прес-анонс

14 лютого о 14:00 перед будівлею КМДА відбудеться громадська акція #Закохані_у_Київ, метою якої буде привернення уваги до хибності рішення про відкриття вулиці Хрещатик для руху автотранспорту безстроково і без обмежень у вихідні дні. Під час акції у неділю кияни перекриють Хрещатик у знак протесту проти цього рішення та вимагатимуть повернення пішохідного Хрещатика.

Чому ми це робимо:

12 лютого ввечері Департамент транспортної інфраструктури КМДА повідомив про те, що відтепер вулиця Хрещатик не буде перекриватись для автомобілів на вихідні. Ми виступаємо проти цього рішення.

Хрещатик – головна вулиця країни та історично важливий простір для прояву громадських свобод. Громада Києва не може дозволити знищити головну пішохідну зону у центрі міста. Жодні ключові рішення щодо розвитку міста не можуть прийматись без реального залучення мешканців, радянські методи управління мають залишитись у минулому.

Наші вимоги:

Повернути обмеження автомобільного руху на вулиці Хрещатик від вулиці Богдана Хмельницького до вулиці Інститутської по суботах, неділях і у святкові дні з 10:00 до 22:00.

Провести розрахунки та аналіз можливості повного або часткового обмеження руху автотранспорту на Хрещатику, облаштування наземних пішохідних переходів та створення велосипедної інфраструктури.

Заборонити змінювати режим користування громадськими просторами без проведення реальних громадських обговорень.

Довідка:

Автомобільний рух обмежують на Хрещатику ще з 90-х років. У 2003 році Олександр Омельченко розпорядився перекривати Хрещатик від Інститутської до бульвару Шевченка в суботу та неділю і на свята. В результаті за майже 20 років центральна вулиця перетворилась на улюблене місце прогулянок мільйонів киян та туристів. Але нова влада вважає, що автомобілі на Хрещатику потрібніші.

Це не перша спроба обмежити пішохідну зону на центральній вулиці міста: у червні київський міський голова Віталій Кличко розпорядився обмежити рух на Хрещатику у суботу лише з 19:00 до 22:00, фактично залишивши киянам тільки один «пішохідний» день.

Згідно з підрахунками автортранспорту, здійсненого влітку та восени 2015 року Асоціацією велосипедистів Києва, кількість людей, що їздять на Хрещатик по суботах, у три рази менша, ніж у середу, тож вулицю можна сміливо перекривати у вихідні без істотного дискомфорту для водіїв; для такої кількості автотранспорту, що проїжджає по Хрещатику у ранкову годину пік у будній день, достатньо 2 смуг руху в бік Європейської площі та 3 смуг руху в бік Бесарабської площі. Всі результати підрахунку.
Організатори:

Громадська організація “Агенти змін”, www.facebook.com/agentyzmin/

Громадська організація “Аналітичний центр CEDOS”, www.cedos.org.ua

Громадська організація “Асоціація велосипедистів Києва”, www.avk.org.ua

Громадська організація “Врятуй Жовтень”, www.facebook.com/savezhovten/

Громадська організація “Місто-сад”, www.facebook.com/Місто-сад-596897543717942

Контакти для журналістів:

Мітя Гурін, 050 775 4873

Євгенія Кулеба, 095 506 4806

Сергій Щелкунов, 093 630 1830

Підписатися на розсилку велосипедних прес-релізів, новин та анонсів з Києва та України

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Асоціація велосипедистів Києва як один з ключових розробників транспортного блоку в проекті оновленої Стратегії розвитку Києва до 2025 року, що зазнав революційних та якісних змін

Для оцінки та аналізу вже наявних фрагментів велосипедної інфраструктури Києва велосипедистів просять позначити проблемні місця на онлайн-карті. Архітектор і один з розробників велоконцепції Києва Андрій