У тренінгу взяли участь 20 активних мешканців та мешканок Києва, а також представників і представниць громадських організацій, які займаються адвокацією велотранспорту в інших містах України.

Оцінка якості велоінфраструктури є дуже актуальною в Києві, бо її не проводять на постійній основі. Протягом 4 годин тренінгу координаторки Асоціації велосипедистів Києва Ксенія Семенова і Анастасія Макаренко ознайомили учасників з ключовими принципами та цілями адвокації і пояснили, за якими критеріями та методами оцінки можна проводити велосипедний аудит вулиці. Під час практичної роботи тренерки роз’яснили правила і механіку велосипедного аудиту на основі кращих практик інших країн. Методику було розроблено АВК на основі досліджень і практик Німеччини та Австралії. Форма аудиту також є частиною велоконцепції, яку нещодавно затвердила Київрада.

“Передбачається, що велосипедний аудит може проводитись для вулиць, де вже наявна велосипедна інфраструктура, дасть змогу оцінити якість проектного рішення, фактичний стан, щоб показати можливості для покращення умов руху велотранспорту. Другий варіант можливого застосування велосипедного аудиту можливий на етапі оцінки майбутніх проектів реконструкцій вулиць і майбутніх умов для руху велотранспорту”, – пояснює координаторка роботи АВК по Києву Ксенія Семенова.

“Метою тренінгу було створити групу волонтерів, які зможуть від імені Асоціації велосипедистів Києва проводити велосипедний аудит вулиць Києва та проектів реконструкцій на регулярній основі. Крім того, ми хотіли передати практики проведення велосипедного аудиту колегам з громадських організацій та ініціатив з інших регіонів. Мету тренінгу ми виконали: учасники тренінгу з Києва вибрали для аналізу конкретні київські вулиці, результати їхнього аналізу ми обговоримо на зустрічі 28 березня”, – розповіла директорка АВК Анастасія Макаренко.

“Я взяв участь у тренінгу, бо хочу брати практичну участь у зміні недоробленої велоінфраструктури, яка мене оточує, а не писати в інтернетику, що все погано. Тренінг дав розуміння як робити зміни і чому щось сплановано саме так, а не інакше. І плюс був корисний мені як велотренеру Велошколи з безпеки руху. Буває, що учні Велошколи запитують про якість і безпеку конкретної велодоріжки в Києві”, – прокоментував учасник тренінгу Євген Волков.

“Коли з’явився конкурс на участь у тренінгу з велоаудиту вулиць, зрозумів, що це моє. Адже це якраз ті знання, які потрібні будуть при перевірці проекту вулиці і при внесенні пропозицій щодо поліпшення. Річ у тому, що недавно з’явилася новина про реконструкцію вулиці, на якій я живу в Запоріжжі. У новині було зазначено, що “враховані всі учасники руху, навіть велосипедисти”. Тому ми від своєї організації відразу ж зробили інфозапит на отримання проекту реконструкції, щоб перевірити його на “косяки”. Адже в місті вже є два таких об’єкти для велосипедистів, і обидва залишають бажати кращого. На тренінгу отримав те, що шукав. Тепер попереду нове завдання – домогтися того проекту”, – поділився учасник тренінг Павло Шадрін з громадської організації “Спільно HUB” (Запоріжжя).

Фото: Катерина Шульга

Учасники та учасниці тренінгу відбирались на конкурсній основі з урахуванням розподілу на учасників/ць з Києва та інших міст, особистої мотивації та готовності застосовувати нові знання на практиці для посилення роботи Асоціації велосипедистів Києва або громадських організацій з інших міст.

Тренінг проводився в рамках проекту Cycling Matters за фінансової підтримки Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та впроваджується Pact в Україні.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

У бюджеті Києва на 2019 рік просять передбачити кошти на проектування семи веломаршрутів у Києві. Про це свідчить бюджетний запит Департаменту транспортної інфраструктури Київської міської

Асоціація велосипедистів Києва поділилась досвідом з представниками та представницями громад, які перемогли в конкурсі на отримання грантів і проводили Європейський тиждень мобільності 2018. Тренінг став

У бюджеті Києва на 2018 рік зменшили видатки спеціального фонду бюджету Департаменту транспортної інфраструктури КМДА на будівництво велодоріжок. Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» проаналізувала останню