На Велофорумі-2016 у Харкові відбулась презентація здобутків адвокаційних кампаній у рамках проекту USAID “Популяризація сталого та безпечного транспорту”. Громадським активістам допомагає Асоціація велосипедистів Києва.

Кривий Ріг – Переходь вільно – ГО “Захід”, “Велокривбас”

Метою адвокаційної кампанії “Переходь вільно” у Кривому Розі є домогтися заниження бордюрних каменів на пішоходних переходах пілотного відрізку “95й квартал-Автовокзал” та облаштування їх пандусами відповідно до чинного законодавства та ДБН.

Активісти громадської кампанії після замірів бордюрних каменів та публічної акції створили аналітичний звіт, який розповсюдили серед депутатів районних та міської рад, створили електронну петицію із вимогою провести реконструкцію пішохідних переходів проспекту Гагаріна та Автовокзалу відповідно до чинних норм. Також активісти взяли участь у 4 засіданнях постійних комісій, написали колективне звернення від ГО на мера міста і поширили близько 1500 інформаційних флаєрів по всьому місту, збільшивши обізнаність місцевих жителів про проблему.

Планують сприяти винесенню проекту Рішення реконструкції пішохідних переходів у 2017 році та створити координаційну раду від громадських активістів.

Кривий Ріг - "Переходь вільно"

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Кривий Ріг – Транспорт для всіх – ГО Ukrainian Bike Family

Активісти виборюють право на зручне пересування в громадському транспорті для людей з обмеженими можливостями та велосипедистів. Велосипед можна перевозити в електротранспорті згідно з наказом №329 Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 09.10.2006, але в Кривому Розі це заборонено місцевими інструкціями.

Активісти зустрічалися з мером міста та директорами профільних підприємств, провели інформкампанію в ЗМІ, залучились підтримкою місцевого бізнесу, взяли участь у Критичній масі та зробили флешмоб до станцій “Швидкісного трамваю” і тролейбусу.

Кривий Ріг - Транспорт для всіх

Планують подати проект на міський конкурс «Громадський бюджет», продовжити інформкампанію та зустрітися з
першим заступником міського голови, а також запустити електронну петицію до мера (500 підписів за 45 днів).

“Транспорт для всіх” запустив флешмоб з селфі в різних містах України, де велосипед дозволяється перевозити в тролейбусах і трамваях. “Кривий Ріг чи не єдине місто, де забороняється перевозити велосипед у електротранспорті. Щоб рушити справу з мертвої точки нам необхідна ваша допомога. Давайте разом всією Україною покажемо, що велосипед у транспорті – це нормально. Долучайтеся до флешмобу!”, – закликають активісти.

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Дніпро – Реконструкція Вокзальної площі – ГО DniproSmartCity

Активісти ГО DniproSmartCity розробили і оприлюднили візуальну концепцію проекту реконструкції Вокзальної площі в 3D. Однак 17 жовтня заступник мера Дніпра з комунальних питань Михайло Лисенко оприлюднив альтернативний проект реконструкції Вокзальної площі. На думку ГО DniproSmartCity, проект передбачає бар’єрне середовище, парковку для машин у центрі площі та пішохідні переходи в сліпих зонах. Натомість у проекті не передбачено так званих острівців безпеки та кишень на зупинках громадського транспорту.

DniproSmartCity

20 жовтня активісти DniproSmartCity провели зустріч, на яку запросили представників громадських організацій, чиновників, журналістів, архітекторів і взагалі всіх охочих обговорити ситуацію, яка склалася навколо планів реконструкції Вокзальної площі. Головним спікером зустрічі був Юрій Лозовенко – активіст організації DniproSmartCity і радник мера з інфраструктури. Його аналіз наявних концепцій реконструкції Вокзальної площі в Дніпрі тут.

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

ЗМІ:

«Битва проектов»: в чем обвиняют конкуренты «площадь Лысенко»

«Битва проектов»: версия Вокзальной площади от Михаила Лысенко (ЭСКИЗЫ)

Smart-старт Днепра: как город развивает “умную” инфраструктуру

Харків – Тролейбус на Сумську – ГО “Міські реформи”

Активісти громадської організації «Міські реформи» продовжують збір підписів під петицією за тролейбусний маршрут на центральній вулиці Харкова.

Харків - Тролейбус на Сумську

Харків – Метро на дотик – ГО “Право вибору”

Активісти цієї адвокаційної кампанії хочуть зробити метро в Харкові доступним та безпечним для людей з вадами зору.

Від часу старту “Метро на дотик” було знайдено професійну соціологічну компанію, яка спеціалізується на дослідженнях з дискримінації окремих соціальних груп загалом та обмеженнях мобільності. “Дослідження надасть нам список реальних (а не умовних та загальних) проблем для пересування в метро людей з вадами зору”, – вважають активісти. Інструментами адвокаційної кампанії є також експертні інтерв’ю, тестування та дослідження
маршрутів людей у метро.

Харків - Метро на дотик

15 жовтня був Міжнародний день Білої тростини. В Україні про цей день знають переважно лише незрячі люди і тифлопедагоги. “Зовсім недавно зіткнулася з тим, що дехто з харків’ян не розуміє призначення тростини в руках у незрячої людини. Проводимо з незрячим молодим чоловіком моніторинг доступності харківського метро. Денис іде з тростиною самостійно. У переході від станції «Площа Конституції» до станції «Історичний музей» дівчина, що йде назустріч дивується: «Блін! Маячня якась! По метро вже з міношукачем ходять!». Денис сміється: «Ми з МНС!». Сумно!”, – розповідає одна з активісток кампанії “Метро на дотик” Валентина Бутенко.

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Харків – Велодоріжка Проспектом Науки – ГО “Харківський велосипедний союз”

Протягом адвокаційної кампанії активісти робили офіційні запити, ескіз проекту велодоріжки, петицію про створення веломаршруту, заходи у підтримку проекту. Активно проводили інформкампанію.

16 жовтня пройшов довгоочікуваний Харків Tweed Ride 2016. “День пройшов на одному диханні, а від деяких костюмів аж дух захоплювало! Спасибі всім, спасибі, що прийшли, що підтримали проект “Велодоріжка проспектом Науки”, – заявили активісти кампанії. ФотоВідео

Харків - Велодоріжка проспектор Науки

26 жовтня Харківська міська рада затвердила Концепцію розвитку велосипедного руху і облаштування велосипедної інфраструктури в Харкові. Велоактивісти називають це голосування велореволюцією і кажуть, що харківська міська влада вперше публічно визнала велосипед як транспорт.

Активісти велоруху в Харкові продовжують збирати підписи під петицією за створення веломаршруту по пр. Науки та налаштовані співпрацювати з місцевою владою і контролювати її.

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Харків – Пішохідна вулиця – ГО “Товариство учасників руху”

23 жовтня в Харкові на вул. Університетській пройшов День однієї вулиці, який організовують уже вчетверте. Нагадаємо, активісти лобіюють створення в історичному центрі Харкова пішохідної туристичної зони, вільної від транспорту та парковок. Під час Дня однієї вулиці на Університетській активісти проекту “Свободу пішоходу!” зібрали близько 500 підписів за створення в історичній частині Харкова пішохідної туристичної зони.

Харків - Свободу пішоходу

“Команда проекту “Свободу пішоходу!” отримала масу позитивних вражень і підтримку сотень харків’ян, харків’янок
та гостей нашого міста. Підтримав нас навіть Григорій Федорович Квітка-Основ’яненко та деякі інші історичні персонажі. Тож свято однозначно вдалося. І думаю, що після сьогоднішнього Дня вже ніхто не буде нас запитувати: а навіщо в центрі міста потрібна пішохідна туристична зона”, – вважає один з координаторів проекту Віктор Козоріз. ФотоВідео

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Запоріжжя – Проект “Велоперемога” – ГО “Урбан-рух Запоріжжя велосипедне”

Активісти кажуть, що на початку кампанії зіткнулися зі ставленням, яке описується так: “велосипедистів не існує”, “є більш важливі проблеми та питання”. “Протягом кампанії розпочато діалог і є певні домовленості. Ми викрили реальний стан у владі міста, тому плануємо нові більш агресивні заходи, будемо залучатися новими
партнерами, більше візуалізації проекту, більше зустрічей з офіційними особами, просвітницьку роботу з владою”, –
розповіли в громадській організації “Урбан-рух “Запоріжжя велосипедне”, яка реалізовує кампанію.

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Павлоград – “Нульова смертність на Дніпровській” – ГО “Велосипедна асоціація Павлограда”
Вулиця Дніпровська завдовжки 12 км проходить через усе місто і має сумну статистику по ДТП: понад 50% усіх ДТП у місті стаються тут. Активісти розпочали кампанію, щоб зменшити смертність на Дніпровській і зробити її безпечною для пішоходів та інших учасників дорожнього руху.

Нульова смертність на Дніпровській - Павлоград

Під час адвокаційної кампанії відбулась публічна презентація проекту місцевій владі, неформальні зустрічі з керівництвом міста, інформкампанія в ЗМІ, зустрічі з громадськістю міста, візит експертів Vision Zero, які допомогли своїми порадами та експертною оцінкою. Було проведено дослідження – скільки водіїв користуються пасками безпеки (лише 21,05%). Активісти добилися створення робочої групи.

Наразі готується Концепція “Безпеки дорожнього руху на Дніпровській”, у разі ухвалення та фінансування якої для переобладнання Дніпровської вулиці буде зроблено схему ОДР, аудит світлофорів, встановлено нові світлофори, встановлено 5 камер відеоспостереження за транспортними засобами (зараз встановлено дві), облаштовано велодоріжки, тротуари, замінено автобусні зупинки для пасажирів та зроблено якісну підсвітку всіх пішохідних переходів тощо.

Павлоград - "Нульова смертність на Дніпровській"

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Запоріжжя – Зупинки для людей – ГО “Свідоме місто”

Активісти продовжують оновлювати онлайн-карту зупинок громадського транспорту: відзнято і додано на карту 378 зупинок, що становить 37% від загальної кількості.

За їхніми даними, зупинки громадського транспорту в Запоріжжі не виконують своїх функцій, не є безпечними, комфортними та доступними, не мають навігації тощо.

Запоріжжя – Зупинки для людей

Розпочавши співпрацю з владою, активісти планують допрацювати технічне завдання і продовжити наповнювати онлайн-карту зупинок. Їхньою метою є реалізація пілотних зупинок у 2017 році, для чого необхідно, щоб питання винесли на сесію міської ради та узгодили ТЗ зупинок з департаментом транспорту. Активісти “Зупинки для людей” працюють над тим, щоб стала реальністю спільна з владою прес-конференція з публічним оголошенням проекту оновлення зупинок у Запоріжжі.

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Запоріжжя – Я люблю трамвай – ГО “Мережа ініціативної молоді”

Активісти кампанії лобіюють продовження маршруту трамвая №14, щоб зв’язати густонаселені райони з центром міста. Під час кампанії вони проводили переговори з владою, опитування місцевого населення, заручилися підтримкою підприємств, які лежать вздовж трамвайного маршруту.

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Добропілля Донецької області – проект “Дорога. 5 км тиші” – ГО “Добропільський центр молоді “Добро”

Метою проекту є ремонт 5 км об’їзної дороги задля поліпшення транспортної інфраструктури і підвищення безпеки дорожнього руху, бо зараз вантажівки і військова техніка проходять центральними вулицями міста. Так сталося після того, як траса через Донецьк стала закритою.

80f6fc26be88571e3b6df0ed42d9ff88

За результатами адвокаційної кампанії союзниками активістів стали міська влада, автомобілісти, мешканці селища Жданівське, депутати, пішоходи, особливо батьки, малий та середній бізнес, волонтери. Позитивними результатами своєї діяльності активісти називають зміну ставлення людей щодо будівництва об’їзної дороги по вул. Східній, які на початку були проти цього. Крім того, активісти провели багато зустрічей з владою, технічними спеціалістами, декілька публічних акцій, написали багато звернень. Уже замовлено проектно-кошторисну документацію на всі 5 км дороги, зібрано понад 500 підписів під відкритим листом для ОДА, Укравтодора. Головною проблемою наразі є те, що з 5 км встановлено балансоутримувача тільки 2 км (Добропільська міська рада).

Презентація громадської кампанії на Велофорумі-2016

Презентація адвокаційних кампаній на Велофорумі-2016

Фото: Анастасія Макаренко, Олексій Вавушко

Проект «Популяризація безпечного та сталого транспорту у Східній та Центральній Україні» стартував у січні 2016 року як серія навчальних воркшопів і продовжився влітку запуском адвокаційних кампаній. Учасниками проекту є представники багатьох громадських організацій з Дніпра, Кривого Рогу, Павлограда (Дніпропетровська область), Запоріжжя, Харкова та Добропілля (Донецька область). Улітку громадські організації, які здійснюють адвокаційні кампанії в різних містах на сході України, об’єдналися в “Міста для людей”. Органіційну та інформаційну підтримку об’єднанню “Міста для людей” надають Асоціація велосипедистів Києва і PR-аґенція Bagels & Letters.

Попередні новини адвокаційних кампаній у містах можна дізнатися тут. Стежити за новинами в різних містах можна на сторінці проекту “Міста для людей” в Facebook.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва є об’єднавчою організацією для великих міст України згідно з результатами дослідження аналітичного центру CEDOS. Дослідження мережі взаємодії міських ініціатив та організацій у

У день відкриття міжнародного архітектурного фестивалю CANactions 2017 в Мистецькому Арсеналі презентували відеоінсталяцію про Київ очима велосипедистів. Проект Cycling Сities у Києві Учасники і куратор

Цього року Асоціація велосипедистів Києва бере участь у 10-му міжнародному архітектурному фестивалі CANactions, який відбудеться 2-3 червня в Мистецькому Арсеналі. Тема ювілейного фестивалю – ЦІННОСТІ. Мета