Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”.

Цього разу герої нашої розповіді – Франція та Бельгія. Дослідження містить огляд фінансової політики в сфері розвитку велотранспорту в найуспішніших країнах Європи і має на меті розробку рекомендацій для України щодо розвитку велосипедного транспорту на місцевому, регіональному та національному рівнях.

Страсбург є прикладом для інших міст Франції. Фото: ramblershighway.wordpress.com

Франція
Францію, де лише 3% поїздок здійснюються велотранспортом, не розглядають, як передову велосипедну країну Європи. Але країна має великий потенціал розвитку велосипедного руху. Страсбург, у якому частка велопоїздок становить 15%, є прикладом для інших міст.

Що стосується інвестицій у велосипедну інфраструктуру, вони переважно реалізуються регіональною та місцевою владою. Підраховано, що регіональні та місцеві адміністрації відповідальні за більш як 97% від велосипедних інвестицій у Франції. У середньому, річний бюджет велосипедного транспорту становить 480 млн євро, при цьому національний уряд витрачає «усього лише» 10 млн євро, а регіони та міста інвестують близько 470 млн євро на рік на велосипедну інфраструктуру.

Бельгія
Велосипедний рух у Бельгії зростає, а його частка у загальній кількості поїздок варіюється у різних регіонах та містах. Підраховано, що у Фландрії близько 15% усіх поїздок здійснюють велосипедом, а у Валлонії частка велосипедного руху становить лише 1%. Недивно, що інвестиції у велосипедну інфраструктуру також здебільшого залежать від регіонів.

Місто Гент у Фландрії. Фото: idonotdespair.com

У Валлонії у період між 2005 і 2012 роками державні інвестиції з бюджету суттєво відрізняються по роках, від 9 млн євро до 23 млн євро, сягаючи у середньому 15,5 млн євро на рік. Саме регіон Валлонія є основним джерелом інвестицій: від 75% до 95%. Частка ж федеральних та комунальних інвестицій залишається стабільною протягом багатьох років. Слід зазначити, що за останні роки виросли внески від Євросоюзу та провінцій.

У Фландрії державні інвестиції набагато вище. Протягом звітного періоду 2013-2015 Фламандський регіон інвестує 300 млн євро у 516 різних проектів розвитку велосипедної інфраструктури, у середньому 100 млн євро на рік. Місцеві адміністрації додають 100 млн євро на рік. Таким чином, сумарні щорічні інвестиції у велосипедну інфраструктуру становлять 200 млн євро.

Нарешті, у Брюсселі у 2011 році регіон вклав 11 млн євро у велорух і планує збільшити цей показник у наступні роки. Крім того, з місцевого бюджету самого Брюсселя у середньому інвестується 1,15 млн євро на рік.

Дорожня велоінфраструктура в Брюсселі. Фото: adrianlordcycling.blogspot.com

Використана інформація з дослідження Олени Чернишової “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Дослідження підготовлено за підтримки Європейського Союзу в рамках проекту “Розвиток велотранспорту задля добробуту громад” та посольства Великої Британії в Україні.

Значна кількість європейських країн переживають спалах велосипедного руху у своїх містах завдяки розумній політиці розвитку велосипедної інфраструктури. Для підготовки пропозицій щодо реформування системи бюджетування велосипедної інфраструктури в Україні було проаналізовано кейси дев’ятьох країн. Шість з них мають найвищі показники велосипедних поїздок і є прикладами для наслідування: Нідерланди, Данія, Німеччина, Бельгія, Франція, Австрія. Решта – це країни східної Європи (Угорщина, Чехія, Словаччина), які історично, політично й економічно наближені до українських реалій.

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: досвід Нідерландів

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: Німеччина

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: Данія

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: державні фонди ЄС

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина

У технічному завданні з реконструкції вулиці Глибочицької в Києві врахували пропозиції Асоціації велосипедистів Києва. Про це стало відомо після оголошення результатів тендеру на проведення робіт