Олеся Сторожук,

медіа-координаторка Асоціації велосипедистів Києва

Чому взимку ми бачимо на дорогах Києва ще менше велосипедистів, ніж влітку? У чому проблема? Не в погоді, як багато хто подумає.

Фото: Олег Жиделяєв

Не сперечатимусь: Київ – не Амстердам, і в нас справді буває холодно. Та перш ніж кидатися на право й на ліво словом ”холодно”, згадаймо цю зиму: як довго було аж так холодно? Люті морози трималися з 31 грудня до 23 січня. Решта часу – осінньо-весняна погода. Подібна ситуація повторюється вже кілька років поспіль. Зміни клімату, як не як.

Так, бувають моменти, коли носа не хочеться висовувати на вулицю, не те щоб крутити педалі. Але хто сказав, що ви повинні це робити? Чи є це причиною не їздити на велосипеді взагалі? І чому ті 1-2 місяці відносно несприятливої погоди стають аргументом проти розвитку велотранспорту?

Погляньмо на деякі північні країни: Норвегія, Фінляндія, Швеція, Канада. Чомусь на батьківщині Санти їздять велосипедом їздять круглий рік. Чому? І що ж не так з Києвом?

Отже, моя версія: головна проблема (що впливає на відчуття безпеки та комфорт їзди) – стан інфраструктури. І якщо влітку ми говоримо, що велоінфраструктура Києва знаходиться в зародковому стані, а крайні праві смуги, по яких треба їхати згідно з ПДР – це зони підвищиеної концентрації ям, напливів асфальту й пилу, то взимку ще додається вода, сніг і бруд в перемішку з сіллю. Коли місто почне створювати велосипедну інфраструктуру та підтримувати дороги в нормальному стані, Київ справді сяде більш масово на велосипеди. І навіть пагорби цьому не завадять. Але це вже окрема історія.

Наостанок лише зазначу, що проблема – не суто велосипедна. Пішоходам буває навіть складніше, адже дороги ще більш-менш почищені, в той час як тротуари – суціальна катастрофа. А в той чи інший момент кожен з нас є пішоходом. Нагадаю, що 70% жителів Києва не користуються приватними автомобілями, вони ходять пішки, їздять на громадському транспорті чи на велосипедах. Тому це загалом питання поваги до людей.

Думки, висловлені в блозі членами АВК є суб’єктивними та можуть не збігатися з офіційною позицією Асоціації.

Хочете поділитися своїми думками? Запропонуйте тему: media[at]avk.org.ua.

інші цікаві матеріали

Киянка і волонтерка U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») Тетяна Жук розповіла про свій досвід користування велосипеда в місті. КРОК 1. Велошкола. Я завжди була впевнена, що

 Учасник велопробігу «Чумацький Шлях» Максим Семак, який подолав разом з іншими 10 000 км Північною Америкою за 100 днів, розповів лайфхаки успішного вибору велосипеда для подорожі.

Уже кілька останніх років неофіційне звання української велостолиці дістається Івано-Франківську. Саме тут протягом трьох днів 5-7 жовтня проходив ювілейний – 10-тий “Veloforum” для лідерів та