У 2018 році уряд України схвалив Національну транспортну стратегію на період до 2030 року, в якій враховано розвиток велосипеда як транспорту.

«Національна транспортна стратегія України ставить перед собою ряд задач, прямо пов’язаних з розвитком велосипедного транспорту. Найбільш революційний серед них – розробка національної стратегії розвитку велосипедного руху», – вважає координатор Асоціації велосипедистів Києва з національної роботи Вадим Денисенко.

Національна транспортна стратегія України сприяє розвитку велосипеда як транспорту таким чином:

1.Стимул використовувати більш екологічно дружні транспортні засоби, «зелені» транспортні засоби.

  • збільшення частки використання альтернативних джерел енергії;
  • впровадження економічних та інших заходів стимулювання використання в містах екологічно більш чистих видів транспорту, зокрема електромобілів, міського електричного транспорту — метрополітенів, трамваїв, тролейбусів, електробусів, а також велосипедного (систем громадського прокату велосипедів) транспорту.

2. Транспортна доступність для населення і скорочення часу поїздок жителів населених пунктів, а саме:

  • забезпечення розвитку соціально та екологічно орієнтованої мобільності на короткі відстані відповідно до моделей «Місто коротких шляхів»
  • впровадження принципів інтермодальності та забезпечення оптимальної взаємодії велосипедного руху з іншими видами транспорту.

3. Стримування автомобілізації міст завдяки розвитку громадського транспорту, велосипедних та пішохідних переміщень, а саме:

  • покращення пішохідної інфраструктури, паркувальних зон, обмеження швидкості руху транспортних засобів та розвиток інфраструктури для руху велосипедів
  • забезпечення інституціональної підтримки розвитку велосипедного руху, прийняття відповідних нормативно-правових актів щодо його участі у дорожньому русі
  • розроблення стратегії розвитку велосипедного руху, посилення велосипедної безпеки, яка б ґрунтувалася на прогресивному іноземному досвіді, та забезпечення розвитку інфраструктури для велосипедного руху.

Нагадаємо, навесні 2017 року Асоціація велосипедистів Києва разом з громадськими організаціями з 12 міст надала пропозиції до Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року. Однак пропозиції Української велосипедної мережі спочатку не були враховані, тож велосипеда як транспорту не було в Транспортній стратегії України 2030. У травні 2017 року в Міністерстві інфраструктури підтримали пропозиції до Транспортної стратегії 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва.

У 2017 році в Україні презентували дослідження про фінансування велоінфраструктури в країнах Євросоюзу з висновками для України.

У 2018 році Асоціація велосипедистів Києва замовила розробку державних стандартів України «Планування та проектування велосипедної інфраструктури», перша редакція яких уже доступна для коментування.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

У бюджеті Києва на 2019 рік просять передбачити кошти на проектування семи веломаршрутів у Києві. Про це свідчить бюджетний запит Департаменту транспортної інфраструктури Київської міської

Асоціація велосипедистів Києва поділилась досвідом з представниками та представницями громад, які перемогли в конкурсі на отримання грантів і проводили Європейський тиждень мобільності 2018. Тренінг став

У бюджеті Києва на 2018 рік зменшили видатки спеціального фонду бюджету Департаменту транспортної інфраструктури КМДА на будівництво велодоріжок. Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» проаналізувала останню