Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”.

Фото sustrans.org.uk

Дослідження містить огляд фінансової політики в сфері розвитку велотранспорту в найуспішніших країнах Європи і має на меті розробку рекомендацій для України щодо розвитку велосипедного транспорту на місцевому, регіональному та національному рівнях.

Приклади державних фондів фінансування велотранспорту
Створення спеціального фонду розвитку велосипедного транспорту не є обов’язковим для успішної реалізації транспортної політики, проте нижче приведені програми деяких країн, які можуть стати мотивацією для України. Особливої уваги заслуговує приклад Великої Британії.

Велика Британія
Фонд: Велосипедні амбіції міст
Джерело фінансування: недоступно
Принцип розподілу: на основі подання заявки з розрахунку 10 фунтів стерлінгів на 1 мешканця (але не більше 10 млн фунтів стерлінгів на один регіон).
Внесок на велоінфраструктуру: 42 млн фунтів стерлінгів.
Інші форми фінансування: Місцевий фонд сталого транспорту

Німеччина
Фонд: Національний велоплан (NRVP)
Джерело фінансування: національний бюджет
Принцип розподілу: грант на основі заявки від муніципалітету
Внесок на велоінфраструктуру: 94,5 млн євро в 2015 р.
Інші форми фінансування: 3,5 млн євро на проекти з промоції і наукових досліджень з велотранспорту.

Фото: Вадим Денисенко

Нова Зеландія
Фонд: Національна програма наземного транспорту
Джерело фінансування: надходження з місцевих бюджетів (21%), податок на паливо (40%), збори з платних шляхів (вантажні перевезення) (30%), збір при реєстрації транспортного засобу (4%).
Принцип розподілу: недоступно
Внесок на велоінфраструктуру: 4 449 млн новозеландських доларів на створення нової дорожньої інфраструктури, з них близько 30 млн на велосипедну інфраструктуру.
Інші форми фінансування: Інвестиційна група міського велосипедного транспорту – близько 100 млн новозеландських доларів протягом 2014-2018 років.

Данія
Фонд: Фонд велосипедного транспорту
Джерело фінансування: недоступно
Принцип розподілу: співфінансування 40% від фонду і 60% з інших джерел. Гранти можуть бути отриманні містами, громадськими чи приватними організаціями.
Внесок на велоінфраструктуру: 135 млн € у період з 2009 по 2014 рік.
Інші форми фінансування: –

Фото Twitter / @copenhagenize

Сполучені Штати Америки (США)
Фонд: Програма Транспортних Альтернатив
Джерело фінансування: 2% від Федерального Дорожнього Фонду США
Принцип розподілу: співфінансування 80% з фонду і 20% з місцевого бюджету (може варіюватися).
Внесок на велоінфраструктуру: близько 380 млн доларів.
Інші форми фінансування: TIGER Grants (Транспортні інвестиції, що генерують економічне відновлення).

Використана інформація з дослідження Олени Чернишової “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Дослідження підготовлено за підтримки Європейського Союзу в рамках проекту “Розвиток велотранспорту задля добробуту громад” та посольства Великої Британії в Україні.

Значна кількість європейських країн переживають спалах велосипедного руху у своїх містах завдяки розумній політиці розвитку велосипедної інфраструктури. Для підготовки пропозицій щодо реформування системи бюджетування велосипедної інфраструктури в Україні було проаналізовано кейси дев’ятьох країн. Шість з них мають найвищі показники велосипедних поїздок і є прикладами для наслідування: Нідерланди, Данія, Німеччина, Бельгія, Франція, Австрія. Решта – це країни східної Європи (Угорщина, Чехія, Словаччина), які історично, політично й економічно наближені до українських реалій.

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: досвід Нідерландів

Нагадаємо, в опублікованому проекті Транспортної стратегії України 2030 велосипеда як транспорту немає, але пропозиції велоактивістів до Транспортної стратегії 2030 підтримали.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та