На 21 з 22 вулиць Києва, де планується підвищити швидкість понад 50 км/годину, є ризик ДТП. Про це свідчать результати аналізу ризиків підвищення швидкості на окремих вулицях Києва, де планується дозволити їздити зі швидкістю 80 км/год.

Факторами ризику є кількість смуг руху в одному напрямку, присутність пішоходів на проїзній частині, рух велосипедистів, громадський транспорт, відсутність фізичного бар’єру (газон, дерева або бар’єрне огородження), паркування автомобілів на проїзній частині тощо. Методику визначення безпеки при підвищенні швидкості на конкретних ділянках і критерії розробили експерти кампанії “За безпечні дороги”, а оприлюднили в Міністерстві інфраструктури України.

“Результати аналізу свідчать, що фактори ризику повністю відсутні лише на Південному мостовому переході, де можна без проблем підвищити дозволену швидкість до 80 км/годину. На іншій 21 вулиці присутні фактори ризику, які не дозволяють підвищити швидкість у крайній правій смузі понад 50 км/годину, але при цьому є можливість збільшити ліміт швидкості в крайніх лівих смугах до 70 км/годину”, – розповів член Ревізійної комісії Асоціації велосипедистів Києва Сергій Пасюта, який проаналізував за методикою кампанії “За безпечні дороги” список вулиць, де планувалось підвищити швидкість до 80 км/год.

За результатами аналізу, на проспекті Соборності та на Броварському проспекті (від просп. Визволителів до вул. Братиславської) можна буде підвищити максимальну дозволену швидкість у крайніх лівих смугах до 70 км/годину лише за умови, якщо між зустрічними потоками встановлять відбійник.

Асоціація велосипедистів Києва закликає депутатів постійної комісії Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами взяти до уваги запропоновану методику, зважати на серйозні ризики​, які несе для здоров’я та життя підвищення швидкості у Києві та утриматись від необґрунтованих рішень, які призведуть до підвищення кількості та серйозності аварій на вулицях Києва. Важливо застосовувати індивідуальний підхід до кожної вулиці, а не приймати «пакетне» рішення, і провести консультації з експертами, науковцями, представниками громадських організацій та центральних органів виконавчої влади, зокрема Національної поліції України та Міністерства інфраструктури України.

Нагадаємо, петиція щодо підвищення швидкості більше 50 км/год на окремих вулицях набрала більше 10 тисяч голосів. Її підтримала транспортна комісія Київради. Департаменту транспортної інфраструктури було доручено підготувати та подати на розгляд постійної комісії КМР з питань транспорту, зв’язку та реклами перелік ділянок, на яких є можливий рух зі швидкістю вищою за 50 км/год, та відповідний проект рішення. 5 лютого кампанія “За безпечні дороги” висловила стурбованість з приводу поспішності намірів Київради підвищити максимально дозволену швидкість руху до 80 км/год на окремих вулицях столиці.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Ivan Pushechnikov

    Про яке саме моделювання йдеться? Ви ж знаєте, що обмеження 50 фактично у Києві не діє. Виїдьте на будь-яку широку дорогу не під час години пік і побачите. Тобто питання таке: моделювали реальну ситуацію чи гіпотетичну (якби водії дотримувались обмеження)?

інші цікаві матеріали

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» замовила розроблення державних стандартів України (ДСТУ) «Планування та проектування велосипедної інфраструктури». Сьогодні в Україні бракує державних стандартів про те, як

Рішення постійної комісії Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами про підвищення швидкості руху на окремих вулицях Києва ухвалено без врахування аналізу ризиків і загрожує

Асоціація велосипедистів Києва вирушила в об’єднані територіальні громади, щоб познайомитись і запропонувати співпрацю в рамках проекту «Зелене світло для велоруху в громадах». Проект містить декілька