Результати осіннього підрахунку 2016 року, який провела Асоціація велосипедистів Києва, засвідчили позитивну динаміку порівняно з даними восени 2015 року: за рік велосипедистів стало більше на 10%.

У 2016 році Асоціація велосипедистів Києва продовжила підрахунок велосипедистів у столиці. Підрахунок дає змогу виявити динаміку зростання кількості велосипедистів у 2016 році, порівняно з 2015 роком. Завдяки підрахунку можна також визначити, куди їздять велосипедисти, чи вдягають вони шоломи, скільки з них рухаються тротуарами, в якому одязі вони їздять та скільки жінок користуються велосипедами.

cyclists_Kyiv

Кількість та динаміка

У 2015 році в осінній будній день за 2 вечірні години ми нарахували 2069 велосипедистів на 19 перехрестях Києва, а 2016 року вже 2241 (не враховуючи перехрестя Бальзака/Драйзера, якого не було в Підрахунку у 2015 році). Підрахунки проводилися за однакових погодних умов (температура повітря у день підрахунку була +20-27 у 2015 році та +20-26 2016 року).

Більше велосипедистів восени АВК нарахувала в будній день (2437), ніж у вихідний (2194). «Це може свідчити про те, що мешканці Києва активно використовують велосипед у будні дні у своїх щоденних справах як транспорт (на 11% більше, ніж у вихідні). Ми вважаємо, що це перемога!», — заявила соціолог Дарина Пирогова, один з координаторів Підрахунку велосипедистів.

Якщо порівняти дані осіннього підрахунку 2016 року із весняно-літнім, то кількість велосипедистів зросла також на 10%. У травні-червні 2016 року у будній день за 2 вечірні години ми нарахували 2224 велосипедистів на 20 перехрестях Києва, а у вересні – 2437.

Результати підрахунку велосипедистів у вересні 2016 року (Київ)

Гендерний розподіл

Восени в будній день на точках підрахунку було помічено 12% жінок та 88% чоловіків,  у вихідний день жінок стало значно більше – 20% серед усіх користувачів велосипеду. Порівняно з весняним підрахунком 2016 року у вихідний день жінок стало трохи більше (18% навесні та 20% восени), а в будній день частка навпаки дещо зменшилася – 14% було навесні і 12% стало восени. У вересні найбільше жінок було помічено на Московському та Пішохідному мостах.

Рух по тротуарах

Підрахунок дав змогу виявити, що у вересні 2016 року 46% велосипедистів рухалися по дорозі, а 54% – по тротуару у будній день. У вихідний день пропорція значно змінюється: 35% їдуть по дорозі та 65% по тротуару.

Загалом, у 2016 році зросла частка велосипедистів, які рухаються по тротуару на вихідних. Це може бути пов’язано як і з тим, що не всі велосипедисти почувають себе у безпеці на дорозі. Крім того, у вихідні дні на тротуарах менше пішоходів і їхати по ньому зручно, тому у велосипедиста є можливість безпечно дістатися з точки А в точку Б.

Як і 2015 року, найінтенсивніший рух по тротуару зафіксовано на Московському мосту, Набережному шосе, мосту Патона та по вул. Бальзака.

cyclists_Kyiv

Шоломи та одяг

Восени 2016 у шоломах їздили лише 23% велосипедистів у вихідні дні та у будні дні. Найбільшу кількість велосипедистів у шоломах зафіксовано на Московському та Пішохідному мостах та на Володимирському узвозі. Порівняно з 2015 роком частка велосипедистів у шоломах в середньому не змінилася (22% велосипедистів тоді вдягали шолом у вихідний і 25% у будній день).

Більшість київських велосипедистів їздять на гірських велосипедах (МТБ), але значно частіше ми спостерігали восени шосейні та міські велосипеди. За спостереженнями волонтерів, лише близько 15-20% велосипедистів були вдягнені у спеціальний одяг, решта мали спортивний стиль чи кежуал.

cyclists_Kyiv

Фото: Максим Дорош

Найпопулярніші напрямки

У будній та вихідний дні підрахунку найпопулярнішими точками були Московський міст, Пішохідний міст, Європейська площа та перетин вулиць Драйзера і Сабурова із  вулицею Бальзака. Найменше велосипедистів проїжджало на перетинах вулиць Малевича та Коновальця, Саксаганського та Льва Толстого, а також на площі Слави.

Де відбувався підрахунок

Восени 2016 року підрахунок проводився на 20 перехрестях. У 2014 році їх було 19, у 2015 додалося іще одне – перехрестя вул. Бальзака та вул. Драйзера, оскільки завершилися будівельні роботи на веломаршруті Троєщина-Центр і АВК прийняла рішення додати цю точку до карти підрахунку, щоб мати можливість моніторити динаміку  кількості велосипедистів у місці, де є відповідна велоінфраструктура. Восени 2016 року було прийнято рішення забрати 2 найменш інтенсивні перехрестя та замінити їх новими – перехрестям вулиць Сабурова та Драйзера, де плануються будівельні роботи із другої черги робіт на вело маршруті Троєщина-Центр, а також перехрестям вулиць Маршала Тимошенка та проспекту Героїв Сталінграду на Оболоні, де відповідно до розробленої АВК веломережі Києва проходить один із пріоритетних маршрутів.

cyclists_Kyiv_counting

Щодо інших точок, то для підрахунку традиційно обиралися точки в’їзду в центр міста з усіх основних магістралей, аби охопити якомога більшу кількість велосипедистів у час, коли вони їдуть на роботу або навпаки. Також є кілька точок підрахунку біля в’їздів у парки (наприклад, Голосіївський, парк Дружби народів тощо).

Коли відбувався підрахунок

У 2016 році було проведено два підрахунки велосипедистів: навесні (у травні/червні) та восени (у вересні), у будній день та у вихідний. Час для підрахунків обирався найбільш піковий: з 12 до 14 у вихідний день (суботу) та з 17 до 19 у будній (середа) як навесні-влітку, так і восени.

cyclists_Kyiv_counting

Умови підрахунку: вересень 2016 року

Дні для підрахунку обиралися з гарною погодою. Загалом погода в будній та вихідний дні підрахунку була приблизно однаковою: сонячно, безхмарно, без опадів, температура коливалась від +20 до +26 °С.

Нагадаємо, за 2015 рік кількість велосипедистів у Києві зросла в будні на 10%, у вихідні — на 33%.

Як відомо, у вересні 2016 року КМДА замовила розробку важливого стратегічного для міста документу — «Концепції розвитку велоінфраструктури в м. Києві». Перше публічне обговорення матеріалів Концепції під час її розробки для врахування думки спільноти відбудеться сьогодні, 7 жовтня, у Департаменті містобудування та архітектури (вул. Хрещатик, 32, м. Київ).

Асоціація велосипедистів Києва запустила онлайн-дослідження для створення велоконцепції Києва, в якому запрошують взяти участь усіх, хто користується велосипедом у Києві.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

В рамках ремонту на Парковому мосту в Києві кольором виділили місце для руху велосипедистів по центру завширшки 3 м при ширині моста 7 м. Частина

За результатами підрахунку восени 2017 року, кількість велосипедистів у Києві зменшилась на 27%. Асоціація велосипедистів Києва оприлюднила результати останнього підрахунку велосипедистів у столиці. У 2017

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за липень-вересень 2017 року Перед тим, як ми поговоримо про ситуацію з