Під час капітального ремонту Південного мосту в Києві тротуарну частину звужено до 67 см — тепер по ній неможливий рух велосипедистів і ускладнено прохід для пішоходів. До ремонту ширина тротуарної частини становила 83 см.

Після ремонту на Південному мосту на тротуарі не лишилося місця для пішоходів і велосипедистів Після ремонту Південного мосту по тротуару неможливий рух велосипедистів і ускладнено прохід для пішоходів.

Велосипедисти почали бити на сполох ще в грудні 2015 року: “Тротуар зменшують на 15 см, до 67 см. І це при тому, що по ДБН (державним будівельним нормам), навіть технічний прохід повинен бути не менше 75 см, а тротуар — 1,25 м. Виходить, що проїхати тротуаром на велосипеді буде неможливо”. Пост такого змісту опублікував взимку на своїй сторінці Facebook Олег Жиделяєв, який регулярно їздить велосипедом на роботу через Південний міст. Найгірші очікування справдилися: ремонт мосту ще триває, але неможливість руху велосипедистів по тротуарній частині стала очевидним фактом. Тепер Олег, як і інші велосипедисти, що їдуть з Позняків на правий берег, змушені рухатися в загальному потоці машин. “Поки проходить ремонт на мосту, встановлено обмеження швидкості 40 км/год, але його мало хто дотримується. Раніше я переїжджав міст по тротуару, після ремонту мосту доводиться рухатися по крайній правій смузі разом з машинами. Час, за який я переїжджаю міст, не змінився — це 5-6 хвилин. Я розумію, що за ПДР я маю рухатися велосипедом по дорозі, але на Південному мості це небезпечно через високу швидкість автомобілів”, — каже Олег.

Під час капітального ремонту Південного мосту в Києві тротуарну частину звужено до заборонених розмірів.

З початком велосезону проблема Південного мосту актуалізувалася. 9 червня у групі “ВелоУкраїна” з’явилася світлина, на якій видно, що руль велосипеда більший за ширину тротуару Південного мосту. Пост викликав бурхливу реакцію в соцмережах і навіть став інфоприводом для новин у ЗМІ. Резонанс виявився настільки великим, що “Київавтодор” навіть вирішив зробити публічну заяву у відповідь на звинувачення в нехтуванні  потреб велосипедистів під час капремонту Південного мосту. Заява теж з’явилась у Facebook: “Наголошуємо, що у ході виконання капітального ремонту зазначеної споруди ширину тротуару за рахунок проїжджої частини зменшено не було”. У “Київавтодорі” повідомили, що причиною звуження тротуарної частини стало нове дорожнє огородження для безпечних умов руху транспорту та пішоходів. Комунальники запевнили, що нова огорожа (т.зв. колесовідбійна стрічка) утримує втричі більше, ніж попередня, і внаслідок цього конструктивно має дещо більшу ширину.

Після ремонту Південного мосту велосипедисти змушені рухатися по ньому в потоці машин.

Радниця міського голови з питань розвитку велоінфраструктури та координаторка роботи АВК по Києву Ксенія Семенова повідомила, що письмової відповіді від “Київавтодору” їй отримати не вдалося: “Усно вони повідомили, що там не проходить веломаршрут, тому велосипедистів там не враховували. Але відсутність веломаршруту не означає автоматично, що має бути виключено будь-яку можливість безпечного проїзду через міст”.

У заяві КК “Київавтодору” в соцмережі є жест ввічливості в бік велосипедистів, але конструктивних пропозицій немає: “Бажання велосипедистів користуватися Південним мостом є цілком зрозумілим та закономірним. Проте, згідно з п. 2.25 ДБН В.2.3-5-2001 «Вулиці та дороги населених пунктів» ширина велосипедної доріжки повинна становити 1,5 м. Реалізувати це можливо тільки за умови повної реконструкції мосту з розширенням, що в умовах використання Південного мостового переходу як важливішої транспортної артерії столиці є неможливим”. Закінчується заява згадкою про “шалені обмеження руху” і “незручності для киян та гостей міста” через капремонт Південного мосту, де інтенсивність руху транспортних засобів, за даними “Київавтодору” становить понад 100 тис. авто на добу.

Учора, 12 червня, у “Київавтодорі” повідомили, що в суботу дорожники закінчили ремонт ділянки металевої прогонової будови вздовж тротуару на Південному мосту, а в неділю рух транспорту було повністю відкрито. Найближчими днями розпочнеться наступний етап — ремонт металевої прогонової будови вздовж лінії метрополітену.

Під час капітального ремонту Південного мосту в Києві тротуарну частину звужено до 67 см Під час капітального ремонту Південного мосту в Києві тротуарну частину звужено до 67 см — тепер по ній неможливий рух велосипедистів і ускладнено прохід для пішоходів.

Фото: Олег Жиделяєв, “Київавтодор”

Станом на сьогодні питання безпечного проїзду велосипедистів і проходу пішоходів Південним мостом відкрите. Велосипедній громадськості Києва вдалося попередньо домовитися з гендиректором “Київавтодору” Олександром Густєлєвим лише про відкриту зустріч у форматі круглого столу або брифінгу, на якій хочуть вирішити, що робити далі. Дату та формат зустрічі наразі не було підтверджено.

Асоціація велосипедистів Києва разом з іншими громадськими активістами міста вимагає від “Київавтодору” та Департаменту транспортної інфраструктури КМДА:

  1. Зробити ширину тротуарів на Південному мосту не менше 1 м у просвіті.
  2. Створити комітет безпеки руху при Департаменті транспортної інфраструктури, в який будуть входити представники Департаменту, громадських організацій, які займаються доступністю міського середовища, громадським транспортом, велосипедами, безпекою руху.
  3. Проводити публічні презентації та обговорення проектів будівництва, реконструкції та капремонту до узгодження проекту.

Нагадаємо, триває збір підписів під петицією з вимогами знизити ліміт швидкості до 50 км/год і скасувати нештрафоване перевищення швидкості на 20 км/год.

  • Олексій

    Ксенія, поясніть мені як “Київавтодор” зможе зробити те що ви придумали? як розширити “тротуар” до 1,5 м? де взяти ці 1,5 метри.
    і може до петиції додати питання про відміну пункту що велосипедист повинен їхати по велодоріжці? враховуючи стан наших “велодоріжок”…

    • саша

      наприклад звузити правий ряд. а взагалі головою думати треба було їм раніше.

      • Олексій

        так раніше. коли проектували міст.
        звуження правої полоси? за рахунок чого? як там будуть їхати вантажівки?

        • User

          забрать всю правую полосу у автотранспорта и сделать широкий тротуар с лавочками и клумбами

          • Олексій

            А куда девать транспорт?

  • Maryna Bludsha

    а де ви взяли 1,5 м? якщо пункт 1. Зробити ширину тротуарів на Південному мосту не менше 1 м у просвіті.

інші цікаві матеріали

Коли: середа, 13 вересня 2017 року, 17:00-19:00 та субота, 16 вересня 2017 року, 12:00-14:00 Де: понад 20 перехресть, 7 районів Києва Організатор: Асоціація велосипедистів Києва     Четвертий

У 2017 році в Києві кількість велосипедистів, які рухаються по тротуару, а не по дорозі, зросла до 66%. Такі результати отримала Асоціація велосипедистів Києва під

Асоціація велосипедистів Києва зібрала велоініціативи з усієї країни для підготовки ефективних пропозицій змін до Правил дорожнього руху. Метою зустрічі було спільно напрацювати вимоги велоспільноти щодо