Хто ми і чому збираємося?
Зараз в Україні кількість людей на велосипедах постійно збільшується, проте умови для пересування на цьому зручному і корисному виді транспорту залишаються вкрай некомфортними. Велосипедна інфраструктура розвивається повільно і точково в деяких містах тільки завдяки активності велосипедної громадськості та лояльності влади на місцях. У більшості випадків представники влади бачать навколишній світ через вікно автомобіля, і це дуже гальмує розвиток велосипеда як виду транспорту. За цим показником Україна значно відстає від передових країн. Саме тому активісти з різних міст України вирішили об’єднати зусилля і змінити вектор розвитку країни в бік велосипедного транспорту на національному рівні.

DSC_0448

Що ми робимо і вже зробили?
Створивши і проаналізувавши «дерево проблем», ми визначили три пріоритетних напрямки, в яких ми об’єднуємо зусилля:
1) Створення національної стратегії розвитку велотранспорту України.
Це має бути нормативний акт, що дає чіткі інструкції та напрямки для розвитку велотранспорту, який затверджується вищими органами державної влади. Документ повинен мати статус «взяти до виконання» в містах і регіонах України. Наявність такої стратегії дасть можливість фінансування проектів велосипедної інфраструктури з державного бюджету, що має додатково стимулювати чиновників на місцях.
Проаналізувавши ситуацію з розробкою і ухваленням таких стратегій у передових країнах Європи, ми прийняли рішення залучити експертну організацію, що має досвід у створенні подібних документів. Розробка і впровадження стратегії вимагає значних матеріальних і технічних ресурсів, тому ми шукаємо джерела фінансування і запрошуємо до співпраці всіх потенційних «донорів» для даного проекту.

Національна асоціація розвитку велотранспорту України
2) Скасування допустимого перевищення швидкості 20 км/год. Зниження максимально допустимої швидкості в межах міста до 50 км/год (у перспективі).
За 2015 рік на території України сталося 20 937 ДТП, серед яких 3 301 з летальним результатом. Кількість смертей на дорогах країни перевищує смертність від СНІДу, раку та інших смертельних хвороб. Велосипедисти та пішоходи постійно наражають своє життя на небезпеку, пересуваючись у міському просторі, і основна причина цієї небезпеки — висока швидкість пересування автомобілів. У країнах Європи вже давно існує обмеження швидкості 50 км/год в межах міста, а чинний ліміт 60 км/год залишився тільки в деяких країнах колишнього СРСР, у т.ч. і в Україні. Зниження максимально допустимої швидкості призведе до збільшення безпеки міського середовища і збереження людських життів, а це найвища цінність. У перспективі ми плануємо впроваджувати в Україні програму Vision Zero, тобто нульова смертність на дорогах, яка зараз активно впроваджується в Європі.
Ми вже провели акції в декількох містах України за скасування дозволеного перевищення 20 км/год, а також передали відповідну петицію прем’єр-міністру України. Наразі законопроект про скасування 20 км/год перебуває на розгляді Верховної Ради України.

Велосипедисти вимагали під Кабміном знизити ліміт швидкості авто в містах
3) Зміна чинних ДБН (державних будівельних норм) щодо велосипедної інфраструктури.
Чинні будівельні норми морально застаріли. Вони ухвалювалися в ті часи, коли не було такої кількості велосипедистів на вулицях і такої кількості типів і модифікацій велосипедів, а велодоріжки існували тільки в теорії. Ключові елементи велосипедної інфраструктури в них або відображено на примітивному рівні, або їх взагалі немає. Навіть у тих містах, де місцева влада намагається розвивати велоінфраструктуру, вона стикається з проблемою відсутності нормативно-правової бази, що вкрай ускладнює роботу. Наприклад, у Львові встановили велосветофор, але в українському законодавстві такого поняття наразі немає.
Ми проводимо детальний аналіз чинних будівельних норм, а також виносимо на обговорення проекти змін до цих норм. Ми будемо готувати свої рекомендації, застосовуючи як особистий досвід, так і досвід передових країн. Ми хочемо привести державні будівельні норми України щодо велотранспорту до найвищих стандартів якості.

Наша місія: Кожен може безпечно і комфортно пересуватися на велосипеді по всій Україні.
Наша візія: Об’єднання організацій, яке впливає на розвиток велосипедного транспорту в Україні.

Наш склад:
ГО «Асоціація велосипедистів Києва», м. Київ;
ГО «Львівська асоціація велосипедистів», м. Львів
ГО «Міські Реформи», ініціатива «Велосипедна Реформа Харкова», м. Харків
ГО «ВелоВектор», м. Одеса
ГО «Сіті Лаб», м. Полтава
Спілка Громадського об’єднань «Даес», м. Дніпро
ГО «Велокривбас», м. Кривий Ріг;
МММГО «Альтер-Спорт», м. Миколаїв
Велофорум Херсона, м. Херсон;
Урбан-рух «Запоріжжя велосипедне», м. Запоріжжя;
ГО «Асоціація велосипедистів Черкас», м. Черкаси
ЧОГО «Буковинська агенція регіонального розвитку», м. Чернівці
ГО «Велосипедна Асоціація Павлограда», м. Павлоград
ВРГО «АпТаун», м. Вишгород
«Центр громадського розвитку», м. Біла Церква;
«ВелоБоярка», м. Боярка

4–5 червня з ініціативи АВК відбулася вже друга зустріч представників Національної асоціації розвитку велотранспорту України, до якої входять громадські організації з 16 міст. 12–13 березня 2016 року в офісі Асоціації велосіпедістів Києва велоорганізації з 13 міст України зустрілися и обговорили план дій.

Олександр Прохоров, голова ГО «ВелоВектор», м. Одеса

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» оголошує прийом аналітичних медіаматеріалів на I хвилю конкурсу «Як велосипед генерує гроші?». Головні факти про конкурс: Сума призових для 1

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Асоціація велосипедистів Києва продовжує публікувати дослідження “Розподіл бюджетних коштів на велосипедну інфраструктуру: досвід ЄС та пропозиції для України”. Цього разу герой нашої розповіді – Данія.