Напередодні 200-го дня народження велосипеда 11 червня 2017 року в Нідерландах відбулися загальні збори членів Європейської федерації велосипедистів. У них взяла участь Асоціація велосипедистів Києва.

В Україні люблять хвалити велосипедну інфраструктуру в європейських містах і думати, що вона там була завжди. Але це не так. Теперішні зручні умови для їзди велосипедом створювалися в Європі протягом десятиліть, а їхня зручність сильно відрізняється залежно від країни.

Світлина від Maryna Bludsha.

Світова велосипедна змова

Якщо Українська велосипедна мережа, яка об’єднує громадські організації з різних міст, з’явилася минулого року, то Європейській федерації велосипедистів уже 34 роки.

Світлина від European Cyclists' Federation.

Фото з загальних зборів ECF 11 червня 2017 року. Еде, Нідерланди / Twitter ECF

Для чого громадські організації об’єднуються в парасолькові мережі? Для того, для чого люди об’єднуються в громадські організації. Щоб бути почутими тими, хто приймає рішення. Якщо один велосипедист на дорозі не дуже помітний, то Критичну Масу проігнорувати важко. Але щоб змінити Правила дорожнього руху чи переконати міську раду виділити гроші на велоінфраструктуру, велосипедистам недостатньо разом кататися. Будь-яка перемога в суспільній сфері, тим більше якщо це покращення міського середовища, неможлива без залучення різних груп жителів та самоорганізації на постійній основі. Тому спонтанні соціальні ініціативі перетворюються на організації, а ті, у свою чергу, у федерації та альянси.

На цьогорічних зборах Європейської федерації велосипедистів окремим питанням було майбутнє Світового велосипедного альянсу. Він об’єднає міжнародні федерації велосипедистів з Північної та Південної Америки, Європи, Африки, Південної та Східної Азії й Австралії. Коротше кажучи, щоб захопити світ, без корпоративної змови не обійтись.

Асоціація велосипедистів Києва є членом Європейської федерації велосипедистів, тому бере участь у щорічних зборах. У 2017 році делегатами від АВК були медіакоординаторка Марина Блудша і національний координатор Вадим Денисенко. Минулого року віце-президентом ECF було обрано координаторку роботи АВК по Києву Ксенію Семенову.

На зборах переобрали двох нових членів Ради Європейської федерації велосипедистів (Ларса Стрьомгрена зі Швеції та Вільяма Недерпельта з Нідерландів) і обрали в Раду Ізабель Поррас з організації ConBici (Іспанія).

Світлина від Асоціація велосипедистів Києва.

Велосипедна Європа

Європейська федерація велосипедистів від початку свого створенння прагне одного – більше людей, які часто їздять на велосипедах. Станом на 2017 рік у Європі налічується 160 млн поїздок велосипедом на день. Наприкінці минулого року ECF опублікувала дослідження про матеріальну користь від велосипедної їзди в різних сферах життя – 513 млрд євро. Це не лише вигоди в транспортному сполученні та мобільності, але й прибутки бізнесу від пожвавлення торгівлі, заощадження в охороні здоров’я, створенні нових робочих місць (650 тисяч) і нових секторів економіки (велотуризм). Звісно, будь-який прибуток неможливий без інвестицій: Європейський Союз інвестував у велосипедні проекти 0,6 млрд євро в 2007-2013 роках і ще 1,5 млрд євро на 2014-2020 роки.

Світлина від Vadym Denysenko.

Тепер у ECF глобальна мета – переконати ЄС ухвалити велосипедну стратегію, яка рекомендує цілі та визначає потрібні дії для того, щоб у 2030 році щоденних велопоїздок у Європі стало 240 млн, а економічна вигода від них зросла до 760 млрд євро. Ще однією метою цієї стратегії є зменшення смертельних вело-ДТП: з 1,6 до 0,8 вбитих велосипедистів на 100 млн кілометрів у 2030 році. Для цього пропонується збільшити фінансування велосипедних проектів до 3 млрд євро в 2021-2027 роках і 6 млрд євро в наступні 6 років. Велостратегію ЄС передадуть у Єврокомісію в останній день міжнародної конференції Velo-city, яка відбудеться з 13 до 16 червня цього року.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Асоціація велосипедистів Києва оновила порадник з рекомендаціями про облаштування велопарковок. Буклет доступний онлайн і містить поради з розміщення та форми велопарковок біля магазинів, закладів харчування

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина