Асоціація велосипедистів Києва виступає за реорганізацію руху на Поштовій площі, та врахування у її реконструкції безпечного та комфортного руху пішоходів, велосипедистів та маломобільних груп населення. Тому ми порахували транспортні потоки на Поштовій зранку та ввечері.

За результатами підрахунку ми попросили експертів запропонувати рішення організації дорожнього руху на Поштовій так, щоб по ній могли безпечно та комфортно проходити пішоходи, могли безпечно проїжджати велосипедисти (не спішуючись), а люди з візками могли пройти на площу і спуститися на набережну.

Модель руху транспорту на Поштовій викладена тут. У цій публікації ми хочемо окремо проаналізувати результати підрахунку різних видів транспорту по смугах на Поштовій, бо тут теж можна зробити цікаві висновки.

Отже, підрахунки проводилися у будній день, середу, 3 червня 2015, по 20 хвилин вранці (8:30-8:50) та ввечері (18:30-18:50). Погода була ясна, сонячна, тепла.

Нижче ми надаємо результати підрахунку для 20 хвилин, а у дужках – відповідне пікове навантаження за 1 годину: це число ми отримали, помноживши результати на 3. Воно може відрізнятися від дійсного, але є доволі наближеним, і потрібне нам для порівняння з прогнозами проектантів та чиновників.

Вранці

Очікувано найбільша кількість автомобілів рухалася з боку Набережної на Володимирський узвіз: 504 (1512) автомобілі по двох смугах руху. Водночас, крайня права смуга, призначена для повороту на вулицю Сагайдачного, майже не використовується: нею проїхали 21 (63) автомобілі, що є у 24 рази меншим, ніж рух у напрямку Володимирського узвозу.

Інший завантажений напрямок – з Володимирського узвозу на естакаду з двох смуг: 271 (813) автомобіль. Кількість автомобілів, що заїжджають на площу з вулиці Сагайдачного – 154 (462).

Загалом, за 20 очікувано найбільш інтенсивних хвилин вранці через площу проїхали 950 автомобілів, що означає менше 2850 авто/год (менше, бо в інші періоди очікується менша інтенсивність руху, ніж у піковий період).

_DSC1445

Порівняємо з пішоходами. Найбільш завантажений пішохідний перехід на площі – через вулицю Сагайдачного: 366 (1098) пішоходів. Перехід через Володимирський узвіз – 107 (321) пішоходів, причому це інтенсивність руху в бік набережної уже зараз, коли там немає очевидних об’єктів тяжіння з боку набережної. Після відкриття торговельного центру на Поштовій кількість людей, що будуть переходити Володимирський узвіз, очікувано збільшиться.

Важливим є показник кількості пішоходів, що перебігають через естакаду без пішохідного переходу. Зранку він склав 6 (18) осіб.

Загалом, за 20 найінтенсивніших хвилин кількість перетинів площі пішоходами склала 1304 рази, з яких 479 – перетин проїзної частини. За годину це складає 3912 та 1437 відповідно.

За цей період через площу проїхали 19 (57) велосипедистів, з них 9 їхали по тротуару, а не по дорозі. При цьому двоє рухалися по тротуару у зустрічному до руху автомобілів напрямку, що може твердити про потребу в облаштуванні двосторонньої велодоріжки з цього боку. Цікавим є показник у 2 велосипедисти, які перебігали площу з боку естакади у місці, де немає пішохідного переходу. Зважаючи на те, що тут також перебігають і пішоходи, це свідчить про необхідність пішохідного тротуару на цій ділянці.

Ввечері

Найбільша кількість автомобілів рухалася з Володимирського узвозу на естакаду: 619 (1857) з двох смуг. З Володимирського в бік Сагайдачного проїхали 152 (456) автомобілів (майже в чотири рази менше, ніж на естакаду).

З боку Набережної на Володимирський узвіз по двох смугах проїхали 354 (1062) автомобілі. Крайня права смуга з цього напрямку (на Сагайдачного), як і зранку, практично не використовується: 32 (96) автомобілів.

З вулиці Сагайдачного на площу виїхали 205 (615) авто, лише з другої смуги, оскільки права смуга була повністю запаркована.

Загалом, за 20 ймовірно найбільш інтенсивних хвилин ввечері через площу проїхали 1362 автомобілі, що означає менше 4000 авто/год.

Поштова вечір little

Увечері найбільш завантажений пішохідний перехід – через Володимирський узвіз: 331 (993) пішоходів. Перехід через Сагайдачного – 234 (702) пішоходів. Кількість пішоходів, що перебігала естакаду без пішохідного переходу – 4 (12) осіб. Цікавою є наявність ще 33 (99) пішоходів, які пішки йшли під естакаду.

Загалом за 20 хвилин кількість перетинів пішоходами площі склала 1119 рази, з яких 469 – перетин проїзної частини. За годину це складає приблизно 3350 та 1400 відповідно.

Кількість велосипедистів, що проїжджають через площу ввечері, збільшилася порівняно з ранком. Зокрема, через площу проїхали 30 (90) велосипедист, з яких 10 (30) велосипедистів рухалися по тротуару. При цьому 4 (12) рухалися по тротуару Володимирського узвозу, зустрічному до руху автомобілів, що підтверджує доцільність прокладання тут або двосторонньої велодоріжки, або створення можливості переїзду Європейської площі на велосипеді, а не переходу через підземний пішохідний перехід. Двічі велосипедисти в’їжджали на площу з третьої смуги руху: з Володимирського узвозу для руху прямо на Сагайдачного та з боку Набережної для руху на Володимирський узвіз.

Найбільша інтенсивність руху велосипедистів – з вулиці Сагайдачного прямо та з Володимирського узвозу на естакаду (причому 5 велосипедистів повернули на естакаду по дорозі, а 4 – по тротуару, який настільки вузький, що там навіть пішки складно іти).

Висновки, які можна зробити за результатами спостережень

Найбільш важливим напрямком руху велосипедистів та автомобілістів є Набережна – Володимирський та у зворотному напрямку. Рух автомобілів з Сагайдачного та на Сагайдачного незначний, порівняно з іншими. Водночас, рух велосипедистів та пішоходів по Сагайдачного доволі жвавий. Можна зробити висновок про доцільність організації вулиці Сагайдачного, як пішохідно-велосипедної зони, із забороною транзитного руху автомобілів та дозволом заїжджати на авто лише для мешканців, працівників та обслуговуючого персоналу.

Інтенсивність руху на кожній смузі руху на напрямку Набережна-Володимирський наближається або ймовірно навіть перевищує граничну у 750 авто/год. Це означає, що смуга руху не може пропустити більшу кількість автомобілів. Недивно, що там постійно затори. З цього можна зробити висновок, що «гумовий Київ» таки досягнув останньої межі щодо кількості автомобілів, які можуть пропустити його розв’язки.

Пішохідний перехід через Володимирський узвіз потрібен, зважаючи на велику кількість пішоходів, які постійно переходять цей перехід. Згідно з розрахунками, близько 30% мешканців Києва належать до маломобільних груп населення (не мають можливості спускатися у підземний перехід по сходах тощо). Відповідно, можна твердити, що уже зараз, коли ще навіть не відкрили торговельний центр на Поштовій, близько 100 осіб щодвадцять хвилин зранку та 330 осіб щодвадцать хвилин ввечері, які не мають можливості спускатися в підземнй перехід, перетинають це перехрестя.

Усі новини Асоціації про Поштову площу.

Асоціація велосипедистів Києва висловлює величезну подяку Дарині Пироговій, яка організувала цей підрахунок, та усім волонтерам, що рахували!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Більше третини поїздок на автомобілі в Києві відбуваються на велосипедні відстані. Про це свідчать результати соціологічного дослідження мобільності киян 2015 року. Дані оприлюднив експерт з

Київська влада декларує “нову транспортну політику”, де в пріоритеті пішоходи, велосипедисти і громадський транспорт, але на практиці ухвалює рішення, які повністю їй суперечать і затримують