Опубліковано нові ДБН щодо містобудування, вулиць та доріг, які вступлять в силу з вересня. Про це повідомляє Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

Вони офіційно набудуть чинності з 1 вересня 2018 року.

Раніше Мінрегіонбуд затвердив чотири державні будівельні норми (ДБН), зокрема «Вулиці та дороги населених пунктів» і «Планування і забудова територій», зміну яких Асоціація велосипедистів адвокатувала протягом 4 років.

Інфографіка: Facebook / Lev Partskhaladze

Що це змінює для населених пунктів України?

У Мінрегіонбуді наголошують, що в ДБН щодо вулиць та доріг , зокрема, обмежуються паркування на тротуарах та дорогах, встановлюються норми щодо безпекового облаштування доріг («острівці безпеки», захисні огородження на зупинках громадського транспорту та інші).

Інфографіка: Facebook / Lev Partskhaladze

Звуження ширини смуги руху

У містах вулиці загальноміського та районного значення повинні мати смуги руху шириною 3 метри (у попередній редакції 3,75 м)
Такий інженерний прийом:
знизить середню швидкість авто в містах, просто через те, що по вужчих смугах менш комфортно розганятися. Нижчі швидкості – менше ДТП. Це аксіома;
та звільнить по 75 см простору в кожній смузі, які можна буде використати для влаштування велосипедних смуг, поворотних смуг та інших інженерних рішень.

 

Зниження розрахункової швидкості руху
Розрахункова швидкість для проектування вулиць становить 50 км/год (у попередній редакції – 80 км/год). Такий інженерний прийом призведе до того, що повороти вулиць повинні проектуватися під більш гострими кутами. Водіям буде некомфортно входити в них на швидкості вище 50 км/год і вони будуть змушені скидати швидкість для проходження поворотів. З підйомами та спусками та сама історія. Вони будуть проектуватися під більш гострими кутами і долати їх на швидкості вище за 50 км/год буде дискомфортно.

Можливості покращення пішохідного простору
Вводиться нове поняття Пішохідна зона тротуару – це ділянка тротуару, призначена для безбар’єрного пересування вздовж вулиці.
На ній не допускається встановлення дорожнього огородження, опор, рекламних конструкцій, тимчасових споруд, приямків від люків та дощоприймачів, сходів та ґанків будинків;
Покриття пішохідної зони повинно, за можливості, відрізнятись від покриття інших зон тротуару кольором та/або матеріалом;
Між тротуаром і велосипедною доріжкою – від 0,25 м

Оновлені норми улаштування острівців безпеки
Не допускається влаштування нерегульованих пішохідних переходів без острівців безпеки на вулицях, які мають 2 і більше смуг руху в одному напрямку;
Острівці безпеки слід влаштовувати на нерегульованих та, за можливості, на регульованих переходах;
Острівець безпеки може влаштовуватись на розділювальній смузі або шляхом звуження смуг руху до 2,75 м

Визначено нові ширини для велосипедної інфраструктури

Роль АВК в процесі адвокації
Асоціація велосипедистів Києва з 2014 року працює над зміною ДБН. “Ми були членами групи розробки перших пропозицій по зміні ДБН у 2014 році та одними з лідерів адвокаційної кампанії 2016 року, за результатами якої документ був на половину переписаний та суттєво осучаснений. В процес останньої активної адвокаційної кампанії по внесенню змін, що тривала весь 2016 рік були залучені 7 інженерів-транспортників зі Львова, Івано-Франківська, Дніпра, Києва, Одеси, 3 міжнародні експерти з безпеки руху, 1 член Науково-технічної ради Мінрегіону, голова підкомітету Верховної Ради з безпеки дорожнього руху, заступник мера Києва, радники міністрів Інфраструктури та Охорони здоров’я, представники патрульної поліції України. Ми дуже вдячні кожному, хто приєднався до кампанії і впевнені, що без вас цього ніколи би не сталося”, – пояснив координатор з національної роботи АВК Вадим Денисенко.

Висловлюємо подяку ДержДор НДІ ім. Шульгіна, Львіввавтодор, Інститут міста (Львів), Інститут просторового розвитку (Львів), Департамент житлової, комунальної політики та благоустрою Івано-Франківської міської ради, Urban Consulting Group, КМДА, Департамент транспортної інфраструктури КМДА, Патрульна поліція України, підкомітет Верховної Ради України з безпеки дорожнього руху, ГО ЦЕДЕМ, Кампанія “За безпечні дороги”, а також тим, хто доклав зусиль особисто: Володимир Гройсман, Геннадій Зубко, Лев Парцхаладзе, Ольга Рябова, Ірина Волошина,, Ірина Лагунова, Ігор Могила, Мирослав Федорків, Андрій Коман, Павло Сирватка, Олег Шмід, Орест Олеськів, Ірина Бондаренко, Юрій Лозовенко, Ігор Діденко, Станіслав Мізін, Богдан Аганін, Олександр Крижанівський, Алан Росс, Володимир Чижевський, Олександр Озеран, Олександра Воропаєва, Дмитро Гурін, Алевтина Драженко, Юлія Сівенок, Олеся Холопік, Тарас Шевченко.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

День міста для мешканців та гостей Краматорська видався незвичайним – зустрічали вони його велопарадом #KramatorskBikeRide, що пройшов у рамках конференції “Східний Велофорум” та об’єднав людей

У понеділок, 24 вересня, у Якушинецькій школі-гімназії відбулась велошкола і презентація відеороликів про безпеку руху для школярів. Подія є складовою кампанії «Велосипедом до школи» в

У Краматорську 150-й День народження міста відзначать велопарадом #KramatorskBikeRide, який відбудеться у неділю 23 вересня. Подія пройде у рамках конференції “Східний Велофорум”, яка збере велоактивістів