В Україні наразі існує дуже обмежена база у сфері стандартів проектування велосипедної інфраструктури. Це створює перешкоди та обмежує можливості розвитку якісної, безпечної та уніфікованої велосипедної інфраструктури у містах України.

“В оновленій редакції ДБН “Вулиці та дороги населених пунктів”, який очікує на фінальне затвердження, вже існують розширені вимоги до проектування велосипедної інфраструктури. В Україні майже немає досвіду планування та проектування велосипедної інфраструктури і, при цьому постійно зростає увага до велотранспорту з боку українських міст”, – каже координатор з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва Вадим Денисенко.

Тому інженери-проектувальники дорожньої інфраструктури та представники органів місцевого самоврядування потребують розширених настанов та рекомендацій, які допомогатимуть приймати рішення та проектувати якісну, уніфіковану для усіх міст та безпечну велоінфрастурктуру. Таким документом може стати державний стандарт настанови – ДСТУ(н) з планування та проектування велосипедної інфраструктури. Він може носити рекомендаційний, а згодом обов’язковий характер, містити інженерні рішення, які вже застосовуються у містах України для організації руху велосипедистів і не суперечать чинним ДБН, та найкращі практики з організації руху велотранспорту в інших країнах.

У 2013-2014 роках Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) у співпраці з Асоціацією велосипедистів Києва виконало переклад Рекомендацій з організації руху велосипедного транспорту (ERA) для Німеччини. Рекомендації розроблені Науково-дослідницьким товариством доріг і транспорту Німеччини і активно застосовуються для проектування велосипедної інфраструктури на території Німеччини. Цей документ може стати основою для розробки сучасних українських стандартів у сфері велосипедної інфраструктури. Оновлені ключові вимоги до велоінфраструктури у складі ДБН “Вулиці та дороги населених пунктів” вже ґрунтуються на цих німецьких рекомендаціях.

Українська велосипедна мережа звернулась до Міністерства інфраструктури з пропозицією включити розробку ДСТУ(н) з планування і проектування велосипедної інфраструктури до переліку заходів в рамках державної програми підвищення безпеки дорожнього руху.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина

У технічному завданні з реконструкції вулиці Глибочицької в Києві врахували пропозиції Асоціації велосипедистів Києва. Про це стало відомо після оголошення результатів тендеру на проведення робіт