На пр. Перемоги організація руху велосипедистів і ширина велодоріжки не відповідають критеріям велоаудиту за методикою, розробленою в Асоціації велосипедистів Києва.

Результати велоаудиту АВК на пр.Перемоги в Києві (від Шулявської розв’язки до Великої Окружної)

Велоаудит пр. Перемоги виявив переваги та недоліки наявної тут велоінфраструктури.

Переваги:

  • усі перетини перехресть є наземними для велосипедистів;
  • у разі розташування на дорогах об’єктів фізичного уповільнення руху автомобілів, для велосипедистів шлях залишається безперешкодним;
  • ґрати дощоприймачів розташовані перпендикулярно напрямку руху велосипедистів задля уникнення потрапляння колеса в отвори ґрат;
  • покриття велошляху більш-менш якісне, без люків та провалів тощо.

Недоліки:

  • Організація руху велосипедистів не відповідає критично важливим пунктам, зазначеним у формі з проведення велоаудиту. Ширина велодоріжок не відповідає рекомедованим на переважній частині і становить 1,8-2,2 м.
  • На даному маршруті є ділянки, де важко зрозуміти наявність велодоріжки, бо немає маркування, розмітки та знаків. На жаль, через відсутність маркування, пішоходи використовують велодоріжку для власного пересування, що змушує велосипедистів спішуватись.
  • На перехрестях не забезпечено видимість велосипедів для водії авто, і, навпаки, пріоритетність проїзду перехрестя однозначно не зрозуміла. Частково на перехрестях організовано проїзд велосипедистів у всіх напрямках, включно з заїздами/виїздами на вулиці, які перетинаються з веломаршрутом.
  • У багатьох місцях немає червоної розмітки на перетинах з дорогами, а в інших вона зносилась. Зустрічається також стара розмітка на ділянках, де велодоріжка переривається. Це може призводити до того, що велосипедисти будуть намагатись здійснювати рух там, де формально велодоріжки немає. Також на велодоріжках спостерігається наявність стихійної торгівлі, рекламних штендерів тощо.
  • Через відсутність ресурсів/засобів, котрі обмежують в’їзд на тротуар, на маршруті спостерігається значна кількість автомобілів, припаркованих прямо на велодоріжці.
  • На шляху руху велосипедистів бордюри не завжди занижені «в нуль». У кількох місцях заниження є, проте недостатньо комфортне для руху. Також у більшості випадків бордюри встановлено з порушенням норм ДБН щодо безбар’єрного середовища.
  • Велодоріжки майже протягом усього маршруту суміщені з тротуарами. На велодоріжках частково наявні знаки, які повинні слугувати «інформаторами» для пішоходів й попереджати, що пересування по велодоріжці є небезпечним, а для автомобілістів – неможливість паркування. Проте більшість із них “сховані” за листям дерев.
  • Транспортні вузли, зупинки громадського транспорту не обладнано велостійками для короткочасного та велопаркінгами для довготривалого зберігання велосипедів.
  • На реконструйованому маршруті між метро Нивки та вулицею Чистяківською заїздів та з’їздів на проїзну частину не організовано.
  • На жаль, велодоріжки вночі окремо не підсвідчуються, лише потрапляє світло з самого проспекту. Це зумовлює те, що велосипедисти вночі змушені рухатись у темряві.

Усі фото: Олександр Точилов

Велоаудит проводив волонтер АВК Олександр Точилов. На основі отриманих даних координаторка роботи АВК по Києву Яна Брик звернеться з офіційним листом до Київської міської державної адміністрації з переліком виявлених проблем та пропозицією їх усунути (оновити маркування, обрізати гілля дерев, знаки тощо).

Далі будуть результати велоаудиту по інших вулицях міста. Цього року АВК провела два тренінги з велоаудиту вулиць, на яких пояснила, як можна робити велосипедний аудит вулиці, щоб оцінити якість велоінфраструктури.

Нагадаємо, у 2015 році було проведено велоаудит проекту реконструкції проспекту Перемоги, як вже збудованої частини, так і ділянки, що проектується, за рекомендацією радниці міського голови з розвитку велоінфраструктури і координаторки АВК по Києву Ксенії Семенової.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Користувачів велосипеда у Києві знову побільшало: у будні рівно на 40%, а у вихідні – на 46% за рік. Це засвідчили результати останнього підрахунку велосипедистів

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» створила 10 промоційних відеороликів про безпеку руху і культуру їзди на велосипеді. Відео ілюструють важливі правила дорожнього руху для велосипедистів,

Асоціація велосипедистів Києва передала до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України коментарі до державних будівельних норм (ДБН) по метрополітену. АВК висловлює подяку за