Під час приватного візиту до Бельгії, Віктор Загреба (член ради Асоціації велосипедистів Києва в 2013-2015 роках) відвідав офіс European Cyclists’ Federation.

Віктор провів робочі зустрічі від імені та в інтересах АВК і велосипедних активістів України:

  • з Еліною Балтазі на тему загальної співпраці, зокрема в рамках поточного проекту ЄС

  • з Едом Ланкастером на тему EuroVelo

  • з Еліною стосовно можливих проектів молодіжного обміну, щоб українські активісти їздили на “study trips” до Польші та Німеччини

zagreba_ECF

Короткий зміст і підсумки зустрічей наведені нижче.

  1. Стосовно співпраці в рамках поточного проекту “Розвиток велотранспорту заради добробуту громад”. В.Загреба повідомив про підсумки року — БайКемп, Велофорум, роботу по Києву та кампанію “Я за вело!”. Також довів до відома Еліни, що на наступний рік пріоритетом в рамках проекту є адвокація політик підтримки велотранспорту на національному рівні. Гарною основою для цього є досить велика неформальна мережа активістів, що вже знайомі між собою через різні наші заходи (Велофорум, Байккемп ітд), а також які вже тепер мають успішний досвід спільної дії (кампанія “Я за вело!”). Говорили про те, що для успішної діяльності на рівні національних норм і політик потрібно вирішити такі завдання:

  • стратегічне бачення — визначити місію і цілі кампанії, на кого адресована, які стейкхолдери, що пропонується зробити ітд

  • план кампанії — як вона буде втілюватися і коли, які інструменти та спосіб їхнього застосування, ітд

  • створення формалізованої мережі про-велосипедних організацій і груп (федерації, коаліції або ін.) для координації і лобіювання на національному рівні.

Дійшли висновку, що стосовно планування кампанії і роботи з політиками найбільш помічним ресурсом з боку ЄСФ буде Кевін Мейнс, який міг би приїхати на декілька днів до Києва і проконсультувати. Однак найбільш корисно буде, якщо він приїде всередині процесу планування кампанії, а не на його початку. Тобто почати процес треба самим активістам з різних міст. Стосовно створення формальної мережі або парасолькової організації, ЄСФ може порадити і розказати про різні моделі таких організацій, які були створені останніми роками в різних країнах, щоб українці могли вибрати якусь, яка нам найбільше пасує. Також можна буде розмовляти з координаторами цих федерацій, дізнаватись деталі і так далі.

  1. Стосовно EuroVelo. Обговорювали:

  • Ідею створення другої “руки” завершення маршруту EuroVelo-6 вздовж північного краю дельти Дунаю, тобто з включенням Молдови та України. Цію ідею висловили різні стейкхолдери, зокрема Ієн Бірдер з Києва та активісти з Одеси. Її обговорювали на Велофорумі 2015. Ідея була оцінена як загалом цікава і можлива до реалізації, ECF попросили підготувати пояснення і мапу можливого маршруту, аргументацію чому це гарна ідея, по можливості фотографії, і надіслати їм не пізніще кінця грудня 2015 року, аби це питання могла розглянути Рада EuroVelo, яка засідатиме в січні.

  • Наміри продовження робіт (поїздок) з розвідки маршруту EuroVelo4,які були “на паузі” у 2014 і 2015 роках

  • Питання сплати членського внеску координаторів EuroVelo. Протягом минулого року було прийнято рішення про запровадження таких внесків, які будуть витрачатись на адміністрування, координацію і промоцію мережі EuroVelo, яке здійснює ECF. Розмір мінімального внеску для країни складає 1000 євро на рік (в т.ч. ця сума поширюється на Україну, яка має менше ніж 1000 км маршрутів EuroVelo), а в перший рік (поточний) вирішили надати усім знижку 50%, тобто сума до сплати складає 500 євро. АВК має найближчим часом прийняти одне з рішень: а) сплатити зараз цю суму внеску (500 євро) і знаходити можливість сплачувати по 1000 євро щорічно починаючи з 2016 року; б) повідомити ЄСФ про неможливість сплачувати внесок. В такому разі ЄСФ позбавить АВК статусу національного коорднатора EuroVelo, і можливо створить якийсь окремий статус типу “асоційований член” чи щось в такому дусі. Я думаю, треба обрати саме варіант “б”, поки у нас немає джерела фінансування членського внеску. Коли джерело з’явиться, ми зможемо змінити статус.

  1. Стосовно можливих проектів молодіжного обміну між Україною, Польшею і Німеччиною. В.Загреба повідомив ЄСФ про можливість планування таких поїздок і наявні можливості фінансування їх з боку німецьких фондів. Також розповів що у нас є гарні стосунки з польськими активістами, які можуть бути місцевими партнерами і співорганізаторами, але зовсім немає з німецькими, і тому попросив ЄСФ допомогти знайти локальних партнерів в Німеччині. ЄСФ у відповідь попросили написати короткого листа про це, який вони перешлють в німецьку парасолькову федерацію, і попросять пошукати для нас підходящі місцеві організації, які гіпотетично зможуть стати такими партнерами.

Зустрічі проходили у теплій та дружній атмосфері.

Думки, висловлені в блозі членами АВК є суб’єктивними та можуть не збігатися з офіційною позицією Асоціації.

Хочете поділитися своїми думками? Запропонуйте тему: media[at]avk.org.ua.

інші цікаві матеріали

Велосипед як хобі, як робота, як транспорт, як розвага. А що для вас велосипед? З якою метою його використовуєте і як до цього прийшли? Хто

Протягом 5 днів у красивих Карпатах АВК проводила Байккемп для активістів велоруху та стратегічне планування своєї роботи. Це була суперможливість відпочити від Києва та дізнатися,

Велосипед як хобі, як робота, як транспорт, як розвага. А що для вас велосипед? З якою метою його використовуєте і як до цього прийшли? Хто