Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.

Дослідження містить огляд фінансової політики в сфері розвитку велотранспорту в найуспішніших країнах Європи і має на меті розробку рекомендацій для України щодо розвитку велосипедного транспорту на місцевому, регіональному та національному рівнях.

Фото з сайту citi.io

Європейський досвід: Данія

Данія – дуже велосипедна європейська країна. Враховуючи, що близько 16% усіх поїздок тут здійснюються на велосипеді, Данія посідає друге місце в Європі за часткою використання велосипедного транспорту. Європейська федерація велосипедистів (ECF) визнала Данію найзручнішою для велосипедного руху країною в Європі разом із Нідерландами.

Основним інструментом для фінансування велосипедної інфраструктури та проектів у Данії є Фонд велосипедних проектів 2009-2014. Національний фонд об’ємом 1 млрд данських крон, або 135 млн євро, призначений для співфінансування велосипедних проектів.

Фото з сайту citi.io

Фінансування проектів урядом відбувається за рахунок виділення грантів, що становлять 40% від загальної вартості проектів. Гранти можуть бути отриманні містами, громадськими чи приватними організаціями. У грудні 2012 року національний уряд виділив 481 млн данських крон (65 млн євро), які були вкладені у 221 проект. Більшу частину цієї суми розподілили між містами. Протягом всієї програми у розвиток велосипедного руху Данії загалом було вкладено 337,5 млн євро: 135 млн євро безпосередньо з державного бюджету (40%) і 202,5 млн євро – органами місцевого самоврядування та приватними партнерами.

На додаток до цього основного фонду у 2012 році данський уряд вирішив виділити додатково 189 млн данських крон (25,5 млн євро) на будівництво «супервелосипедних магістралей» через датські міста та навколо них.

Фото Lasse Lindholm

Використана інформація з дослідження Олени Чернишової “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Дослідження підготовлено за підтримки Європейського Союзу в рамках проекту “Розвиток велотранспорту задля добробуту громад” та посольства Великої Британії в Україні.

 

Значна кількість європейських країн переживають спалах велосипедного руху у своїх містах завдяки розумній політиці розвитку велосипедної інфраструктури. Для підготовки пропозицій щодо реформування системи бюджетування велосипедної інфраструктури в Україні було проаналізовано кейси дев’ятьох країн. Шість з них мають найвищі показники велосипедних поїздок і є прикладами для наслідування: Нідерланди, Данія, Німеччина, Бельгія, Франція, Австрія. Решта – це країни східної Європи (Угорщина, Чехія, Словаччина), які історично, політично й економічно наближені до українських реалій.

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: досвід Нідерландів

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: Німеччина

Скільки коштує велоінфраструктура і хто за неї платить: державні фонди ЄС

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» оголошує прийом аналітичних медіаматеріалів на I хвилю конкурсу «Як велосипед генерує гроші?». Головні факти про конкурс: Сума призових для 1

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує серію публікацій з дослідження, яке містить огляд фінансової політики в сфері розвитку велотранспорту в найуспішніших країнах Європи. Метою цього дослідження є