Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за весну 2017 року

 

Друзі, гадаємо, ви також помітили та відчули, що велосипедистів кожного року на наших вулицях стає більше, Стимулів та причин для такої тенденції є чимало і це чудово, що кияни все частіше вибирають велосипед як вид транспорту та варіант длядозвілля. Взаємоважливим аспектом збільшення любителів двоколісного транспорту є й безпека велосипедиста.

 

 

Звісно, Київ поки більш автомобілецентричне місто та має свої недоліки щодо велоруху. На щастя, є організації, бізнеси та навіть окремі громадяни, які чимало свого власного часу присвячують переорієнтації міста на зручне та безпечне для кожного учасника дорожнього руху, зокрема велосипедиста.

Однією з таких ініціатив є ВелоХелп – це волонтерська ініціатива Асоціації велосипедистів Києва, яка тісно спрівпрацює з ГО МотоХелп та допомагає велосипедистам у разі ДТП у місті Києві.

МотоХелп – це ініціативна група мотоциклістів, які виїжджають на місце ДТП, що трапляються з двоколісними, допомагають при оформлені протоколів та безпосередньо в госпіталі. 

ВелоХелп збирає дані з оперативного чату МотоХелпу, з соціальних мереж та сайтів про ДТП у Києві та Україні. Проте навіть моніторинг широкого кола джерел не розкриває всю картину з кількості ДТП.

З метою інформувати про ситуацію в Києві  ми вирішили публікувати щомісяця звіти зібраних даних з коротким аналізом та порівнянням з даними попередніх років.

Першим буде звіт за три місяці весни.

 

Березень

 

Зі спадом високих морозів буквально з останніх днів зими велосипедистів ставало все більше на вулицях столиці. Проте з особистих спостережень на початку весни все ж таки велосипед переважно використовували для дозвілля або коротких поїздок.

Так, першим серйозним ДТП 9-го березня було смертельним. На вул. Заболотного чоловік похилого віку переходив/переїжджав проїжджу частину з/на велосипеді. Друга ситуація сталася на Борщагівці, де велосипедистку наздогнав автомобіль (водій відволікся). Велосипедистка здорова, проте чимало допоміг шолом.

Всього за березень сталося 6 ДТП, де 2 серйозних і 4 ситуації в яких учасники навіть не викликали поліції.

Квітень

 

Другий місяць весни був більш спокійним, незважаючи на те, що сталося більше ДТП, а саме 7 ситуацій. Автомобілісти ще не звикли до велосипедистів на дорогах, тому причинами ДТП у 5 випадках були винні автомобілісти, які доганяли велосипедистів на звичайних автомобілях та навіть на бетонозмішувачі, і ще один з випадків стався через неуважність водія до ситуації на дорозі та невчасне відкриття дверцят авто.

Травень

 

У травн нам вдалося зафіксувати 6 ДТП за участі велосипедистів. Переважно ДТП відбувалися на широких дорогах типу Оболонського проспекту та Набережного шоссе.

 

Основні причини ДТП

Причини ДТП за участі велосипедистів є абсолютно різними. Ми намагалися виокремити найбільш поширені: як ті , що спричинені автомобілістами, так і ті, що були спричинені велосипедистами.

У першому разі, це переважно неуважність автомобіліста до ситуації на дорозі, зокрема:

  • відкриття дверцят без попереднього погляду у дзеркало заднього виду;
  • пасивність у вмиканні поворотників, коли автомобіліст маневрує без попередження, Водій вважає, що він буде безпечним, при цьому не помічає велосипедиста;
  • при виїзді з другорядної дороги (з двору) на головну дорогу не пропускає транспортний засіб;
  • недотримання інтервалу між авто та велосипедом.

 

Велосипедист найчастіше порушує на дорозі у наступний спосіб:

  • на пішохідних переходах не спішується, а проїжджає;
  • є непомітним, переважно у вечірній та нічний час;
  • не попереджає знаками про маневр;
  • порушує ПДР та їде на червоний.

 

Гарячі місця ДТП з велосипедистом – проспекти та широкі вулиці переважно на 3 ряди в одну сторону. Там автомобілістам є де пришвидшити швидкість за рахунок уважності.

Тому радимо велосипедистам бути більш уважними та максимально помітними та навіть вдень, коли похмуро, вмикати мигавки та завжди одягати яскравий елемент одягу.

Також, якщо невпевнено відчуваєте себе на дорозі, приїздіть на безкоштовну Велошколу з безпеки руху від АВК.

 

Світлина від Асоціація велосипедистів Києва.

 

Наступний звіт про перший місяць літа чекайте вже наступного тижня в розсилці Асоціації велосипедистів Києва.

Підписатися на розсилку можна за посиланням

Дякуємо за увагу. Бережіть себе та будьте уважні на дорозі!

 

Координаторка напрямку Велохелп

Думанецька Валерія

інші цікаві матеріали

Створений у 2017 році Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва.   АВК продовжує серію публікацій про

Сьогодні, 17 жовтня, на церемонії нагородження конкурсу “Велопрацедавець року 2017”, який проводить серед київських роботодавців Асоціація велосипедистів Києва, стало відомо компанію-переможця. Велопрацедавцем 2017 стала юридична

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та