З 29 лютого по 2 березня у Києві проходив воркшоп з розробки рішень по організації дорожнього руху на Дарницькій площі. Організаторами виступили Департамент містобудування та архітектури КМДА та Асоціація велосипедистів Києва.

Метою воркшопу було провести обмін досвідом щодо підходів проектування вулично-дорожної інфраструктури в Україні та Німеччині, а також розробити варіанти організації руху через Дарницьку площу, які задовольняють усі групи користувачів. Технічну підтримку та модерацію зустрічі проводив Олександр Нестеровський, інженер німецької компанії VCDB, яка є дочірньою фірмою транспортних компаній Дрездена та Берліна та більше 20 років здійснює діяльність у сфері консультування та планування транспортної інфраструктури.
DSC_0977

Процес роботи

Протягом двох з половиною днів роботи учасники зустрічі проаналізували вихідну ситуацію: напрямки руху та потреби пішоходів (у т.ч. маломобільних) та велосипедистів, маршрути громадського транспорту, обсяги потоків автотранспорту тощо. Робота ґрунтувалась на принципах та підході, які застосовують інженери при плануванні реконструкцій вулиць у Німеччині.

DSC_0957_1

Матриця кореспонденцій руху автомобільного транспорту через площу

Учасники розробили попередні критерії оцінки та порівняння якості проектів. Такий перелік дозволяє більш об’єктивно оцінювати якість пропонованих рішень виходячи з потреб усіх категорій учасників дорожнього руху та розвитку території. Чернетка критеріїв зараз має такий вигляд:

evaluation criteria

Далі учасники розробляли варіанти організації руху через площу, ґрунтуючись на вихідних даних та критерії оцінки проектів. Проекти розроблялись з урахуванням ідеї, що на міст Патона у майбутньому буде повернено трамвайний рух.

DSC_0962 DSC_0964

У результаті обговорення запропонованих рішень, учасники обрали два варіанти, які найбільше відповідають заявленим критеріям і потребують подальшої більш детальної розробки. Матеріали у чорновому вигляді і потребують доопрацювання.

option1

Варіант 1

 

 

option2

Варіант 2

 

Перший варіант передбачає будівництво естакад, проте рух пішоходів залишається без підземних переходів, другий – організацію дорожнього руху в один рівень, регулювання світлофорами та виключно наземні пішохідні переходи.

Результати

Головними результатами роботи є:

  • напрацьовані декілька варіантів можливої організації руху через площу;
  • обмін досвідом щодо безбар’єрності та важливості потреб пішоходів (особливо людей з інвалідністью, з дитячими візками, літніх людей) та велосипедистів;
  • вивчення методів роботи з вихідними даними, їх подальшого використання у розробці проектів.

DSC_0960

Подальші плани

  1. Доопрацювати матрицю критеріїв оцінки проектів, визначити їх приорітетність, важливість тощо;
  2. Доопрацювання та деталізація двох обраних варіантів організації дорожнього руху;
  3. Моделювання цих двох проектів (визначити чи впорається запропонований варіант з усіма існуючими та майбутніми транспортними потоками);
  4. Визначити чи є потреба проводити наступний воркшоп для доопрацювання варіантів-фіналістів. Якщо так, визначити дату і провести наступну зустріч;
  5. Організувати публічну презентацію обраних рішень та методики роботи з територією після доопрацювання таких рішень організації руху.

Організатори висловлюють подяку усім учасникам та учасницям воркшопу, компанії VCDB за технічну та експертну підтримку, а також німецькій громадській організації “Російсько-німецький обмін” за фінансове забезпечення.

VCDB є дочірньою фірмою транспортних компаній Дрездена та Берліна, яка більше 20 років здійснює діяльність у сфері консультування та планування. Це регіональна, національна та міжнародна компанія, яка надає своїм клієнтам об’єктивні та незалежні послуги з консультування і прийняття сталих рішень щодо всіх аспектів громадського, велосипедного, пішохідного та індивідуального транспорту. Різносторонній досвід та ноу-хау є основою для практико-орієнтованих і далекосяжних результатів у наступних сферах діяльності VCDB:

  • Транспортне планування
  • Транспортна інженерія
  • Планування вулично-дорожньої інфраструктури
  • Експертиза рухомого складу
  • Інтегровані системи транспортних комунікацій
  • Електромобільність
  • Консультування в організації підприємства

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Для обговорення проблеми звуженого після капремонту тротуару Південного мосту представники громадськості зустрілися зі співробітниками муніципальних дорожніх служб – Департаменту транспортної інфраструктури КМДА та КП «Київпастранс»,

Всі заплановані реконструкції та капітальні ремонти вулиць, парків і розв’язок Києва, затверджених Київрадою до фінансування у 2016 році – відтепер доступні на Google-карті. Запрошуємо ознайомитися