В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина велосипедистів Києва вважає це успіхом, не усвідомлюючи загрози для пішоходів та велосипедистів.

Асоціація велосипедистів Києва як безпосередній учасник переговорів з “Київавтодором” щодо велорозмітки на Парковому мосту від початку наполягала на іншому варіанті. Наприкінці вересня домовлялись з керівником “Київавтодору” Олександром Густєлєвим про те, що розмітку не буде нанесено. Однак домовленості не було виконано.

Фото Facebook / Кличко – мер

Чому широка велодоріжка по центру Паркового мосту – це погано?

  1. На мосту гуляють великими компаніями і часто ходять по 2-3 людини. Ширина 2 м по краях мосту не дає змоги розійтись трьом людям, відповідно, пішоходи постійно будуть виходити на велодоріжку. Це спричинятиме регулярні конфлікти між пішоходами і велосипедистами, бо створює ризик наїзду на пішоходів.
  2. Широка велодоріжка дає відчуття “свого” простору і дозволяє швидко розганятись. Будь-який випадковий вихід пішохода чи дитини загрожує травматичними наслідками саме через швидкість руху велосипеда. Завжди потрібно думати про безпеку найменш захищених учасників руху.

Фото Facebook / Кличко – мер

Ось що кажуть про велорух у пішохідних зонах німецькі “Рекомендації з організації руху велосипедного транспорту” (ERA): “У зонах для пішоходів слід виключити велодоріжки та розмітку. Спорудження велодоріжки, враховуючи велику щільність руху пішоходів, стає проблематичною, якщо вона дає перевагу велотранспорту відносно до пішоходів”.

Парковий міст aka Пішохідний

Парковий міст серед жителів Києва більше відомий під назвою Пішохідний.

На Парковому мосту в теплу пору року завжди багато пішоходів. І так було завжди. Фото Ірини Пап 1959-60 рр.

Зараз на Парковому мосту в теплу пору року багато рибалок, джамперів і тих, хто фотографується на тлі Дніпра, тому пішоходам залишається фактично лише по 1 метру ближче до центру. На основі приблизних підрахунків коефіцієнт навантаження Паркового мосту можна оцінити в 350 пішоходів на метр профілю моста. За тими ж німецькими рекомендаціями, оцінка такого коефіцієнту однозначна: “Як правило, відбуваються конфлікти між пішоходами та велосипедистами”.

Фото Facebook / Кличко – мер

Такий формат (розмітки) залишає дуже мало місця для пішоходів, яких тут дуже багато у вихідні дні. Моя пропозиція – 2 м по центру для вело і по 2,5 м з кожної сторони для пішоходів, або ж залишати суміщений вело-пішоходний рух, як він є тут зараз. Тепер можемо чекати теплих днів і велосипедистів, які буду розганятись на велодоріжці на мосту з великою кількістю пішоходів, і новин про конфлікти і травмованих пішоходів. Інфраструктура повинна створювати безпеку, а не просто однозначно давати відповідь на питання “хто винен?” у разі ДТП”, – вважає координаторка роботи Асоціації по Києву, радниця міського голови з питань розвитку велоінфраструктури Ксенія Семенова.

Про пріоритети в місті

Місією АВК є комфортний та безпечний Київ, у якому кожен має можливість їздити на велосипеді. Однак досягнути цього неможливо коштом інших учасників дорожнього руху. Труханів острів, куди веде Парковий міст, є частиною веломаршруту “Троєщина – Європейська площа”. Але на мосту, який давно відомий у Києві як пішохідний, рух велосипедом на такій швидкості, як на виділених велодоріжках у рекреаційній зоні чи на київських вулицях, становить загрозу для великої кількості пішоходів. Тому робити для цього відповідні умови не має сенсу і потенційно небезпечно: у пішохідних зонах праві завжди пішоходи. Бо вони є найвразливішими учасниками дорожнього руху.

Інфографіка зі статті “Стала мобільність: як зробити місто швидким” / vysnovky.com

До того ж, є свідчення про небезпеку велосипедистів, за якими нове покриття зробило поверхню Паркового мосту слизькою для руху велосипедом.

Асоціація велосипедистів Києва закликає користувачів велосипеда в Києві бути обережними, зважати на пішоходів, давати їм дорогу та не розганятись на пішохідному мосту. Інфраструктура міста завжди повинна захищати найуразливіших учасників руху. У Києві це правило майже ніколи не дотримується ані при ремонтах вулиць, ані у цьому конкретному випадку.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

Асоціація велосипедистів Києва оновила порадник з рекомендаціями про облаштування велопарковок. Буклет доступний онлайн і містить поради з розміщення та форми велопарковок біля магазинів, закладів харчування

Велошкола з безпеки руху від Асоціації велосипедистів Києва зібрала рекордну кількість учасників протягом 2017 року. З 23 квітня до 24 вересня цього року жителі Києва могли