Олеся Сторожук,

медіа-координаторка Асоціації велосипедистів Києва

Чому взимку ми бачимо на дорогах Києва ще менше велосипедистів, ніж влітку? У чому проблема? Не в погоді, як багато хто подумає.

Фото: Олег Жиделяєв

Не сперечатимусь: Київ – не Амстердам, і в нас справді буває холодно. Та перш ніж кидатися на право й на ліво словом ”холодно”, згадаймо цю зиму: як довго було аж так холодно? Люті морози трималися з 31 грудня до 23 січня. Решта часу – осінньо-весняна погода. Подібна ситуація повторюється вже кілька років поспіль. Зміни клімату, як не як.

Так, бувають моменти, коли носа не хочеться висовувати на вулицю, не те щоб крутити педалі. Але хто сказав, що ви повинні це робити? Чи є це причиною не їздити на велосипеді взагалі? І чому ті 1-2 місяці відносно несприятливої погоди стають аргументом проти розвитку велотранспорту?

Погляньмо на деякі північні країни: Норвегія, Фінляндія, Швеція, Канада. Чомусь на батьківщині Санти їздять велосипедом їздять круглий рік. Чому? І що ж не так з Києвом?

Отже, моя версія: головна проблема (що впливає на відчуття безпеки та комфорт їзди) – стан інфраструктури. І якщо влітку ми говоримо, що велоінфраструктура Києва знаходиться в зародковому стані, а крайні праві смуги, по яких треба їхати згідно з ПДР – це зони підвищиеної концентрації ям, напливів асфальту й пилу, то взимку ще додається вода, сніг і бруд в перемішку з сіллю. Коли місто почне створювати велосипедну інфраструктуру та підтримувати дороги в нормальному стані, Київ справді сяде більш масово на велосипеди. І навіть пагорби цьому не завадять. Але це вже окрема історія.

Наостанок лише зазначу, що проблема – не суто велосипедна. Пішоходам буває навіть складніше, адже дороги ще більш-менш почищені, в той час як тротуари – суціальна катастрофа. А в той чи інший момент кожен з нас є пішоходом. Нагадаю, що 70% жителів Києва не користуються приватними автомобілями, вони ходять пішки, їздять на громадському транспорті чи на велосипедах. Тому це загалом питання поваги до людей.

Думки, висловлені в блозі членами АВК є суб’єктивними та можуть не збігатися з офіційною позицією Асоціації.

Хочете поділитися своїми думками? Запропонуйте тему: media[at]avk.org.ua.

інші цікаві матеріали

Iрина Бондаренко, членкиня Ради Української велосипедної мережі Щастя не в тому, щоб мати гроші або речі, це всі знають. Коли Лео Борманс почав писати Світову

Якщо існує рай для велосипедистів, то він має виглядати як пересічне місто в Нідерландах. Або село. Наприклад, як Ельст. У Maps.Me Ельст позначено як село,

7 червня в Києво-Могилянській академії відбулась зустріч з мером Берліна Міхаелем Мюллером. На зустрічі був голова АВК Богдан Лепявко, який розпитав про велосипедний Берлін і