Прес-реліз

14 лютого в Києві на Хрещатику, перед будівлею КМДА відбулась громадська акція #Закохані_у_Київ. Декілька сотень киян вийшли на вулицю, щоб висловити свій протест проти рішення Департаменту транспорту КМДА про відкриття Хрещатика для руху автотранспорту безстроково і без обмежень у вихідні дні. Кияни символічно перекрили Хрещатик у знак протесту проти цього рішення та вимагають повернення пішохідного Хрещатика по вихідних та святкових днях. Акція була підкреслено безпартійною.

Hreshchatyk

Нелегітимність рішення

12 лютого ввечері Департамент транспортної інфраструктури КМДА у соціальній мережі Фейсбук повідомив про те, що відтепер вулиця Хрещатик не буде перекриватись для автомобілів на вихідні. Як з’ясували кияни та журналісти, ніякого офіційного рішення не було, його так і не спромоглися надати на численні вимоги чи опублікувати на сайті КМДА, як цього вимагає процедура. У такий непублічний, незаконний спосіб, не залучаючи до цього громадськість, Департамент транспорту хоче вирішувати долю головного публічного простору міста та країни і знищити традицію, якій вже більше 13 років.

Hreshchatyk

Учасники акції і більшість киян (за даними опитування, проведеного центром Разумкова у 2005 році, а також опитування у Фейсбуці, проведеного Департаментом транспорту у 2015) виступають категорично проти такого рішення.

Важливість пішохідного Хрещатика для нормального функціонування міста

Хрещатик – головна вулиця країни та історично важливий публічний простір для реалізації громадських свобод. Такі публічні простори є ключовими місцями в сучасному місті, без них неможлива нормальна міська повсякденність, в тому числі вуличний бізнес, функціонування крамниць та закладів громадського харчування. Пішохідний Хрещатик у вихідні у місті, в якому пішоходам неможливо пересуватись і вільно дихати від засилля автомобілів, є вже звичною доброю традицією і частиною права на місто.

Hreshchatyk

Департамент транспорту стверджує, що пішохідний Хрещатик погіршує транспортну та екологічну ситуацію в місті. Проте департамент ніколи не надавав розрахунків чи досліджень, які підтерджували б ці заяви. За більш ніж десятиліття пішохідності, в тому числі і під час Майдану, це не викликало транспортного колапсу чи погіршення умов автомобільного руху.

Крім цього, згідно з результатами підрахунку трафіку Асоціацією велосипедистів Києва, автомобільний трафік вихідного дня на Хрещатику є дуже низьким. “Кількість людей, що їздять на Хрещатик на автомобілі у вихідні, у три рази менша, ніж у робочі дні. Таку кількість автотранспорту, що проїжджає по Хрещатику у суботу зранку, можна перевести в об’їзд, без помітних наслідків для київських водіїв та без навантаження на інші перехрестя,” – прокоментувала Ірина Бондаренко, виконавча директорка ГО “Асоціація велосипедистів Києва”.

Вимоги:

  1. Повернути обмеження автомобільного руху на вулиці Хрещатик від вулиці Богдана Хмельницького до вулиці Інститутської по суботах, неділях і у святкові дні з 10:00 до 22:00.

  1. Провести розрахунки та аналіз можливості повного або часткового обмеження руху автотранспорту на Хрещатику, облаштування наземних пішохідних переходів по всій довжині вулиці та створення велосипедної інфраструктури.

  1. Заборонити посадовим особам змінювати режим користування публічними просторами без проведення публічних громадських обговорень.

Hrashchatyk

Довідка:

Автомобільний рух обмежують на Хрещатику ще з середини 90-х років. У 2003 році міський голова Олександр Омельченко розпорядився перекривати Хрещатик від Інститутської до бульвару Шевченка в суботу та неділю і на свята. Це рішення підтверджувалось всіма наступними міськими головами та головами КМДА. В результаті за майже 20 років центральна вулиця перетворилась на улюблене місце прогулянок мільйонів киян та туристів, пішохідний Хрещатик став міською традицією.

Це не перша спроба обмежити пішохідну зону на центральній вулиці міста: у червні Київський міський голова Віталій Кличко розпорядився обмежити рух на Хрещатику у суботу лише з 19:00 до 22:00, фактично залишивши киянам тільки один «пішохідний» день.

Організатори:

Громадська організація “Агенти змін”, www.facebook.com/agentyzmin/

Громадська організація “Аналітичний центр CEDOS”, www.cedos.org.ua

Громадська організація “Асоціація велосипедистів Києва”, www.avk.org.ua

Громадська організація “Врятуй Жовтень”, www.facebook.com/savezhovten/

Громадська організація “Місто-сад”, www.facebook.com/Місто-сад-596897543717942

Контакти для журналістів:

Мітя Гурін, 050 775 4873

Євгенія Кулеба, 095 506 4806

Сергій Щелкунов, 093 630 1830

Додатково

Чому важливо лишити пішохідною головну вулицю країни (дослідження Mistosite)

інші цікаві матеріали

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Через обвал Шулявського моста звільнено керівників, які відповідали за транспортну політику міста загалом і в окремому районі. При цьому лишилася непокараною безпосередньо відповідальна за цей