Проект постанови Кабінету міністрів України, якою дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах зменшується з 60 до 50 км/год лише вдень, погоджено без змін у Міністерстві інфраструктури України.

Асоціація велосипедистів Києва вітає довгоочікувані зміни, але вважає зміни нелогічними.

Як повідомляється на сайті Укравтодору, проект постанови Кабміну має за мету зменшити кількість ДТП на дорогах шляхом зменшення максимально дозволеної швидкості для транспортних засобів. Це наближає законодавство України до європейських стандартів.

Проект «Про внесення зміни до пункту 12.4 Правил дорожнього руху» передбачає зменшення швидкості руху автомобілей у межах населених пунктів з 60 до 50 км/год. Але це не стосується нічної пори доби: з 23:00 до 6:00 у містах і селах рух транспортних засобів дозволятиметься зі швидкістю не більше 60 км/год.

“Новина від Укравтодора чудова, але для мене не до кінця зрозуміла. Науково доведено, що ймовірність загибелі пішохода при наїзді на швидкості 60 км/год – 70%, якщо швидкість 50 км/год – 43%. Відповідно я аплодую ініціативі Укравтодора. Непокоїть, що правило про 50 км/год буде поширюватись лише вдень. Уночі закони фізики ідентичні денним, і зіткнення з пішоходом на швидкості 60 км/год має ту саму імовірність летальності, що й удень. Або поясніть логіку, підтверджену науковими фактами, або запровадьте за 50 км/год цілодобово”, – прокоментував новину Укравтодора координатор з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва Вадим Денисенко.

Дослідження та статистика свідчать, що при зіткненні на швидкості понад 50 км/год в більшості випадків настає миттєва смерть або особливо тяжкі ушкодження.

Нагадаємо, Асоціація велосипедистів Києва з 2010 року лобіює зниження ліміту швидкості транспорту в містах у різний спосіб: влаштовує пікети, бере участь в експертних обговореннях на цю тему, веде роз’яснювальну роботу в ЗМІ та долучається до загальноукраїнських інформаційних кампаній щодо змін до ПДР. Крига скресла лише в 2017 році.

AVK_action_Kabmin_avto_speed_2

Фото з пікету АВК перед Кабміном з вимогою знизити ліміт швидкості руху авто в межах міста.

В Укратодорі запропонували зменшити швикдість транспорту в містах до 50 км/год в рамках програми «4Е», яка, відповідно до рекомендацій ООН та Європейської комісії, може стати основою Національної стратегії забезпечення безпеки на дорогах. Основоположні принципи цієї стратегії – це Engineering (будівництво нових доріг та відновлення існуючих відповідно до європейських стандартів безпеки), Enforcement (правоохоронний нагляд і контроль: автоматизація контролю за швидкістю та технічним станом транспортних засобів, контроль на вміст алкоголю в крові водія, контроль навантаження на дорогу), Emergency (екстрені дії в умовах небезпеки для життя і здоров’я, оперативне реагування та розроблення дій на випередження, забезпечення правила «золотої години), Education (підвищення обізнаності про безпеку дорожнього руху, зміна ставлення до питань безпеки руху на індивідуальному рівні, на рівні громади, суспільства).

Нагадаємо, зміна швидкісного режиму на українських дорогах (скасування нештрафованого дозволу на перевищення швидкості на 20 км/год і зменшення швидкості в населених пунктах до 50 км/год) є однією з цілей Української велосипедної мережі, до якої входить Асоціація велосипедистів Києва.

25 липня відбудеться зустріч преставників Української веломережі, щоб спільно напрацювати вимоги велоспільноти щодо змін у Правила дорожнього руху.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Координатори Асоціації велосипедистів Києва провели серію воркшопів для учасників освітнього табору для велоактивістів з усієї України Bike Camp, який пройшов 4-6 серпня в місті Яремче

Асоціація велосипедистів Києва зібрала велоініціативи з усієї країни для підготовки ефективних пропозицій змін до Правил дорожнього руху. Метою зустрічі було спільно напрацювати вимоги велоспільноти щодо