Асоціація велосипедистів Києва продовжує серію публікацій з дослідження, яке містить огляд фінансової політики в сфері розвитку велотранспорту в найуспішніших країнах Європи.

Метою цього дослідження є розробка рекомендацій для України щодо розвитку велосипедного транспорту на місцевому, регіональному та національному рівнях.

Фото: Вадим Денисенко

Європейський досвід: Німеччина

Німеччина є найбільш велосипедною серед великих європейських країн. З часткою велосипедного руху 10%, Німеччина є на 5-му місці у списку найвелосипедніших країн Європи від ЄФВ, далеко попереду Великої Британії, Франції та Італії.

У Німеччині з 2002 року впроваджується Німецький національний план велосипедного руху – довідковий документ, що спрямовує велосипедну політику. Поточна версія Національного велосипедного плану 2020 «Об’єднання зусиль задля розвитку велоруху» спрямована на збільшення частки велосипедних поїздок та на використання велосипеда як транспорту для вирішення сучасних проблем суспільства. Для досягнення цієї мети федеральний уряд буде інвестувати у велосипедну інфраструктуру не менше 80 млн євро щороку в період між 2013 і 2020 роками.

Фото: Вадим Денисенко

Обсяги інвестицій по всіх містах і землях Німеччини не доступні. Проте ось кілька прикладів: Баварія нещодавно оголосила про інвестування 200 млн євро протягом наступних 5 років (40 млн євро на рік). Що стосується міст, то у 2010 році, за приблизними оцінками, Дрезден інвестував 0,8 млн євро; Лейпциг – 1 млн євро; Мюнстер – 2 млн євро; Франкфурт – 5 млн євро, а Берлін – 8 млн євро.

Використана інформація з дослідження Олени Чернишової “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Дослідження підготовлено за підтримки Європейського Союзу в рамках проекту “Розвиток велотранспорту задля добробуту громад” та посольства Великої Британії в Україні.

Значна кількість європейських країн переживають спалах велосипедного руху у своїх містах завдяки розумній політиці розвитку велосипедної інфраструктури. Для підготовки пропозицій щодо реформування системи бюджетування велосипедної інфраструктури в Україні було проаналізовано кейси дев’ятьох країн. Шість з них мають найвищі показники велосипедних поїздок і є прикладами для наслідування: Нідерланди, Данія, Німеччина, Бельгія, Франція, Австрія. Решта – це країни східної Європи (Угорщина, Чехія, Словаччина), які історично, політично й економічно наближені до українських реалій.

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: досвід Нідерландів

Нагадаємо, в опублікованому проекті Транспортної стратегії України 2030 велосипеда як транспорту немає, але пропозиції велоактивістів до Транспортної стратегії 2030 підтримали.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

У проекті бюджету Києва на 2018 рік зникли 50 млн грн, заплановані на розвиток велоінфраструктури. Це пряме порушення київською міською владою зобов’язання, взятого на себе

Департамент транспортної інфраструктури КМДА зробив бюджетний запит на 2018 рік на велоінфраструктуру в сумі 50 млн грн. Відповідно до Стратегії розвитку Києва 2025 ДТІ визначив

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина