Ми, представники громадських організацій – учасниць Кампанії «За безпечні дороги», висловлюємо стурбованість з приводу поспішності намірів Київради підвищити максимально дозволену швидкість руху до 80 км/год на окремих вулицях столиці.

Розуміючи логіку такої пропозиції, ми переконані, що підвищення швидкості має відбуватися виключно після проведення відповідної оцінки та експертизи з подальшим публічним обговоренням. Натомість, поспішне прийняття такого рішення неминуче призведе до негативних наслідків, погіршивши безпеку пішоходів, велосипедистів, пасажирів громадського транспорту та користувачів автомобілів. Чи не найбільший ризик загрожує велосипедистам, які рухатимуться цими ж дорогами, оскільки окремих велодоріжок, як правило, не передбачено.

27 січня 2018 року секретар Київської міської ради Володимир Прокопів опублікував список вулиць, на яких столична влада планує збільшити допустиму швидкість руху до 80 км/год. В умовах чинного Кодексу України про адміністративні правопорушення, який дозволяє безкарне перевищення швидкості на 20 км/год, фактичне обмеження швидкості на проспектах і вулицях столиці у разі прийняття такого рішення складе 100 км/год.

Навіть і без цього підвищення ситуація з безпекою на київських вулицях є трагічною. За даними, що ми отримали від Національної поліції, у 2017 році в дорожніх аваріях на території Києва загинуло 180 осіб, що на 51% більше, ніж у попередньому році.

Проведений нами аналіз виявив, що більшість вулиць, де секретар Київради пропонує встановити високу швидкість руху, містять фактори ризику, несумісні зі швидкісним режимом. До них належать наземні пішохідні переходи, перехрестя в одному рівні, повороти ліворуч, зупинки громадського транспорту. Крім того, на усіх цих вулицях рух велосипедистів здійснюється на проїзній частині в одному потоці з автомобілями. Прийняття рішення про підвищення легальної швидкості до 80-100 км/год за таких умов неминуче призведе до майбутніх смертельних аварій.

Звертаємо увагу Київради, що ст. 27 Закону України «Про дорожній рух» забороняє підвищувати пропускну здатність за рахунок зниження безпеки руху: «Зміни в організації дорожнього руху з метою підвищення інтенсивності руху транспортних засобів за рахунок зниження рівня безпеки дорожнього руху не допускаються».

Крім того, міжнародний досвід забезпечення безпеки дорожнього руху свідчить, що саме зниження швидкості в містах є ключовим елементом захисту пішоходів і велосипедистів. Згідно з Доповіддю Всесвітньої організації охорони здоров’я про стан безпеки дорожнього руху в світі, для дорослого пішохода ризик загибелі становить менше 20% при наїзді автомобіля на швидкості менше 50 км/год, і майже 60% при ударі на швидкості 80 км/год. Отже, на вулицях і проспектах, де поруч з автотранспортом рухаються велосипедисти та присутні наземні переходи, обмеження швидкості повинні відповідати вимогам безпеки всіх учасників руху. У відповідності з міжнародними рекомендаціями максимальна швидкість за таких умов не повинна перевищувати 50 км/год.

Іншим важливим фактором при обговоренні питання збільшення допустимої швидкості є відсутність будь-якого контролю за перевищенням швидкості. Зміни запропоновані Кабінетом Міністрів України були відправлені на доопрацювання, тому наразі взагалі невідомо коли в України відновиться контроль швидкості. Таким чином, ініціативи щодо збільшення допустимої швидкості або щодо зменшення допустимої швидкості виглядають неефективними, адже на практиці водії мають можливість рухатись з будь-якою швидкість чи 50 км/год чи 150 км/год.

Враховуючи вищенаведене, Кампанія «За безпечні дороги» закликає Київську міську раду:

  1. Відкласти прийняття рішення до змістовного вивчення питання, застосувавши аналіз факторів ризику та світовий досвід управління безпекою дорожнього руху;
  2. Застосовувати індивідуальний підхід до кожної вулиці, а не приймати «пакетне» рішення;
  3. Провести консультації з експертами, науковцями, представниками громадських організацій та центральних органів виконавчої влади, зокрема Національної поліції України та Міністерства інфраструктури України.

Наша Кампанія готова взяти участь у подальшій роботі над цим рішенням. Ми також закликаємо Київраду звернутися до Верховної Ради України та Кабінету міністрів України із закликом невідкладно запровадити автофіксацію порушень правил дорожнього руху, яка є одним з найбільш ефективних способів зниження смертності і травматизму на дорогах.

Кампанія “За безпечні дороги” – адвокаційна кампанія, спрямована на зменшення смертності та травматизму на дорогах України. Ініційована Центром демократії та верховенства права у партнерстві з ГО “Vision Zero”, Асоціацією велосипедистів Києва, Автоакадемією водійської майстерності та об’єднує міжнародних, українських експертів, представників законодавчої та виконавчої влади.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

У Києві 2-7 липня 2018 року пройде літня школа “Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності” для спеціалістів з транспортного планування та містобудування з

Запрошуємо на відкриття виставки «ВЕЛОБУМ 1890-х», яка відбудеться на території Національного музею історії України з 24 квітня по 29 травня 2018 року. Вікдриття виставки відбудеться

Їздите велосипедом по Києву багато років? Почуваєтесь на дорозі, як риба у воді? Знаєте Правила дорожнього руху для велосипедистів і можете навчити інших? Поділіться своїм