Протягом 2014-2015 років Асоціація велосипедистів Києва проводить підрахунок велосипедистів у столиці. Завдяки підрахунку можна визначити, куди їздять велосипедисти, чи вдягають вони шоломи, скільки з них рухаються тротуарами, в якому одязі вони їздять та скільки жінок користуються велосипедами. У майбутньому підрахунок дасть змогу виявити динаміку зростання кількості велосипедистів у місті.

Підрахунок велосипедистів весна 2015

Цього року навесні було проведено два підрахунки велосипедистів: у вихідний (18.04.2015, 12:00-14:00) та будній день (13.05.2015, 8:00-10:00 та 17:00-19:00). Час для підрахунків обирався найбільш піковий, коли люди просто катаються, їдуть вранці по справам на роботу чи навчання і увечері вертаються. Також було вирішено зробити підрахунок у будній день у ранковий та вечірній час для того, щоб зіставити велосипедну активність зранку та увечері. Аналогічний підрахунок ми плануємо провести восени 2015 року.

Натисніть на зображення для збільшення:

infographic spring 2015_1

Умови підрахунку в 2015 році

Дні для підрахунку обиралися із сприятливою погодою. Так, в один із запланованих днів підрахунку  (22 квітня) був дощ, тож підрахунок перенесли на 13 травня. Загалом погода у дні підрахунку була мінлива (перемінна хмарність, сонце, вітер, подекуди невеликий дощ).

velopidrakhunok_2015_4

Де відбувався підрахунок

Підрахунок проводився на 19 перехрестях. Для підрахунку обиралися точки в’їзду у центр міста з усіх основних магістралей, аби охопити якомога більшу кількість велосипедистів у час, коли вони їдуть на роботу або навпаки. Також є кілька точок підрахунку біля в’їздів у парки (наприклад, Голосіївський, парк Дружби народів тощо). Такий вибір точок дає можливість порівняти кількість велосипедистів у цих точках у будній та вихідний день.

Найпопулярніші напрямки

У всі дні підрахунку найпопулярнішими точками були Московський міст, Пішохідний міст та міст Патона а також Володимирський узвіз. Найменше велосипедистів проїжджало на перетині вулиць Межигірської та Юрківської.

velopidrakhunok_2015_6

Кількість та динаміка

Якщо порівняти дані весняного підрахунку цього року із аналогічним у 2014 році, то можна прослідкувати позитивну динаміку: велосипедистів стало більше на 35%! У 2014 році у весняний будній день за 2 вечірні години ми нарахували 1525 велосипедистів на 19 перехрестях Києва, а цього року 2051, за майже однакових погодніх умов (температура повітря у день підрахунку була +25 у 2014 році та +21 цього року).
Більше велосипедистів навесні ми нарахували у будній день (2051), ніж у вихідний (1500). Також, якщо порівняти ранок та вечір буднього дня, то більше велосипедистів проїхало за 2 вечірні години (2051), ніж за 2 ранкові (1451).

У той же час, у вихідний день навесні 2015 року було зафіксовано меншу кількість велосипедистів, ніж навесні 2014 року, що може бути пов’язано з гіршими погодними умовами.

velopidrakhunok_2015_3

Гендерний розподіл

Пропорція велосипедистів та велосипедисток у Києві стабільно зберігається на рівні 85% чоловіків та 15% жінок (аналогічно до 2014 року). Найбільше жінок було помічено на Набережному шосе та проспекті Перемоги.

velopidrakhunok_2015_2

Рух по тротуарах

Підрахунок дав змогу виявити, що 56% велосипедистів у Києві їдуть саме по тротуару (окремо 69% жінок та 55% чоловіків). Найінтенсивніший рух по тротуару зафіксований на Московському мосту, Набережному шосе та Володимирському узвозі (де рух по дорозі ускладнений бруківкою).

velopidrakhunok_2015-1

Рух у невірному напрямку

У невірному напрямку (по зустрічній) рухаються 5% велосипедистів (у 2014 році було 9%).  Рух у зворотному напрямі переважає на Московському мосту.

velopidrakhunok_2015_7

Шоломи

У шоломах їздять лише 25-30% велосипедистів залежно від дня. Найбільшу кількість велосипедистів у шоломах зафіксовано на Московському мосту та Володимирському узвозі.

Переважно велосипедисти у Києві їздять на МТБ велосипедах у звичайному повсякденному одязі.

Завантажте детальний огляд підрахунку велосипедистів у Києві навесні 2015 року:

Підрахунок_велосипедистів_весна_2015 (pdf)

Читайте також: Результати підрахунку велосипедистів у 2014 році.

Наступний підрахунок велосипедистів у Києві – у вересні.

velopidrakhunok_2015_8

Всі фото – волонтерів підрахунку велосипедистів 2015. Дякуємо всім учасниками прокту за допомогу в його реалізації!

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Vovka

    “У невірному напрямку (по зустрічній) рухаються 5% велосипедистів (у 2014
    році було 9%). Рух у зворотному напрямі переважає на Московському
    мосту.” – рух в невірному напрямку рахувався лише проїзджою частиною чи тротуарами також? Сподіваюсь перше.

    • Олеся

      Наскільки мені відомо, по дорозі та тротуарі. Уточню.

      • Vovka

        Не бачу проблем у їзді по зустрічній по тротуару, принаймні проблема не більше ніж їзда по тротуару взагалі. В контексті “негативного явища” необхідно розглядати рух по зустрічній виключно по дорозі. Уточніть будь ласка.

        • Dasha Pyrogova

          Відповідно до інструкції для підрахунку рух у невірному напрямку – це рух по зустрічній по дорозі.

          • Дима

            Не фантазируйте, а еще раз уточните: или инструкция не та, или считавшие её не придерживались. Я ни разу не видел, чтоб кто-то осуществлял “рух по зустрічній на дорозі” к примеру на Московском мосту, или там же на проспекте Ватутина и Московском проспекте.

  • Taras1994

    +1 в шоломі, в будь яку погоду, але за місто а не в загазований центр.

інші цікаві матеріали

У Києві пройде весняний підрахунок велосипедистів 17 травня і 3 червня для того, щоб дізнатися динаміку кількості та зміни профілю користувачів велосипеда в місті протягом

У четвер, 20 квітня, поговоримо про унікальне дослідження з підрахунку велосипедистів у Києві і про те, чим воно може бути цінним для міста. Запрошуємо соціологів,

Асоціація велосипедистів Києва проводить унікальне дослідження, мета якого моніторити динаміку кількості велосипедистів на вулицях столиці. Результати підрахунку можуть стати поштовхом до покращення велоінфраструктури та побудови нових