Трагічна ДТП на броварській трасі, де фура збила дев’ятьох велосипедистів під час тренування, нагадує, що політику безпеки дорожнього руху необхідно докорінно переглядати на національному рівні. Про це заявили в Асоціації велосипедистів Києва.

Трагічна ДТП під Києвом, унаслідок якої загинув один велосипедист і травмовано восьмеро, порушує питання безпеки велосипедистів на дорогах у місті. За статистикою громадської організації “Мотохелп“, яка займається порятунком і допомогою мотоциклістам і велосипедистам, які потрапили в аварію, кількість виїздів на вело-ДТП зростає. За останніми даними (липень 2016 року), велосипедисти були безумовними лідерами (27%) за участю в ДТП серед двоколісного транспорту. У липні в ДТП не загинув жоден велосипедист, а в серпні з 8 вело-ДТП одне було смертельне: 4 серпня велосипедист потрапив під колеса вантажівки. При цьому, за останніми даними “Мотохелпу”, у липні велосипедисти були винуватцями ДТП лише в 5% випадків, тоді як автомобілі – в 30%.

Чим вищою є дозволена швидкість руху на дорозі, тим вищою імовірність ДТП. Ми вимагаємо зниження швидкісних режимів у містах до 50 км на годину та відміни нештрафованих +20 км/год. За даними Європейської обсерваторії з безпеки дорожнього руху, співвідношення імовірності ДТП при збільшенні дозволених швидкісних режимів на 1 км/год дорівнює +3%. На українських же дорогах можна безкарно перевищити швидкість на цілих 20 км/год. Уявімо, що на абстрактній дорозі із обмеженням 60 км/год” стається 20 ДТП на рік. Із підняттям швидкісного режиму до 80 км/год кількість ДТП зросте до 36″, – заявив координатор Асоціації велосипедистів Києва з національної роботи Вадим Денисенко.

Безкарно перевищувати швидкість руху на 20 км/год автомобілістам можна лише в Україні та Росії. Більше того, у європейських країнах діє обмеження у 50 і нижче км/год. І лише в Росії, Молдові, Україні, Білорусі та Швеції це 60 км/год.

Вадим Денисенко, координатор АВК з національної роботи на “Громадському радіо”: Обмотатися поролоном чи знизити швидкість — правила безпеки на дорогах

безпека дорожнього руху для велосипедистів

Нагадаємо, що за статистикою вело-ДТП, яку збирає “Мотохелп” і АВК, загальна кількість ДТП за участю велосипедистів зростала протягом 2012-2015 років. У 2015 році вперше за останні декілька років обійшлося без летальних випадків у вело-ДТП, а в 2016 році сталося вже кілька смертельних вело-ДТП за рік. Цього року в Асоціації велосипедистів Києва з’явилася координаторка допомоги постраждалим у велоДТП.

політику безпеки дорожнього руху необхідно докорінно переглядати на національному рівні

Асоціація велосипедистів запрошує на безкоштовні практичні велонавчання для велосипедистів з безпеки руху в умовах міста. Щонеділі об 11:00 у багатьох районах Києва (Голосіїв, Оболонь, Поділ, Троєщина, Нивки, іноді Позняки) волонтери Асоціації велосипедистів Києва розповідають і показують, де і як має рухатися велосипедист у місті, які правила дорожнього руху має знати і виконувати велосипедист, як велосипедисту проїхати великі розв’язки, що означають дорожні знаки, як повернути ліворуч, як проїхати кругове перехрестя, де велосипедисту заборонено їздити, а де можна.

Велошкола АВК з безпеки руху

Асоціація велосипедистів Києва підтримує соціальну інформаційну кампанію про безпеку руху для велосипедистів на дорозі, організовану виробником світловідбивачів Zameten спільно з поліцією та компанією Nissan. Метою соціальної кампанії, яка стартує цього тижня, є розповісти велосипедистам про правила дорожнього руху зрозумілим і наочним способом.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Alexander Vostres

    Пропоную взяти приклад з Самоа – 25 в місті, 40 за містом.
    А взагалі є тонкий нюанс – в Європі траси національного значення не проходять через населені пункти. Зараз на таких трасах в нас пригальмовують з 120+ до 80 км/год, якщо ліміт опустити до 50ти – я щось дуже сумніваюся що всі РАПТОМ стануть гальмувати. Плюс, в нас і сьогодні є місця де швидкість потоку доходить до 100+ км/год в містах, і я знову ж таки не вірю що зниження ліміту тут щось змінить, просто буде 100% порушників (як і зараз), от і все. Всіх оштрафувати не вийде – можна хоч 5км/год поставити обмеження, результат буде той же.
    Особливо враховуючи що особисто я досі жодного штрафу за перевищення швидкості не отримав – щоб штрафанули треба зробити щось справді феєричне.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за липень-вересень 2017 року Перед тим, як ми поговоримо про ситуацію з

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не

Проект постанови Кабінету міністрів України, якою дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах зменшується з 60 до 50 км/год лише вдень, погоджено без змін