Невірна оцінка часу, необхідного на дорогу, може відвернути людей від ходіння пішки чи використання велосипеда, щоб дістатись на роботу. Про це повідомляє ScienceDaily.

Занепокоєння щодо додаткового часу необхідного, щоб дістатись до роботи пішки чи на велосипеді, є важливою причиною, через яку люди вибирають автомобілі. Але, на думку дослідників, піша хода або велосипед, імовірно, займають менше очікуваного часу.

Коли дослідники запропонували учасникам оцінити скільки часу займе дійти чи доїхати на велосипеді до популярної локації в їхньому місті, виявилось, що більшість людей вважало, що це зайняло б більше часу, ніж є насправді.

Мелісса Бопп, доцент кафедри кінезіології Університету штату Пенсильванія, сказала, що ці результати допомагають дослідникам краще зрозуміти бар’єри, що призводять до використання автомобілів, а не пішої ходи чи їзди на велосипеді, так званого “активного типу подорожі”.

“Люди взагалі не дуже добре оцінюють, скільки часу потрібно на те щоб кудись дістатись”, – сказала Бопп. “Це проблематично, коли ви намагаєтесь змусити когось піти пішки чи поїхати на велосипеді. Це було б значно корисніше, але небагато людей це оберуть. Вони можуть думати, що не можуть цього зробити бо це занадто далеко і займе дуже багато часу. Насправді, це може бути не так”.

Активна подорож має безліч переваг, включаючи краще здоров’я та екологію. Але, незважаючи на ці переваги, більшість людей все ще їздять на машині: за даними дослідників, більше 90% американців вибирають автомобіль, щоб дістатись на роботу. Бопп підкреслила, що ключовим чинником для активнішого залучення людей до подорожі є, в першу чергу, вивчення того, чому люди не ходять або їздять на велосипеді частіше.

“Ми хотіли вивчити ставлення та переконання людей, тому що це те, що ми можемо спробувати змінити. Я не можу змінити свій вік, але я можу змінити свої знання”, – сказала Бопп. “Наприклад, люди незвичні до пішої ходи та їзди на велосипеді, як правило, припускають, що для цього використовується той самий маршрут, як і для подорожі автомобілем, що може бути уздовж жвавої дороги. Тим часом, можливо, що є чудовий велосипедний маршрут, який перетинає цю дорогу лише раз. Це розрив знань, який ми можемо виправити”.

Дослідники набрали 253 співробітники та 252 студенти Університету штату Пенсильванія для дослідження. Учасників запитали, як часто вони використовували автомобіль, їздили на автобусі, ходили пішки або їздили на велосипеді до кампуса; як вони ставились до активної подорожі; наскільки вони фізично розвинуті. Вони також відповіли на питання про те, як довго на їхню думку, займе пройтись чи доїхати на велосипеді від дому до кампуса. Фактичний час пересування розраховувався за допомогою Google Maps.

Проаналізувавши дані, дослідники виявили, що близько 91% професорсько-викладацьких кадрів і співробітників невірно оцінили кількість часу необхідного для того, щоб дістатись кампуса пішки, і приблизно 93% – для того, щоб доїхати на велосипеді.

Оцінки учнів були трохи кращими – приблизно 55% неправильно оцінили час прогулянки та приблизно 43% – час їзди на велосипеді. Майже кожен переоцінив кількість часу необхідного для проїзду.

Бопп сказала, що вони також знайшли кілька характеристик, які могли б передбачити суперечність та невірну оцінку часу на дорогу. Факультет та персонал, які думали, що парковка є більш доступною, помилились сильніше. Жінки частіше давали невірну оцінку, ніж чоловіки.
Бопп сказала, що іншим фактором є самореалізація або впевненість у собі.

“Для професорсько-викладацького складу та персоналу впевненість у своїх силах для ходи та їзди на велосипеді в місті чи на кампусі була величезним фактором”, – сказала Бопп. “Ми можемо мати всі велодоріжки в світі, але якщо ви не відчуваєте впевненість, коли їдете на велосипеді, то ви не виберете його. Але, на щастя, впевненість у своїх силах – це змінна, яку можна виправити. Надання освіти, заохочення та ресурси можуть допомогти. Наприклад, можна взяти урок їзди на велосипеді в своєму місті”.

Навпаки, люди які їздили на велосипеді чи ходили пішки частіше, були схильні до більш точних прогнозів.

В той час як праця досліджувала те, як люди прогнозують час проїзду до спільного пункту, Дангайа Сімс, яка працювала над дослідженням, отримуючи докторську ступінь у кінезіології в Університеті штату Пенсильванія, заявила, що результати, нещодавно були опубліковані в Transportmetrica A: Transport Science, також мають ширші наслідки.

“Досвід активного пересування, як правило, дає людині краще розуміння того, скільки воно насправді займає”, – сказала Сімс. “Незважаючи на зусилля, спрямовані на те, щоб краще проінформувати широку громадськість щодо того, скільки часу фактично займають активні методи пересування, ми рекомендуємо, щоб вони самі їх спробували. Часто люди вказують на те, що вони вибирають автомобіль тому, що так набагато швидше, ніж ходити або їхати на велосипеді, але насправді це може бути не так”.

Переклала з англійською Юлія Блиндюк

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Учасники та учасниці проекту “ВелоСхід” напередодні завершення проекту отримали унікальну додаткову можливість – відкрити для себе Польщу велосипедну. Всі, як справжні першовідкривачі, повернулися додому не

Соціальна мережа для велосипедистів “Велоген” здобула перемогу на форум-виставці Innovation Market та на туристичному хакатоні від Zruchno.Travel. Фото: сайт соцмережі “Велоген” У межах хакатону представники

Співвласник першої в Україні мережі прокату, продажу і сервісу велосипедів veliki.ua Олексій Кушка потрапив до рейтингу найкращих підприємців України. Компанія veliki.ua є партнером Асоціації велосипедистів