Навесні в Києві актуалізувалося питання взаємодії велосипедистів і водіїв громадського транспорту на дорогах та інтеграції велосипеда з ГТ.

19 квітня Асоціація велосипедистів Києві передала комунальному підприємству “Київпастранс” нагадування для водіїв автобусів та тролейбусів щодо правил взаємодії на дорогах Києва з користувачами велотранспорту. “Директор компанії сам запропонував розіслати це для розміщення по всіх АТП Київпастрансу”, – повідомила координаторка роботи АВК по Києву Ксенія Семенова.

velosyped_transport

Велосипед і смуги для громадського транспорту
“Ми співпрацюємо з комунальною корпорацією “Київавтодор” та Управлінням безпеки дорожнього руху щодо проведення експерименту дозволити велосипедному транспорту рухатись смугами для громадського транспорту. В Івано-Франківську та багатьох містах країн ЄС це доволі часто і успішно практикується”, – зазначила координаторка роботи АВК по Києву і радниця мера Києва з питань розвитку велоінфраструктури Ксенія Семенова.

17630057_1497637883609162_2564055073954836452_n

Перевезення велосипеда в тролейбусах, трамваях і автобусах

В трамваях та тролейбусах дозволено безоплатне перевезення велосипедів за умови, що велосипед «не буде забруднювати одяг пасажирів, обшивку салону та сидіння» (офіційне роз’яснення від КП «Київпастранс»). У салоні автобуса дозволено перевозити велосипед у складеному чи розібраному вигляді за умови, що він не перевищуватиме дозволені габарити та вагу багажу (100х50х30 см вагою до 40 кг).

bike_public_transport_ukraine

“Згідно з правилами користування трамваєм і тролейбусом кожен пасажир може безкоштовно перевозити ручний багаж, дітей віком до 7 років, лижі, санчата, маленький велосипед, звірів у клітці, собак у наморднику. Усе, що довше за 150 см за винятком лиж потрібно платити, як за багаж, у т.ч. нескладений велосипед. Вартість становить 3 грн. Безкоштовно можна перевозити дитячий велосипед або велосипед у складеному стані і обов’язково в чохлі. Тому що за правилами користування ГТ не можна перевозити багаж, який забруднює пасажирів і салон рухомого складу”, – заявила в коментарі 112 каналу Ганна Бондар, начальник служби маркетингу КП “Київпастранс”. За її словами, винятком є фунікулер.

Відео 112 каналу “Як перевозити велосипед у громадському транспорті

Велосипед і фунікулер

У київському фунікулері є можливість перевозити велосипед. Другу кабіну обладнано сидіннями на пружинках, які можна піднімати.

velosyped_funikuler_kyiv

Перевезення велосипеда у фунікулері дозволяється у будь-який час за відсутності великої кількості пасажирів за додаткову оплату (вартість ще одного жетончика).

На 2018 рік комунальне підприємство “Київпастранс” планує масштабну реконструкцію фунікулера, з заміною вагонів, переобладнанням станцій, заміною колій. Директор компанії Дмитро Левченко на зустрічі з радницею Київського міського голови з питань розвитку велоінфраструктури запевнив, що це буде повне переобладнання фунікулера з урахуванням потреб маломобільних і велосипедистів. Наразі триває тендер на визначення проектної організації.

“Далі будемо працювати з “Київпастрансом” та підрядником, аби перевозити велосипед було зручніше і для пасажирів з велосипедом і для всіх інших. Наші пропозиції 2015 року частково впроваджені, але і надалі залишаються актуальними”, – повідомила Ксенія Семенова.

Пропозиції АВК щодо фунікулеру 2015 року:

1. облаштувати друге знизу відділення вагону фунікулера для перевезення щонайменше двох велосипедів, а також дитячих візків шляхом демонтажу сидінь або їхньої заміни на складані сидіння; – зроблено
2. позначити двері до цього відділення позначками «Велосипед» та «Дитячий візок»; – зроблено
3. Облаштувати уздовж правої стіни (по руху фунікулера вгору) на обох платформах пандуси для зручності котіння велосипедів та візків (рішення виробити спільно з інженерами Київпастрансу);
4. позначити місце на сходах, де зупиняться потрібні двері, позначками «Велосипед» та «Дитячий візок»;
5. за можливості, розширити 1 прохід турнікету до 1 м;
6. розмістити на вхідних дверях до станцій наклейки «Велосипед» із зазначенням часу роботи та умов перевезення велосипедів або іншим способом інформувати про правила перевезення;
7. розмістити на сайтах фунікулеру, Київської міської державної адміністрації та інших транспортних сайтах інформацію про можливість перевезення велосипедів.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Проект постанови Кабінету міністрів України, якою дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах зменшується з 60 до 50 км/год лише вдень, погоджено без змін

У центрі Києва відбувся щорічний Велопарад дівчат, який влаштовує Асоціація велосипедистів Києва. Вулицями міста проїхались сотні дівчат і жінок, для яких велосипед став зручним транспортом.

У 2017 році Асоціація велосипедистів Києва створила Клуб велобізнесу. Клуб велобізнесу – це прозорий спосіб підтримати розвиток велосипедного транспорту, яким займається Асоціація велосипедистів Києва. Чим більше