Станом на сьогодні запропонована національна транспортна політика в недостатній мірі відображає питання велосипедного транспорту та інтереси користувачів велосипеда. 

Асоціація велосипедистів Києва разом з громадськими організаціями з 12 міст надала пропозиції до Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року. У листі до міністра інфраструктури України Володимира Омеляна було надіслано пропозиції до Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року, які є консолідованою позицією громадських організацій та ініціатив, що займаються розвитком велосипедного транспорту в містах України:

  • ГО “Асоціація велосипедистів Києва” (м. Київ)
  • ГО “Міські реформи” (м. Харків)
  • МММГО “Альтер-Спорт” (м. Миколаїв)
  • ГО “ВелоВектор” (м. Одеса)
  • ГО “Urban Inst” (м. Одеса)
  • ЧОГО «Буковинська агенція регіонального розвитку» (м. Чернівці)
  • ГО «Велокривбас» (м. Кривий Ріг)
  • ГО «Велосипедна Асоціація Павлограда» (м. Павлоград)
  • ГО «СІТІ ЛАБ» (м. Полтава)
  • ГО «Асоціація велосипедистів Черкас» (м. Черкаси)
  • Дніпровська асоціація велосипедистів (м. Дніпро)
  • ГО “Львівська асоціація велосипедистів” (м. Львів)
  • ГО “Урбан-рух “Запоріжжя велосипедне” (м. Запоріжжя)
  • ГО «ВелоХерсон» (м. Херсон)
984305_957700820936207_662790942136815483_n

Велосипедний транспорт і Угода про асоціацію з ЄС

Нагадаємо, згідно зі Статтею 369 “Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами–членами, з іншої сторони” передбачається “розвиток сталої національної транспортної політики, яка буде охоплювати всі види транспорту, зокрема з метою забезпечення ефективних і безпечних транспортних систем, і сприяти інтеграції ініціатив у сфері транспорту в інші напрями політики”. Зі свого боку ретельно вивчивши проект Стратегії, ми вважаємо, що запропонована національна транспортна політика в недостатній мірі відображає питання велосипедного транспорту і інтереси користувачів велосипеда.

FotorCreated

Значимість вкладу велосипедного транспорту у підвищення міської мобільності усвідомлюється урядами все більшої кількості країн світу.

Велосипед для великих міст – це зниження навантаження на мережу міських доріг, покращення екології та фізичного стану населення, при невисоких затратах на інфраструктуру.

Для малих міст, велосипед часто є єдиною альтернативою слабко розвиненому громадському транспорту. Він доступний цілодобово та дає можливість легко дістатись в будь-яку частину населеного пункту.

на Трухановому острові, згідно з розпорядженням КМДА від 17.07.2015, діють спеціальні умови для проїзду автомобілів.

#Перемога 

В рамках обговорення проекту Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року хочемо позитивно відзначити наступні пункти:

  • Пункт 4.2 “- покращення пішохідної інфраструктури, паркувальних зон, обмеження швидкості руху транспортних засобів та розвитку велосипедної інфраструктури” (с. 22);
  • Пункт 4 “Підвищення безпеки на  транспорті передбачає скорочення рівня смертності на 50% та зменшення в 4 рази кількості постраждалих унаслідок дорожньо-транспортних пригод до 2030 року” (с. 20);
  • Пункт 4.1 “- запровадження систем збору статистичної інформації про аварійні транспортні події, їх аналіз” (с. 21).
statystyka_dtp_2016

#Зрада 

Пропозиції по доповненню існуючих пунктів:

Місце в документі Поточний текст Пропонована редакція
Пункт 4.2 “реалізації програм та заходів, спрямованих на істотне підвищення рівня безпеки руху найуразливіших учасників дорожнього руху” реалізації програм та заходів, спрямованих на істотне підвищення рівня безпеки руху найуразливіших учасників дорожнього руху, а саме пішоходів та велосипедистів.
Пункт 4.4 “стимулювання використання екологічно більш чистих видів транспорту, зокрема електромобілів” “стимулювання використання екологічно більш чистих видів транспорту, зокрема електромобілів, велосипедного транспорту та систем громадського прокату велосипедів”
Пункт 5.1 “оновлення рухомого складу громадського транспорту і заміни видів транспорту з вуглецевими викидами, просування зелених видів транспорту, заміни концепції міні-автобуса на більш гнучкі й екологічні системи, обладнані для перевезення осіб з інвалідністю” “оновлення рухомого складу громадського транспорту і заміни видів транспорту з вуглецевими викидами, просування зелених видів транспорту, розвиток велосипедного транспорту у містах, заміни концепції міні-автобуса на більш гнучкі й екологічні системи, обладнані для перевезення осіб з інвалідністю”

 

веломаршрут у Києві Троєщина-Європейська площа

Пропозиції по доповненню новими пунктами.

До секції “Пріоритетний напрям 3. Забезпечення сталого фінансування транспорту” (Розв’язання проблем буде досягнуто в рамках реалізації таких цілей) додати пункти:

  • Створення економічних механізмів, що сприятимуть розвитку екологічного транспорту, а саме велосипедного та електротранспорту.

До секції “Пріоритетний напрям 5. Підвищення міської мобільності та регіональна інтеграція” додати пункти:

  • Реалізація державної політики в галузі немоторизованого транспорту, зокрема, розробка Національної стратегії велотранспорту та забезпечення її реалізації на національному, регіональному та місцевому рівні.
  • Введення контролю якості і перевірки доступності транспортної інфраструктури із приведенням у відповідність державним стандартам у разі необхідності.
  • Впровадження настанов ЄС з розробки та реалізації плану сталої міської мобільності (ПСММ); надання інформаційної та технічної пітримки містам та регіонам у впровадженні ПСММ

Асоціація велосипедистів Києва сподівається почути з боку Міністерства інфраструктури України позитивний відгук на розроблені нами тези. У разі відмови в прийнятті тез, хочемо почути аргументи проти.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» оголошує прийом аналітичних медіаматеріалів на ІІ хвилю конкурсу для журналістів «Велосипед як каталізатор змін у містах». Головні факти про конкурс: