В Україні розпочалась кампанія “За безпечні дороги”, до якої долучилася Асоціація велосипедистів Києва.

На початку Всеукраїнського тижня з безпеки руху громадські активісти, міжнародні експерти та представники законодавчої та виконавчої влади об’єдналися навколо спільної мети – зниження смертності на дорогах. Метою кампанії “За безпечні дороги” є внесення законодавчих змін у таких питаннях: швидкісні режими на дорогах (посилення відповідальності за перевищення швидкості, зменшення нештрафованого перевищення +20 км/год, збільшення штрафів за невикористання ременів безпеки та дитячих крісел, а також користування мобільними телефонами за кермом.

За даними Національної поліції України, за 10 місяців цього року на українських дорогах загинуло понад 2,5 тис. людей, з них 717 – через перевищення швидкості.

statystyka_dtp_2016

“Для велосипедистів така громадська ініціатива є надважливою. Адже вони найменш захищені на дорогах: в рази відчутна різниця в швидкісних режимах і відсутність фізичної оболонки у разі ДТП. Є 2 підходи для забезпечення безпеки на дорогах для велосипедистів: рознесення потоків (велосипедні доріжки) і більш сучасний метод, який поки що в Україні він не прижився – спільне використання дорожнього полотна. Проте саме таке використання дорожнього полотна є ефективним способом заспокоєння руху, особливо у великих містах”, – пояснив Вадим Денисенко, координатор з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва.

Вадим Денисенко, координатор з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва

Ініціатором кампанії “За безпечні дороги” став співголова Ради Реанімаційного Пакету Реформ, директор Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко. “Якби щомісяця розбивався літак, увага і чиновників, і громадськості була б прикута до події. Однак смерті й травматизм, як наслідок порушення правил дорожнього руху, на жаль, сьогодні не спричиняють активних реакцій і дій”, – зазначив він.

Ключові фактори, які впливають на безпеку руху, і увагу на яких зосереджено в кампанії «За безпечні дороги»: швидкість, ремені безпеки, користування мобільними телефонами та дитячими кріслами.

“В Україні сьогодні відсутній будь-який контроль за швидкістю. Тому є потреба у відновленні автоматизованого контролю за швидкістю руху; збільшенні штрафів за перевищення швидкості; зменшенні порогу безкарного ліміту перевищення швидкості (наразі це перевищення швидкості більш ніж на 20 км/год)”, – заявив Тарас Шевченко і додав, що варто підвищувати й штрафи за невикористання ременів безпеки, адже штраф у розмірі 51 грн наразі нікого не зупиняє.

кампанія "За безпечні дороги"

“Кампанія “За безпечні дороги” спрацює, якщо це буде домовленість і вимога усіх громадян. Ми маємо донести сигнали до кожного, чому на дорогах гинуть люди і кожен має взяти на себе відповідальність, коли сідає за кермо”, – переконаний народний депутат України Мустафа Наєм.

“У Кампанії є людиноорієнтований підхід. За допомогою Реанімаційного Пакету Реформ та парламенту ми маємо запровадити не лише короткотривалі законодавчі зміни, а й побудувати суспільну мережу і довгострокову кампанію, що працюватиме незалежно від того, хто буде при владі. Влада і громадськість мають бути єдиними у забезпеченні безпеки на дорогах. Якщо всі доєднаємося, то не буде відчуття, що хтось придумав певні правила одягати ремені безпеки чи не пити за кермом. Варто брати на себе відповідальність”, – підкреслив народний депутат і зазначив, що в Україні найбільша смертність на дорогах, бо ніхто на це не звертає увагу.

кампанія "За безпечні дороги"

“Для зменшення кількості аварій та травматизму на українських дорогах, ми ініціюватимемо ряд законодавчих змін, спрямованих на зниження причин виникнення ДТП, та проводитимемо інформаційні кампанії для підкреслення ролі кожного у дотриманні безпеки на автошляхах”, – підкреслила координатор Кампанії Олеся Холопік.

Про потребу створення в Україні за європейським зразком державної інституції, що буде займатися безпекою дорожнього руху і напрацювання Національної стратегії безпеки дорожнього руху до 2025 року говорив Ігор Діденко, народний депутат України, голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету Верховної Ради України з питань транспорт. “Наразі у нас немає чіткої статистики ДТП, їхніх наслідків і причин. Тож є актуальною потреба в аналітичному центрі, де група аналітиків відстежуватиме ДТП і робитиме аналіз їхніх причин. Також варто впровадити нову карту ДТП (дослідження про фіксацію причин аварії, місця, передумов); запустити фотофіксацію на дорогах, вдосконаливши процедуру взаємодії”, – повідомив народний депутат і додав, що в Україні для подолання смертності та травматизму на дорогах не потрібно щось створювати нове, а варто імплементувати ряд успішних заходів, які діють у Європі й координувати їх.

 Ігор Діденко, народний депутат України, голова підкомітету з питань безпеки автодорожнього руху Комітету Верховної Ради України з питань транспорту

Окрім цього, варто делегувати на місця відповідальність за забезпечення безпеки на дорогах.

“Україна приєдналась до виконання запропонованого ООН нового порядку денного цілей сталого розвитку на 2016-2030 роки. Однією із цілей цього розвитку є забезпечення здорового способу життя та сприяння благополуччю для всіх в будь-якому віці. Важливим завданням по досягненню такої цілі є вдвічі скорочення в усьому світі число смертей і травм в результаті дорожньо-транспортних пригод.Наталія Король Всесвітня організації охорони здоров’я вітає створення кампанії за безпечні дороги, яка об’єднує народних депутатів, представників органів охорони здоров’я, поліції, неурядові організації, громадянське суспільство та приватний сектора з метою зниження травматизму і смертності серед всіх учасників дорожнього руху в Україні”, – зауважила Наталія Король, керівник відділу боротьби з неінфекційними захворюваннями Бюро ВООЗ в Україні.

Віктор Загреба, експерт Реанімаційного Пакету Реформ, засновник ГО “Vision Zero”

Західні методики і наукові підходи для забезпечення безпеки на дорогах в Україні в рамках Кампанії планує використовувати Віктор Загреба, експерт Реанімаційного Пакету Реформ, засновник ГО “Vision Zero”. “Ми хочемо знизити смертість на дорогах до нуля. І ми маємо відповідні методики і наукові підходи. Віктор ЗагребаСьогодні в Україні немає статистики про причини ДТП як наслідок невикористання ременів безпеки, користування мобільними телефонами під час керування авто, перевищення швидкості. І це потрібно змінювати, – зауважив експерт і повідомив, що у результаті досліджень ГО “Vision Zero” на Західній Україні лише від 7 до 15 відсотків водіїв використовують паски безпеки, а середня швидкість руху на одній з вулиць проспекту в Івано-Франківську сягає понад 80 км за годину”.

Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький

Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький відзначив, що питання безпеки на дорогах потребує комплексного вирішення й надважливою є увага й участь громадськості. “Проблематика цього питання – глибинна: варто дбати про правове виховання населення і підвищення Олексій Білошицькийрівня відповідальності на дорозі перед суспільством і перед собою”, – вважає представник Департаменту патрульної поліції. Він додав, що наразі в Україні проходять освітні заходи з дітьми шкільного і дошкільного віку щодо безпеки на дорозі, співпраця з громадським сектором.

Учасники прес-конференції вважають, що без тиску громадськості влада не буде звертати увагу на якісну імплементацію нововведень для безпеки на дорогах. Долучитися до кампанії «За безпечні дороги» може кожен: як організації так і свідомі українці. Наразі до кола інціаторів та партнерів Кампанії увійшли: експерти Центру демократії та верховенства права, Vizion Zero, Асоціації велосипедистів Києва, Автоакадемії водійської майстерності, експерти Реанімаційного Пакету Реформ, міжнародні та українські експерти, представники законодавчої та виконавчої влади. Для обговорення пропонованих Кампанією законодовчих змін та інціатив, доєднутесь до нас у Facebook.
Презентація кампанії “За безпечні дороги” відбулась 14 листопада на прес-конференції в ІА “УНІАН”, учасники якої розповіли про важливість кожної людини у зменшенні травматизму і смертності на дорогах України.

Фото і текст: Центр демократії та верховенства права

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» оголошує прийом аналітичних медіаматеріалів на ІІ хвилю конкурсу для журналістів «Велосипед як каталізатор змін у містах». Головні факти про конкурс:

Асоціація велосипедистів Києва продовжила прийом заявок до 10 жовтня на щорічний конкурс “Велопрацедавець 2017”, який відзначає найбільш зручні для користувачів велосипеда офіси. На конкурс уже подались

Велосипедисти встановили біля Київської міської державної адміністрації білий велосипед – всесвітній символ пам’яті про загиблих велосипедистів на дорозі. Метою акції Досить нас вбивати – Велосипедна акція є