У 2016 році департамент містобудування та архітектури КМДА виступає замовником робіт на підготовку стратегічного документу – “Концепції розвитку велосипедного транспорту у Києві”.

Ключовою метою розробки і затвердження такого документу є створення системного підходу до розвитку велоінфраструктури, її якості, змін системи управління та контролю процесом розвитку велоінфраструктури та популяризації велотранспорту на рівні міста.

Минулого тижня у департаменті відбулось перше обговорення структури майбутнього документу.

Роз’яснення щодо попередньої роботи над концепцією:

Два роки тому Асоціація долучилась до ініціативи департаменту містобудування та архітектури у розробці міської цільової програми розвитку велоінфраструктури. На той момент було підготовлено схему веломаршрутів, визначено приорітетність маршрутів і послідовність їхньої реалізації, визначено заходи по популяризації велотранспорту і пораховано орієнтовні бюджети на реалізацію програми протягом п’яти років.

Проте ця програма не була узгоджена департаментов фінансів КМДА як “негалузева”. Галузевою програмою, у нашому випадку, мала б стати програма по транспорту. Проте у багатомільярдних бюджетах розвитку транспорту, велосипедний транспорт складав би менше 5% бюджету і ніколи б не фінансувався через постійне недофінансування усіх програм міста. До того ж, якісної програми розвитку транспорту досі не існує і її розробка – це питання не одного місяця, а скоріш за все, і не одного року роботи.

Тому роботу над міською цільовою програмою було припинено. На підготовку цільової програми не було витрачено жодних бюджетних коштів. Концепція/стратегія, над якою починається робота, міститиме багато пунктів, які вже були розроблені в рамках роботи над цільовою програмою, проте цей документ має створити умови та підгрунтя для системної та більш якісної роботи над розвитком велотранспорту, зокрема, і урахування руху велосипедистів при усіх реконструкціях вулиці міста.

Наразі департамент розпочинає тендерну процедуру для визначення компанії/організації, яка буде розробляти концепцію. Пропонована структура з пропозиціями, озвученими на обговоренні, ляже в основу технічного завдання на виконання робіт.

Асоціація продовжить активну співпрацю з мерією задля підготовки якісного документу, який сприятиме збільшенню кількості велосипедистів та підвищенню їхньої безпеки руху на наших вулицях.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Міністерство інфраструктури України чекає на пропозиції та коментарі про затвердження плану заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії до 2030 року. З проектом

У 2018 році уряд України схвалив Національну транспортну стратегію на період до 2030 року, в якій враховано розвиток велосипеда як транспорту. «Національна транспортна стратегія України

У Києві 2-7 липня 2018 року пройде літня школа “Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності” для спеціалістів з транспортного планування та містобудування з