своєму місті велотуризм не лише серед українців, а й іноземців. Тому, з нетерпінням чекаю, коли на сайті “Велофоруму” з’являться презентації спікерів, щоб уже почати працювати у цьому напрямку разом зі своїми колегами.

Також під час “Велофоруму” я надихнувся і у мене з’явилося бажання провести підрахунок велосипедистів, щоб побачити динаміку використання велосипеда у Слов’янську.

Це допоможе нам визначити найпопулярніші напрямки руху велосипедистів та зауважити скільки з них рухаються тротуарами, а скільки дорогами.

Було б добре якби на “Велофорум” приїхали представники нашої місцевої влади – перейняти досвід і на власні очі побачити як місто Івано-Франківськ став локомотивом велоруху в Україні. І врешті решт зрозуміли, що дороги мають бути безпечними для всіх учасників руху”.

Віталій Матухно, керівник ініціативи “Молодіжне об’єднання Лисичанська” – м. Лисичанськ, Луганська область:

“На Велофорумі я отримав відповідь на питання – як можна розвивати велоінфраструктуру у своєму місті. Проте, чудово розумію, що на прокладання першої велодоріжки у Лисичанську можуть піти роки. І вони підуть, враховуючи нинішній стан доріг.

Міська влада знає, що ми організовуємо у нашому місті фестивалі та велопробіги, але для розвитку велоінфраструктури це ніщо – капля в океані.

Звісно, складно забігати наперед, але ми будемо намагатися спонукати нашу владу до розбудови міста. У нас найближчим часом планується ремонт доріг, тому будемо пробувати комунікувати та шукати спільні точки дотику”.

Протягом трьох днів “Велофорум” показав учасникам та учасницям проекту “ВелоСхід” не лише реальні практики та успішні кейси розробки та впровадження інфраструктури, а й надихнув їх на особисті маленькі велоперемоги у їхніх містах.

Шанувальники та шанувальниці цього виду транспорту, до зустрічі на “Veloforum-2019” у Вінниці.

Проект “ВелоСхід” / “Cycling through Donbas and beyond” виконується ГО “Асоціація велосипедистів Києва” в рамках Проекту “Зміцнення громадської довіри” (UCBI II), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Фото: з особистих ФБ-сторінок учасників

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

5-7 жовтня в Івано-Франківську відбулася найбільша щорічна конференція на перетині транспорту та міського розвитку – Велофорум. Команда АВК відвідала 10-у ювілейну конференцію рекордним складом: офіс

Протягом шести днів 2-7 липня у Києві проходила Літня школа “Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності” для професіоналів, які мають досвід роботи з

Велосипед як хобі, як транспорт, як розвага, як робота. А що для вас велосипед? З якою метою його використовуєте і як до цього прийшли? Хто