Як уникнути поширених помилок, коли ви тільки починаєте кататися

Якщо ви велосипедист-початківець, то знань самих тільки правил дорожнього руху може бути не достатньо. У статті йдеться про найбільш розповсюджені пастки, в які може потрапити велопочатківець, а також прості способи їх уникнення. Сподіваємося, наші поради допоможуть зробити ваші велопрогулянки більш безпечними та приємними.

Фото: capovelo.com

За матеріалами www.bicycling.com

Переклад на українську — Лана Терен, для АВК 

Неправильно налаштоване сидіння

Відчуваєте біль в колінному суглобі? Ймовірно, сидіння налаштовано занадто низько, в результаті коліна надмірно вигнуті при їзді. Правильна висота сидіння передбачає практично випрямлену ногу на педалі в нижньому її положенні, коли велосипедист сидить на сидінні, тримається за кермо, а нога на педалі стоїть п’ятою.

Сидіння має бути встановлене практично паралельно землі. Для перевірки виміряйте відстань між кареткою і верхньою частиною сидіння (у положенні п’яти на педалях, ви повинні ледь підтримувати контакт з педаллю в нижній частині ходу без розгойдування тазу). Це і є ваша правильна висота сидіння. Вона має наближатися до довжини внутрішнього шва (в сантиметрах), помноженої на 0,883.

Думка, що вам необхідне найкраще спорядження

Вам не потрібен модний одяг, професійне взуття або топ-преміум байк щоб стати велосипедистом. Звичайно, круте спорядження може дуже тішити, але немає нічого приємнішого, як на підйомі втерти носа купі велосипедистів на супер-карбонових роверах, коли ви їдете на старому веліку. Найголовніше – це просто сісти на велосипед і поїхати, а про апгрейд  турбуватиметеся потім.

Невірно підібраний велосипед

Те, наскільки ваш велосипед підходить вам, є найважливішим аспектом. Якщо велопрогулянка супроводжується болем, ви не станете проводити багато часу в сідлі, незалежно від рівня ентузіазму і захоплення новим велосипедом. При виборі правильної саме для вас моделі є два ключових чинника: висота сідла і посадка.

Висота сідла повинна бути такою, щоб коліно майже не згиналося, коли ваша нога знаходиться на педалі в нижньому її положенні. Правильна посадка означає, що кут нахилу спини складає приблизно 45° по відношенню до землі. Для кращої аеродинаміки і правильної посадки тримайте лікті вздовж тіла в зігнутому положенні. А перед ударами з нерівностями дороги намагайтеся їх розслабити для кращої амортизації.

Посадка не повинна бути занадто низька, оскільки в цьому випадку заболить поперек. Але і занадто висока посадка також не підходить, адже у такому разі досить швидко втомляться м’язи ніг. Перед тим як купити велосипед, не забудьте зробити тест-драйв, щоб переконатися, що він підходить вам за розміром та іншими технічним характеристиками.

Не підтримувати свій велосипед у гарному стані

Звісно, ви не повинні бути майстром на всі руки, проте завдяки мінімальному догляду ви не лише заощадите чимало грошей на веломайстерні, але й продовжите термін експлуатації вашого велосипеда.

Веломеханіки радять робити хоча б ці три супер-легкі кроки з обслуговування велосипеду: 1) чистіть і змащуйте підсідельний штир (підсіделька – це спеціальна труба, що підтримує сідло і дозволяє регулювати його висоту); 2) змащуйте олією троси перемикання передач, гальмівні троси; 3) протирайте та змащуйте олією ланцюг.

До теми: Майстер-клас з базового обслуговування велосипеда в домашніх умовах у Києві від Асоціації велосипедистів Києва у партнерстві з майстернею Veloprostir.

Занадто різкий старт

Одна з основних причин травм – це переоцінення  власних можливостей, коли новачок намагається  подолати надто багато кілометрів, перш ніж його тіло буде до цього готове. Не поспішайте і дайте організму час, щоб пристосуватися до нових навантажень.

Те ж саме стосується тренувальної їзди: не починайте занадто швидко, ризикуючи втомитися і зійти з дистанції. Розігрійтеся під час першої третини їзди, у другій третині візьміть ритмічний темп, і викладіться на повну взаключній третині.

Не брати з собою ремонтний набір

Ось ви насолоджуєтесь подорожжю, мальовничими видами і попутним вітром. А наступної миті чуєте звук, який не сплутаєш ні з чим –  шипіння повітря, що виходить  з шин і водночас руйнує ваші мирні задуми. Вечірка скінчилася, приїхали. Якщо ваш запасний план на випадок проколотих шин – це дзвінок другу, задумайтеся над тим, щоб приділити час для вивчення інструкції як міняти шини та накладати латки. Опанувавши ці нескладні маніпуляції ви відчуєте себе  значно більш  незалежними.

Завжди тримайте  під рукою необхідні інструментами: ремонтний комплект (гумові латки, клей, наждачний папір), міні-насос, міні-інструмент (набір різноманітних викруток і ключів), запасну камеру та бортировки (лопатки для монтажу велокамер, щоб простіше було зняти і надіти покришку на обід). Готово! За 15 хвилин ви знов у сідлі і насолоджуєтесь подорожжю, мальовничими видами і попутним вітром.

Не перемикати передачі

Вміння правильно підбирати передачі та вчасно їх перемикати допоможе вам і крутий підйом здолати, і набрати швидкість на рівній ділянці. Але щоб навчитися коли і як переключатися на максимально ефективну передачу, треба трохи практики.

Не дотримуватися правил групи

Катання в групі не просто так має свої правила і етикет, адже їзда велосипедиста-одиночки менш передбачувана і може легше призвести до аварії. Якщо ви вперше катаєтесь із новою групою, тримайтеся позаду, спостерігайте, і просіть про допомогу в разі необхідності.

До теми: Пригадайте Правила дорожнього руху для велосипедистів для безпечної та впевненої їзди або відвідайте безкоштовну Велошколу з безпеки руху.

Не підтримувати водний та енергетичний баланс

Якщо ваша велопрогулянка триває не більше години, немає потреби запасатися перекусами. Але візьміть воду! Коли ж ви плануєте кататися понад дві години, візьміть поживні снеки й почніть їсти через 45-60 хвилин після старту. Продовжуйте поповнювати запас енергії (їжте маленькими порціями) кожні 15-20 хвилин.

Нехтування цими правилами може призвести до гіпоглікемії (втомленість, дратівливість, запаморочення, нудота, сплутана свідомість, втрати свідомості). Все це не дуже веселий спосіб завершити прогулянку ровером.

 

А які поради ви дасте початківцям? Діліться власним досвідом у коментарях до цієї статті або в нашому блозі.

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нам у діяльності, будемо вдячні за благодійний внесок або іншу форму допомоги.

  • Ростислав

    Не буду писати про коми та взагалі пунктуацію — це складна тема — але стосовно “2) змащуйте олією троси перемикання передач, гальмівні троси; 3) протирайте та змащуйте олією ланцюг.” напишу, що “олія” на кухні, соняшникова, оливкова тощо, а у велосипеді “мастило” або “масло”.

    • http://bunyk.wordpress.com/ Bunyk

      Те саме хотів написати. 🙂

    • Константин Кундич

      то фигня) у меня брат двоюродный подсолнечным мазал)))

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Вкрали велосипед? Знайти буде непросто, але все ж бувають успішні випадки. Що робити і куди звертатись – читайте далі. Якщо у вас вкрали велосипед, то

Де можна тримати велосипед, якщо ви живете в багатоповерховому будинку? У кімнаті, на балконі, на сходовій клітці, у підвалі, гаражі чи на велопарковці – ми