Цьогорічна статистика дорожньо-транспортних пригод у місті Києві принесла хороші новини: вперше за останні декілька років обійшлося без летальних випадків. Для порівняння, у 2014 році у ДТП загинуло два велосипедисти, у 2012 році ‒ один.

У той же час загальна кількість ДТП за участю велосипедистів невпинно зростає. Приміром, у 2012 році у столиці відбулось 122 дорожньо-транспортні пригоди, у 2013 ‒ 125, у 2014 ‒ 139. А у 2015 році кількість ДТП зросла до 187. Внаслідок цих ДТП було травмовано 95 осіб.

Найбільш небезпечними районами є Дніпровський та Дарницький (по 28 ДТП), Оболонський та Шевченківський (по 23), а також Деснянський та Святошинський (по 20). Найбільш безпечними для велосипедистів стали Печерський (4) та Подільський (5) райони.

Як виявилось, найбільше ДТП трапилося на вул. Драйзера, пр. Бажана та пр. Перемоги. Також у списку антилідерів фігурують Дніпровська набережна, пр. Броварський, пр. Ватутіна і пр. Гагаріна.

Нікого не здивує, що більшість дорожньо-транспортних пригод у Києві відбулася влітку ‒ 89. Другу сходинку посідає весна ‒ 53 ДТП. Восени відбулося 34 аварійні випадки, а взимку ‒ лише 10.

Цікаво, що найбільша кількість ДТП трапилася у червні ‒ 42. Також лідерами (хоч і з великим відривом від червня) за кількістю дорожньо-транспортних пригод стали серпень (25) і травень (23). І навпаки ‒ найменше ДТП було у лютому (1), листопаді (3), а також січні і грудні (по 5). Такі результати є очікуваними, оскільки взимку велосипедом користується значно менше людей.

velo_kilkist_month

Загалом, кількість ДТП у будні дні становить майже 75% від усієї кількості (142). Згідно зі статистичними даними, найбільш “аварійними” днями тижня є вівторок (35), понеділок (32) та середа (30), тобто, перша половина тижня. Найменше ДТП було у четвер (19). ДТП у вихідні дні розподілені майже порівну: 22 ДТП у суботу і 23 ‒ у неділю.

velo_kilkist_day

Більшість зіткнень автомобіля або іншого транспорту та велосипеду відбувається вдень: 138 проти 48 вночі. Найбільш небезпечними є вечірні пікові години, коли більшість людей повертаються додому після роботи. Зокрема, найбільше випадків прийшлося на час з 18:00 до 18:59 і з 20:00 до 20:59 (по 17 ДТП), а найменше ‒ з 2:00 до 6:59. У цей час за рік відбулося лише три ДТП.

velo_kilkist_godyny

Найбільш розповсюдженими видами пригод за участю велосипедистів були:

  • наїзд на велосипедиста (123 ДТП);
  • зіткнення (32);
  • наїзд на транспортний засіб, що стоїть (18);
  • наїзд на пішохода (12);
  • наїзд на перешкоду (2).

За цим посиланням можна подивитися і завантажити нові Правила дорожнього руху для велосипедистів”. Будьте уважними на дорогах, дотримуйтеся Правил дорожнього руху, і нехай вам щастить!

Матеріал підготували: Володимир Ісатаєв, Ростислав Фіжук, Анна Шматок

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті! 

  • Ivan Dekhtiar

    Гарне дослідження. Цікаво було би дослідити додатково який відсоток ДТП залишається незапротокольованим, коли наприклад обидві сторони залишають місце пригоди не звертаючись до служб міста, або наприклад пригода не фіксуєься представниками служб

  • http://pifagor.org Sattva

    Велика робота. Молодці. Цікаво було ознайомитись. От тільки не залишає мене одна думка: графіки більш пов’язані із активністью велосипедистів, а не самими ДТП.

    Так, розподіл по годинах явно відповідає активності:
    з 12 до 18 годин активність велосипедистів на дорогах найвища. Відповідно кількість травмованих найвища. А от якщо помріяти про проценти, то війшло б інше коливання.

    Скажімо, вранці всі поспішають до 10 години на роботу. І травмується або просто попадають в ДТП 5% від усіх велосипедистів на дорозі. Вдень з 12 до 16 меньш емоційно напружений час, увага вища, всі прокинулись, і травм 2% від усіх велосипедистів на дорозі. А от ввечорі цифра буде зростати, скажімо до 7%. Оце була б реальна картина.

    Як її отримати? Зробити відслідковування велосипедистів за телефонами. Тоді цифри будуть буквально онлайн. Впевнений, що так воно і буде років через 10-20.

    А покищо графіки більше відображають сезонну активність, а ніж частоту виникнення ДТП.

    Очевидно, що в червні найбільша кількість виїжджає після зимової сплячки. Тут явно місяць підвищенної кількості ДТП. А от травень (23) порівняно з холодним в Києві квітнем (15) це швидше зріст кількості велосипедистів на дорогах, а ніж кількості віпадків ДТП. Швидше за все, в травні кількість ДТП падає відносно кількості двоколісних учасників руху.

  • Сергей

    Самое пеальное что больше всего ДТП случилось напротив магазина Велопланета. Надо бы с этим что то делать

    • Ростислав

      Это просто центр Проспекта Бажана. К сожалению полиция фиксирует только улицу, без привязки к конкретной локации

інші цікаві матеріали

Координувати спільну роботу Асоціації велосипедистів Києва та “Мотохелпу” з допомоги велосипедистам, які постраждали у дорожньо-транспортних пригодах, буде Валерія Думанецька. Координаторка АВК відстежує інформацію про ДТП

20 травня 2016 року активісти пішохідних та велосипедних організацій пікетували Будинок Уряду, вимагаючи внести зміни до Правил дорожнього руху та Кодексу України про адміністративні правопорушення,

Запрошуємо ознайомитися з виступами та пропозиціями членів Асоціації велосипедистів Києва щодо безпеки дорожнього руху в Україні. 23 грудня 2015 року відбулися Парламентські слухання на тему