Громадські організації з 11 міст України об’єдналися в Українську велосипедну мережу, яку презентували на Велофорумі-2016 у Харкові.

Українська велосипедна мережа – це об’єднання локальних громадських організацій, яке займатиметься лобіюванням велосипедного транспорту та змінами умов для розвитку велоінфраструктури на загальнодержавному рівні.

Велофорум-2016, велоекскурсії

Фото: Віталій Сидоренко

До кінця 2017 року перед Українською веломережею стоять три основні цілі:

1) створення національної стратегії розвитку велосипедного транспорту в Україні

На сьогодні питання велотранспорту не входить у жоден національний стратегічний документ, його немає не лише в транспортній, але й екологічній та інфраструктурній стратегіях. “На жаль, у більшості міст ініціативи все ще не підіймаються знизу вгору, як це б мало бути, а приходять “згори”, – пояснила голова Української веломережі Тетяна Лебухорська, координаторка програми «Сталий розвиток» Буковинської агенції регіонального розвитку (Чернівці). – Тому національна стратегія дуже важлива. Коли вона з’явиться, це буде вказівкою для керівництва кожного міста почати роботу у “велосипедному напрямку”. Окрім того, з’явиться стратегія – з’явиться і якесь фінасування для втілення важливих проектів у життя”.

2) зміна швидкісного режиму на українських дорогах: скасування нештрафованого дозволу на перевищення швидкості на 20 км/год і зменшення швидкості в населених пунктах до 50 км/год.

Велосипедистка на дорозі. Підрахунок велосипедистів у Києві

Фото: Віктор Крук

“50 км + нештрафовані 19 – це 79 км на годину, які є летальними, це та швидкість, на якій автомобіліст уже не завжди вчасно встигає вжити необхідних заходів. Ця норма була написана тоді, коли радари не могли чітко виміряти швидкість рухомого об’єкту. Ілон Маск посадив ракету на плавучу платформу, чому радари досі мають помилятись на 20 км/год?”, – каже координатор з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва Вадим Денисенко.

3) оновлення державних будівельних норм (ДБН)

“Вулиці, які можна проектувати в Україні за ДБНами, – широчезні, смуги руху транспорту – широчезні, відстані від тротуару до проїжджої частини – величезні, і ця гігантоманія – корінь зла для проектантів велоінфраструктури. Між тим, за досвідом країн Євросоюзу, смуги руху транспорту можна безболісно зменшувати. Зараз виходить друга редакція ДБНів, і в них можна вносити зміни”, – заявив Вадим Денисенко.

До Української велосипедної мережі увійшли Дніпро (Дніпровська асоціація велосипедистів), Київ (Асоціація велосипедистів Києва), Кривий Ріг (ГО “Велокривбас”), Львів (ГО “Львівська асоціація велосипедистів”), Миколаїв (ГО “Альтер-Спорт”), Одеса (громадські організації “ВелоВектор”, Urban Inst.), Павлоград (ГО “Велосипедна Асоціація Павлограда”), Полтава (ГО “СІТІ ЛАБ”), Харків (ГО “Міські Реформи”), Черкаси (ГО “Асоціація велосипедистів Черкас”), Чернівці (Чернівецька обласна громадська організація “Буковинська агенція регіонального розвитку”).

Українська велосипедна мережа

Членами Української велосипедної мережі можуть бути як зареєстровані громадські організації, так і неформальні ініціативи, які займаються питаннями розвитку велосипедного транспорту у своїх містах. Асоційованими членами можуть бути зацікавлені в розвитку велоруху комерційні організації, державні установи, науково-дослідчі заклади.

Меморандум про співпрацю: http://goo.gl/y9XC3y
Анкета на вступ: http://goo.gl/MvKPhh

Організаційний процес об’єднання Української веломережі триває протягом 2016 року, але установчі збори та презентація коаліції громадських організацій відбулася на Велофорумі-2016.

Нагадаємо, Велофорум у Харкові зібрав понад 100 активістів і експертів з 6 країн.

Велофорум фінансується Європейським Союзом, Представництвом Фонду Гайнріха Бьолля в Україні, Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та Німецько-російським обміном (DRA).

Донори Велофоруму-2016 Донори Велофоруму-2016

Партнерами Велофоруму-2016 є перша українська мережа прокату, продажу та сервісу велосипедів veliki.ua і автоматизована система прокату велосипедів Nextbike, які безкоштовно надають велосипеди напрокат учасникам велоекскурсій під час Велофоруму.

Генеральним партнером Велофоруму-2016 в Харков став Велоген — інформаційна мережа для велосипедистів.

Велоген

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Як у країнах Європейського Союзу заохочують їздити велосипедом на роботу? Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» оголошує прийом аналітичних медіаматеріалів на ІІ хвилю конкурсу для журналістів «Велосипед як каталізатор змін у містах». Головні факти про конкурс: