З 29 лютого по 2 березня у Києві проходив воркшоп з розробки рішень по організації дорожнього руху на Дарницькій площі. Організаторами виступили Департамент містобудування та архітектури КМДА та Асоціація велосипедистів Києва.

Метою воркшопу було провести обмін досвідом щодо підходів проектування вулично-дорожної інфраструктури в Україні та Німеччині, а також розробити варіанти організації руху через Дарницьку площу, які задовольняють усі групи користувачів. Технічну підтримку та модерацію зустрічі проводив Олександр Нестеровський, інженер німецької компанії VCDB, яка є дочірньою фірмою транспортних компаній Дрездена та Берліна та більше 20 років здійснює діяльність у сфері консультування та планування транспортної інфраструктури.
DSC_0977

Процес роботи

Протягом двох з половиною днів роботи учасники зустрічі проаналізували вихідну ситуацію: напрямки руху та потреби пішоходів (у т.ч. маломобільних) та велосипедистів, маршрути громадського транспорту, обсяги потоків автотранспорту тощо. Робота ґрунтувалась на принципах та підході, які застосовують інженери при плануванні реконструкцій вулиць у Німеччині.

DSC_0957_1

Матриця кореспонденцій руху автомобільного транспорту через площу

Учасники розробили попередні критерії оцінки та порівняння якості проектів. Такий перелік дозволяє більш об’єктивно оцінювати якість пропонованих рішень виходячи з потреб усіх категорій учасників дорожнього руху та розвитку території. Чернетка критеріїв зараз має такий вигляд:

evaluation criteria

Далі учасники розробляли варіанти організації руху через площу, ґрунтуючись на вихідних даних та критерії оцінки проектів. Проекти розроблялись з урахуванням ідеї, що на міст Патона у майбутньому буде повернено трамвайний рух.

DSC_0962 DSC_0964

У результаті обговорення запропонованих рішень, учасники обрали два варіанти, які найбільше відповідають заявленим критеріям і потребують подальшої більш детальної розробки. Матеріали у чорновому вигляді і потребують доопрацювання.

option1

Варіант 1

 

 

option2

Варіант 2

 

Перший варіант передбачає будівництво естакад, проте рух пішоходів залишається без підземних переходів, другий – організацію дорожнього руху в один рівень, регулювання світлофорами та виключно наземні пішохідні переходи.

Результати

Головними результатами роботи є:

  • напрацьовані декілька варіантів можливої організації руху через площу;
  • обмін досвідом щодо безбар’єрності та важливості потреб пішоходів (особливо людей з інвалідністью, з дитячими візками, літніх людей) та велосипедистів;
  • вивчення методів роботи з вихідними даними, їх подальшого використання у розробці проектів.

DSC_0960

Подальші плани

  1. Доопрацювати матрицю критеріїв оцінки проектів, визначити їх приорітетність, важливість тощо;
  2. Доопрацювання та деталізація двох обраних варіантів організації дорожнього руху;
  3. Моделювання цих двох проектів (визначити чи впорається запропонований варіант з усіма існуючими та майбутніми транспортними потоками);
  4. Визначити чи є потреба проводити наступний воркшоп для доопрацювання варіантів-фіналістів. Якщо так, визначити дату і провести наступну зустріч;
  5. Організувати публічну презентацію обраних рішень та методики роботи з територією після доопрацювання таких рішень організації руху.

Організатори висловлюють подяку усім учасникам та учасницям воркшопу, компанії VCDB за технічну та експертну підтримку, а також німецькій громадській організації “Російсько-німецький обмін” за фінансове забезпечення.

VCDB є дочірньою фірмою транспортних компаній Дрездена та Берліна, яка більше 20 років здійснює діяльність у сфері консультування та планування. Це регіональна, національна та міжнародна компанія, яка надає своїм клієнтам об’єктивні та незалежні послуги з консультування і прийняття сталих рішень щодо всіх аспектів громадського, велосипедного, пішохідного та індивідуального транспорту. Різносторонній досвід та ноу-хау є основою для практико-орієнтованих і далекосяжних результатів у наступних сферах діяльності VCDB:

  • Транспортне планування
  • Транспортна інженерія
  • Планування вулично-дорожньої інфраструктури
  • Експертиза рухомого складу
  • Інтегровані системи транспортних комунікацій
  • Електромобільність
  • Консультування в організації підприємства

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Заступник голови Київської міської державної адміністрації Дмитро Давтян запропонував урахувати напрацювання літньої школи «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності» при підготовці проекту реконструкції

Асоціація велосипедистів Києва проаналізувала плани робіт КК “Київавтодор” на 2018-2020 роки. Плани капітального ремонту вулиць взято з програми економічного та соціального розвитку Києва 2018-2020 років.

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури