Ірина Бондаренко,
координаторка з національних питань Асоціації велосипедистів Києва

На сайті Київради збирають підписи під петицією про заборону паркуватися на тротуарах, за винятком місць, передбачених для цього.

Це дуже правильне формулювання, і у разі прийняття такого закону/рішення, у місті з’ явиться простір і для тротуарів, і для літніх майданчиків, і для велосипедних доріжок. Дуже багато корисних вуличних ініціатив блокуються тим, що “я зроблю, а потім якась машина на цьому встане”.

По-друге, створення місць для паркування допоможе збільшити кількість надходжень у міський бюджет з плати за парковку. Зараз водії можуть або стати на платну парковку, або зайняти весь тротуар безкоштовно навколо цієї парковки, фактично нічого не порушивши. Зрозуміло, що вони вибирають. Всі, мабуть, бачили порожні підземні або наземні паркінги, навколо яких безкоштовно стоїть купа машин, блокуючи рух пішоходів та інших авто. Не ввівши заборону паркуватися на тротуарі будь-де безкоштовно, місто ніколи не отримає грошей на нові парковки, ремонт доріг і не зможе вирішити проблеми огидних заблокованих вулиць.

Третя причина, чому ця петиція на рівні Києва важлива – те, що наразі у Верховній раді розглядають проект закону “Про дорожній рух”, у якому якраз дозволяється паркуватися мало не скрізь на тротуарах, натомість заборонено встановлювати стовпчики, півкулі тощо, “бо вони перешкоджають авто паркуватися на тротуарі”. Наразі обурення цією нормою висловили 7 громадських велосипедних організацій України. Тепер і Київ, як найбільше українське місто, має сказати своє “ні” таким нововведенням. Київська петиція має стати прецедентом, після якого у розробників законопроекту зникне бажання бронювати собі всі тротуари під паркування.

Водночас, київська петиція передбачає дозволити паркуватися у спеціальних місцях. Це означає, що місце для паркування буде, просто тепер воно буде позанчене знаком.

Очікуючи обурення водіїв щодо цієї петиції, зроблю висновок: водії будуть проти не тому, що не буде місць, де поставити машину, а тому, що доведеться платити 10 грн за парковку.

Але хто сказав, що місто має безкоштово віддавати свої площі та тротуари для машин? Якраз навпаки, що підтверджує звіт “Корінний поворот у європейському паркуванні” (англ, рос).

Також можливі нарікання з боку київських водіїв, що підприємство “Київтранспарксервіс” направляє кошти зовсім не в бюджет міста, а собі в кишеню. Це може бути, і цю проблему треба вирішити, і вимагати, аби “Київтранспарсервіс” був реорганізований, а його прибутки напряму йшли в бюджет (до речі, зараз обирають нового директора цього КП, і поки що доволі прозоро). Але обурення діяльністю “Київтранспарксервісу” не може бути підставою дозволяти і далі паркуватся безкоштовно будь-де. Дуже багато відповідальних і спрямованих на краще майбутнє водіїв це знають, розуміють і не заперечують проти ініціативи цієї петиції.

Підписуйте петицію, будь ласка, і поширюйте її. Станом на 17 листопада зібрано 1660 підписів з 10 000 необхідних.

Думки, висловлені в блозі членами АВК є суб’єктивними та можуть не збігатися з офіційною позицією Асоціації.

Хочете поділитися своїми думками? Запропонуйте тему: media[at]avk.org.ua.

інші цікаві матеріали

Велосипед як хобі, як робота, як транспорт, як розвага. А що для вас велосипед? З якою метою його використовуєте і як до цього прийшли? Хто

Ці дівчата вибирають велосипед не тільки як транспорт, але як ідею перетворення міського простору для комфортного життя всіх городян (без винятків за видом пересування). З

Чим відрізняються і чим схожі велосипедні обличчя України і Білорусі? Велорух у Білорусі Мінське велосипедне товариство («Мінскае роварнае таварыства»), на запрошення якого я приїхала в