Публікуємо огляд від члена Асоціації велосипедистів Києва Юрія Дідевича про досвід їзди велосипедом по цих смугах, а також відповіді транспортних парків про вплив експерименту на рух громадського транспорту.

У липні на 4 вулицях Києва (бул. Перова, пр. Миру, пр. Визволителів та вул. Будівельників) було розпочато експеримент, в рамках якого дозволено рух велотранспорту на смугах для громадського транспорту.

У липні на смугах було розміщено таблички “велосипедом дозволено” та інформаційні щити про експеримент. У вересні на смуги також додали піктограми “велосипед”. Такі піктограми постійно є в полі зору водія і нагадують про можливу появу тут велотранспорту.

Досвід користувача велотранспорту на смугах ГТ

Період їзди: 12.09.2017 – 6.10.2017

Їзда відбувалась зранку о 8:00 з пр. Миру 2/3 в напрямку метро Дарниця; ввечері о 18:40 з метро Дарниця в напрямку Дарницької площі.

Переваги: більш впевнено себе почуваєш на смузі громадського транспорту (висить знак), немає припаркованих на тротуарі автівок, немає пішоходів, «теоретично» можна їхати швидко (для велосипеда).

Фото: Юрій Дідевич

Недоліки: багато громадського транспорту їздить на маршруті (тролейбуси, автобуси, маршрутки), узбіччя дороги (що примикає до бордюру «видавлене» під вагою автобусів, тролейбусів) часто у дуже поганому стані, дірки водоприймачів розташовані паралельно напрямку руху, ближче до метро Дарниці на смузі громадського транспорту стоять припарковані автівки (перед зупинкою 50-го автобуса / коли йде поворот на метро Дарницю).

Фото: Юрій Дідевич

Можливості: можливість їхати і не боятися, що тебе не почне крити матом водій («чого ти не по тротуарі їдеш»), а також так само пішохід («чого ти їдеш не по дорозі»). Тобто визначається чітко дорожніми знаками, що водій велосипеда є таким же учасником руху як і водій та пішохід. До цього велосипедисти були ніби у «сірій» зоні між пішоходами та водіями.

Загрози: Погані узбіччя дороги (ями, хвилі від протоптаного колесами асфальту, паралельно розташовані до дороги водоприймачі – див. малюнок) створюють неабиякі ризики падіння велосипедиста під колеса автотранспорту, водії громадського транспорту здебільшого НЕ ТОЛЕРУЮТЬ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ – не дотримуються бокової дистанції до велосипедиста, тобто проїжджають впритул до нього. Два рази відкривалися двері і нецензурними словами плюс обгрунтуванням «люди їдуть на роботу, а ти якого х***я, … тротуарів мало?»

Фото: Юрій Дідевич

Висновок: загалом враження від впровадження експерименту – рух велосипедом смугою громадського транспорту є позитивні, якщо тенденція «узаконення» велосипедистів буде розвиватися і далі. Тобто поруч із введенням знакування буде підвищуватися обізнаність водіїв громадського транспорту із правами велосипедистів (можуть їхати смугою + бокова дистанція), а також стан узбіччя доріг.

Зауваження: по вулиці Будівельників, якщо ви їдете у час пік ввечері всі смуги дороги (там їх дві) щільно зайняті автівками. Після роботи всі водії квапляться і не сильно звертають увагу на велосипедистів. Додатковими факторами, які підвищують ризики на вулиці Будівельників, є її вузькість, багато дерев, погане освітлення. Це все півищує ризик настання ДТП.

Можливо потрібно додаткове знакування на дорозі у вигляді велосипедів, щоб водіям було чітко зрозуміло, що ця смуга не тільки для громадського транспорту.

Реакція служб громадського транспорту на експеримент

Координацію роботи громадського транспорту в Києві виконують дві служби: КП “Київпастранс”, відповідальне за роботу наземного комунального громадського транспорту, та комунальна служба перевезень КМДА, яка координує роботу приватних перевізників. Обидві служби на початку експерименту отримали постери для водіїв громадського транспорту з ключовими правилами взаємодії з користувачами велотранспорту.

Згідно з відповідями цих організацій, за період дії експерименту на смугах не сталось жодного ДТП за участі велотранспорту. Комунальна служба перевезень зазначила відсутність “непорозумінь між велосипедстами та водіями громадського автотранспорту“. Хоча з досвіду користувача велотранспорту, описаного вище, такі прецеденти все ж були і вони потребують подальшої інформаційної роботи з водіями, які працюють на маршрутах на цих вулицях.

Загалом експеримент з суміщеного руху велосипедного і громадського транспорту наразі отримує більше позитивних відгуків, хоча потрібно працювати над поведінкою водіїв громадського транспорту та контролювати, аби смугами для громадського транспорту не користувались інші водії.

Далі у департаменті транспортної інфраструктури пропонують розглянути продовження цієї практики і поширити її на інші вулиці, де існують смуги громадського транспорту:

  1. Бул. Дружби Народів
  2. просп. В. Лобановського
  3. Чоколівський бульвар
  4. вул. Вадима Гетьмана
  5. вул. О. Довженка
  6. вул. О. Теліги
  7. просп. Ст. Бандери
  8. просп. Генерала Ватутіна
  9. просп. Соборності
  10. міст Патона
  11. бул. Лесі Українки
  12. вул. В. Васильківська
  13. вул. Антоновича
  14. вул. Саксаганського
  15. вул. Жилянська

 

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та