Трагічна ДТП на броварській трасі, де фура збила дев’ятьох велосипедистів під час тренування, нагадує, що політику безпеки дорожнього руху необхідно докорінно переглядати на національному рівні. Про це заявили в Асоціації велосипедистів Києва.

Трагічна ДТП під Києвом, унаслідок якої загинув один велосипедист і травмовано восьмеро, порушує питання безпеки велосипедистів на дорогах у місті. За статистикою громадської організації “Мотохелп“, яка займається порятунком і допомогою мотоциклістам і велосипедистам, які потрапили в аварію, кількість виїздів на вело-ДТП зростає. За останніми даними (липень 2016 року), велосипедисти були безумовними лідерами (27%) за участю в ДТП серед двоколісного транспорту. У липні в ДТП не загинув жоден велосипедист, а в серпні з 8 вело-ДТП одне було смертельне: 4 серпня велосипедист потрапив під колеса вантажівки. При цьому, за останніми даними “Мотохелпу”, у липні велосипедисти були винуватцями ДТП лише в 5% випадків, тоді як автомобілі – в 30%.

Чим вищою є дозволена швидкість руху на дорозі, тим вищою імовірність ДТП. Ми вимагаємо зниження швидкісних режимів у містах до 50 км на годину та відміни нештрафованих +20 км/год. За даними Європейської обсерваторії з безпеки дорожнього руху, співвідношення імовірності ДТП при збільшенні дозволених швидкісних режимів на 1 км/год дорівнює +3%. На українських же дорогах можна безкарно перевищити швидкість на цілих 20 км/год. Уявімо, що на абстрактній дорозі із обмеженням 60 км/год” стається 20 ДТП на рік. Із підняттям швидкісного режиму до 80 км/год кількість ДТП зросте до 36″, – заявив координатор Асоціації велосипедистів Києва з національної роботи Вадим Денисенко.

Безкарно перевищувати швидкість руху на 20 км/год автомобілістам можна лише в Україні та Росії. Більше того, у європейських країнах діє обмеження у 50 і нижче км/год. І лише в Росії, Молдові, Україні, Білорусі та Швеції це 60 км/год.

Вадим Денисенко, координатор АВК з національної роботи на “Громадському радіо”: Обмотатися поролоном чи знизити швидкість — правила безпеки на дорогах

безпека дорожнього руху для велосипедистів

Нагадаємо, що за статистикою вело-ДТП, яку збирає “Мотохелп” і АВК, загальна кількість ДТП за участю велосипедистів зростала протягом 2012-2015 років. У 2015 році вперше за останні декілька років обійшлося без летальних випадків у вело-ДТП, а в 2016 році сталося вже кілька смертельних вело-ДТП за рік. Цього року в Асоціації велосипедистів Києва з’явилася координаторка допомоги постраждалим у велоДТП.

політику безпеки дорожнього руху необхідно докорінно переглядати на національному рівні

Асоціація велосипедистів запрошує на безкоштовні практичні велонавчання для велосипедистів з безпеки руху в умовах міста. Щонеділі об 11:00 у багатьох районах Києва (Голосіїв, Оболонь, Поділ, Троєщина, Нивки, іноді Позняки) волонтери Асоціації велосипедистів Києва розповідають і показують, де і як має рухатися велосипедист у місті, які правила дорожнього руху має знати і виконувати велосипедист, як велосипедисту проїхати великі розв’язки, що означають дорожні знаки, як повернути ліворуч, як проїхати кругове перехрестя, де велосипедисту заборонено їздити, а де можна.

Велошкола АВК з безпеки руху

Асоціація велосипедистів Києва підтримує соціальну інформаційну кампанію про безпеку руху для велосипедистів на дорозі, організовану виробником світловідбивачів Zameten спільно з поліцією та компанією Nissan. Метою соціальної кампанії, яка стартує цього тижня, є розповісти велосипедистам про правила дорожнього руху зрозумілим і наочним способом.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Alexander Vostres

    Пропоную взяти приклад з Самоа – 25 в місті, 40 за містом.
    А взагалі є тонкий нюанс – в Європі траси національного значення не проходять через населені пункти. Зараз на таких трасах в нас пригальмовують з 120+ до 80 км/год, якщо ліміт опустити до 50ти – я щось дуже сумніваюся що всі РАПТОМ стануть гальмувати. Плюс, в нас і сьогодні є місця де швидкість потоку доходить до 100+ км/год в містах, і я знову ж таки не вірю що зниження ліміту тут щось змінить, просто буде 100% порушників (як і зараз), от і все. Всіх оштрафувати не вийде – можна хоч 5км/год поставити обмеження, результат буде той же.
    Особливо враховуючи що особисто я досі жодного штрафу за перевищення швидкості не отримав – щоб штрафанули треба зробити щось справді феєричне.

інші цікаві матеріали

Сьогодні на пленарному засіданні депутати Київської міської ради підтримали проект рішення про підвищення дозвільної швидкості руху транспортних засобів до 80 км/ год на 17 вулицях,

Для допомоги постраждалим у велоДТП Асоціація велосипедистів Києва створила платформу юридичної допомоги. Платформа юридичної допомоги АВК зв’язує між собою юристів і людей, які потрапили у

Ми, представники громадських організацій – учасниць Кампанії «За безпечні дороги», висловлюємо стурбованість з приводу поспішності намірів Київради підвищити максимально дозволену швидкість руху до 80 км/год