Презентація дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України” відбулась сьогодні, 6 жовтня, на Велофорумі-2017 в Миколаєві.

Дослідження містить огляд фінансової політики в сфері розвитку велотранспорту в найуспішніших країнах Європи і має на меті розробку рекомендацій для України щодо розвитку велосипедного транспорту на місцевому, регіональному та національному рівнях.   На Велофорумі Олена Чернишова презентувала результати свого дослідження про розподіл бюджетних коштів у країнах ЄС, зокрема в Нідерландах, Данії, Німеччині, Австрії, Угорщині, Чехії тощо.

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: Нідерланди

Скільки коштує велоінфраструктур і хто за неї платить: Данія

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: Німеччина

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: державні фонди ЄС

Австрія

Австрія відома як чудове місце для відпочинку на велосипеді. Ця країна має на меті розвиток щоденного велосипедного руху і збільшення частки велосипедних подорожей з 5% до 10%. Що стосується інвестицій, у 2006 році Австрія затвердила план комплексного розвитку велосипедного транспорту. Згідно з планом, через бюджет Міністерства аграрної культури, лісництва, навколишнього середовища та управління водними ресурсами було інвестовано 22 млн євро в період 2007-2012 років. Усього за цей період з усіх джерел було інвестовано 135 млн євро на розвиток велосипедної інфраструктури (27 млн євро на рік у середньому).

Угорщина

В Угорщині, де частка велосипедного транспорту в різних містах сягає від 2 до 19%, у рамках національної стратегії з розвитку велотранспорту у період з 2007 по 2013 роки було інвестовано 255 млн євро на розвиток велосипедної інфраструктури. Левову частку фінансування забезпечив Європейський союз, а саме, Європейський регіональний фонд розвитку. Важливою умовою фонду є співфінансування проектів, де фонд надає 72% коштів на реалізацію, а місто-реалізатор має забезпечити 28%. Загалом, Європейський союз вклав 170 млн євро, національний уряд – 45 млн євро, місцеві органи влади – 40 млн євро у розвиток велосипедної інфраструктури, яка здебільшого побудована у містах та селищах. Державне субсидування даних проектів було критичним для Угорщини, оскільки міські бюджети були не в змозі самостійно виконати фінансові умови гранту.

Cycling in and Around Prague

Чехія

У Чеській Республіці, незважаючи на величезні відмінності між містами, приблизно 7,3% усіх поїздок здійснені на велосипеді. У період з 2001 по 2010 рік Європейський союз та національні органи влади інвестували у велосипедні проекти загалом 4,7 млрд чеських крон (170 млн євро), здебільшого у міську інфраструктуру. 1,12 млрд чеських крон (40 млн євро) було інвестовано національним урядом безпосередньо через бюджет Державного фонду транспортної інфраструктури. 3,14 млрд чеських крон (110 млн євро) було інвестовано Європейським Союзом через структурні фонди. Проекти, відібрані Європейським Союзом, фінансувалися за принципом співфінансування зі ставкою 87%. Загальна сума інвестицій в таких проектах склала 3,59 млрд чеських крон (130 млн євро).

June 16th 2011, a massive strike forced thousands to head to work on bikes

Фото expats.cz

Авторка дослідження Олена Чернишова наголосила, що Україна є частиною загальноєвропейської програми з транспорту, охорони здоров’я а навколишнього середовища. На думку дослідниці, висновки для України, які можна зробити з огляду стратегій фінансування в європейських країнах, це потреба у створенні національної стратегії розвитку велосипедного транспорту, оновленні нормативно-правової документації, механізмі систематичного збору інформації про велорух, велофонді (транспортному фонді), генпланах, концепції, планах реконструкції.

Використана інформація з дослідження Олени Чернишової “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Дослідження підготовлено за підтримки Європейського Союзу в рамках проекту “Розвиток велотранспорту задля добробуту громад” та посольства Великої Британії в Україні.

Значна кількість європейських країн переживають спалах велосипедного руху у своїх містах завдяки розумній політиці розвитку велосипедної інфраструктури. Для підготовки пропозицій щодо реформування системи бюджетування велосипедної інфраструктури в Україні було проаналізовано кейси дев’ятьох країн. Шість з них мають найвищі показники велосипедних поїздок і є прикладами для наслідування: Нідерланди, Данія, Німеччина, Бельгія, Франція, Австрія. Решта – це країни східної Європи (Угорщина, Чехія, Словаччина), які історично, політично й економічно наближені до українських реалій.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та