За результатами підрахунку восени 2017 року, кількість велосипедистів у Києві зменшилась на 27%. Асоціація велосипедистів Києва оприлюднила результати останнього підрахунку велосипедистів у столиці.

У 2017 році Асоціація велосипедистів Києва продовжила підрахунок велосипедистів у столиці. Підрахунок дає змогу виявити динаміку кількості користувачів велосипеду у 2017 році, порівняно з 2016 роком та попередніми роками. Завдяки підрахунку можна також визначити, куди їздять велосипедисти, чи вдягають вони шоломи, скільки з них рухаються тротуарами, в якому одязі вони їздять та скільки серед них жінок велосипедисток.

Кількість та динаміка

Восени 2017 року на основних перехрестях Києва АВК нарахувала 1821 велосипедистів у будній день та 2012 у вихідний день. Рік тому, восени 2016 року за 2 години на основний перехрестях ми нарахували 2437 велосипедистів у будній день та 2194 – у вихідний. Отже, констатуємо певне спадання кількості щоденних велосипедистів у Києві на 27%, порівняно із вереснем 2016 року. В той же час кількість велосипедистів у вихідний день теж зменшилася, проте не так суттєво: на 6%.

Таке зменшення кількості користувачів велосипеда в місті можна пояснити тим, що протягом 2017 року не було прокладено жодного кілометра велошляхів та не покращено наявну інфраструктуру. Також варто враховувати, що осінь 2017 року виявилася значно холоднішою за минулорічну осінь. Нагадаємо, наші підрахунки 2016 року показали, що велосипедний маршрут між центром Києва та житловим масивом Троєщина додав 50% користувачів велотранспорту лише на одній цій ділянці. Якщо не продовжити розбудовувати веломережу, Київ ризикує втратити можливість стати безпечним, зручним і привабливим містом для жителів і туристів“, – заявили в Асоціації велосипедистів Києва.

Баланс між будніми та вихідними теж змінився: цього року восени було зафіксовано на 10% більше велосипедистів та велосипедисток, які користувалися велосипедом у вихідний день (ймовірно, із рекреаційною метою), ніж тих, хто користувалися велосипедом у будні дні (ймовірно, із метою добирання на роботу чи навчання – ком’ютингу). У цієї тенденції є великий потенціал, адже люди, котрі користуються велосипедом на вихідних з великою ймовірністю почнуть користуватися ним і в інші дні, тобто, вони – потенційні щоденні ком’ютери.

Гендерний розподіл

Восени у будній день на точках підрахунку було помічено 10% жінок та 90% чоловіків, у вихідний день жінок стало традиційно більше – 15% серед усіх користувачів велосипеда. Порівняно із осіннім підрахунком минулого, 2016 року, жінок на велосипеді стало менше, адже тоді у будній день за 2 вечірні години ми спостерігали 12%, а у вихідний – аж 20%. Восени 2017 року найбільше жінок було помічено на перехресті Сабурова/Бальзака – за 2 вечірні години буднього дня там проїхали 23 жінки.

Рух по тротуарах

Підрахунок дав змогу виявити, що у вересні 2017 року 37% велосипедистів рухалися по дорозі, а 63% – по тротуару у будній день. У вихідний день пропорція дещо змінюється: 38% їдуть по дорозі та 62% по тротуару.

Тенденція дисбалансу між тими велосипедистами, які рухають по дорозі та по тротуару, продовжується майже на рівні 2016 року і становить приблизно 40% на 60%. Лише менше половини велосипедистів у Києві рухаються по дорозі, адже не всі з них почуваються впевнено та безпечно на дорогах Києва, де рідко передбачено умови для руху велосипедом.

Найінтенсивніший рух по тротуару зафіксовано на перехресті Сабурова/Бальзака та на Московському мості, де у будній та вихідні дні за дві вечірні/денні години на (вело-)пішохідній частині проїжджає близько 200 велосипедистів та велосипедисток.

Фото: Facebook / Irina Akhvatkina

Шоломи та одяг

Восени 2017 року в шоломах їздив приблизно кожен 4 велосипедист: 25% у вихідні дні та 26% у будні дні. Найбільшу кількість велосипедистів у шоломах зафіксовано на Пішохідному мості, на Московському мості та на Європейській площі. Порівняно з осінню 2016 року частка велосипедистів у шоломах дещо зросла: у будній день з 23% до 25%, у вихідний день з 23% до 26%.

Більшість київських велосипедистів їздять на гірських велосипедах (МТБ). За спостереженнями волонтерів, 50/50 їдуть у спортивній формі та звичайному зручному одязі «кежуал», шоломи частіше за все мають велосипедисти, які одягнені саме у спортивну форму.

Фото: Тарас Грицюк

Найпопулярніші напрямки

У будній та вихідний дні підрахунку найпопулярнішими точками були Московський міст та Пішохідний міст, та перетин вулиць Драйзера і Сабурова із  вулицею Бальзака. Найменше велосипедистів проїжджало на площі Слави, на перетині вулиць Кирилівської та Юрківської, Саксаганського та Льва Толстого.

Умови підрахунку: вересень 2017 року

Дні для підрахунку обиралися з гарною погодою. Загалом погода в будній та вихідний дні підрахунку була приблизно однаковою: хмарно із проясненнями і без опадів. Температура коливалась від +15 °С до +20 °С в обидва дні.

Фото: Марія Фещенко та Олексій Гаценко

Де відбувався підрахунок

Восени 2017 року підрахунок проводився на 20 перехрестях. У 2014 році їх було 19, у 2015 додалося іще одне – перехрестя вул. Бальзака та вул. Драйзера, оскільки завершилися будівельні роботи на веломаршруті Троєщина-Центр і АВК прийняла рішення додати цю точку до карти підрахунку, щоб мати можливість моніторити динаміку  кількості велосипедистів у місці, де є відповідна велоінфраструктура. Восени 2016 року було прийнято рішення забрати 2 найменш інтенсивні перехрестя та замінити їх новими – перехрестям вулиць Сабурова та Драйзера, де плануються будівельні роботи  із другої черги робіт на вело маршруті Троєщина-Центр, а також перехрестям вулиць Маршала Тимошенка та проспекту Героїв Сталінграду на Оболоні, де відповідно до розробленої АВК веломережі Києва проходить один із пріоритетних маршрутів.

Щодо інших точок, то для підрахунку традиційно обиралися точки в’їзду в центр міста з усіх основних магістралей, аби охопити якомога більшу кількість велосипедистів у час, коли вони їдуть на роботу або навпаки. Також є кілька точок підрахунку біля в’їздів у парки (наприклад, Голосіївський, парк Дружби народів тощо).

Фото: Дмитро Жигінас

 

Коли відбувався підрахунок

У 2017 році було проведено вже другий, осінній підрахунок велосипедистів: у будній день (13 вересня) та у вихідний (16 вересня). Час для підрахунків обирався найбільш піковий: з 17 до 19 у будній день (середа) з 12 до 14 у вихідний день (субота).

Хто проводив підрахунок

Восени 2017 року по 30 волонтерів у будній та вихідний дні рахували велосипедистів, які проїжджали повз них протягом 2 годин. АВК надзвичайно вдячна волонтерам за їх роботу і запрошує всіх зацікавлених слідкувати за анонсами і долучатися до наступного підрахунку навесні 2018 року.

Волонтери, які проводили підрахунок велосипедистів у вересні 2017 року:

Анастасія Романова, Анатолій Гой, Анна Храбан, Анна Шматок, Антон Осіпов, Аня Стулій, В’ячеслав Ковальчук, Вадим Скляров, Вероніка Ніколаєва, Віктор Блудший, Вікторія Горчук, Владислав Соловищук, Даша Пирогова, Дмитро Александров, Дмитро Жигінас, Іванна Войцехович, Ігор Гірченко, Інна Гаркава, Катерина Андрушенко, Катя Шеліхова, Ксенія Семенова, Максим Дорош, Максим Русиник, Марина Блудша, Марина Гуславська, Марина Юрків, Марія Фещенко, Мар’яна Кухтин, Мар’яна Ніколаєва, Маша Шененко, Микита Коляда, Наталія Шаванова, Наталія Шульга, Ніджат Пішнамаззаде, Олександр Коваленко, Олександр Кондратюк, Олександр Марчук, Олександр Санько, Олександр Томазов, Олексій Гаценко, Олексій Головань, Олексій Клановець, Олексій Соколов, Олена Бондаренко, Олена Лебухорська, Ольга Скосаренко, Оля Брєєва, Оля Стулій, Паша Кучапін, Петро Біланенко, Сергій Тимощук, Станіслав Райх, Тарас Грицюк, Тетяна Іванова, Юлія Кудіна

Координувала підрахунок Марія Шененко.

Фото: Тарас Грицюк

Нагадаємо, що за результатами весняно-літнього підрахунку, понад 60 % користувачів велосипеда в Києві рухалися по тротуарах. Зростання кількості велосипедистів на тротуарах у місті може бути пов’язане з тим, що не всі велосипедисти почувають себе у безпеці на дорозі через брак велоінфраструктури. План веломережі Києва містить стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, який чекає на ухвалення в Київраді та подальшу реалізацію.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

 

інші цікаві матеріали

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

Асоціація велосипедистів Києва оновила порадник з рекомендаціями про облаштування велопарковок. Буклет доступний онлайн і містить поради з розміщення та форми велопарковок біля магазинів, закладів харчування

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина