Рік тому активісти передали тоді новообраній Київраді 10 велосипедних вимог. Робимо короткий аналіз – які кроки були зроблені по кожному пункту і на якому етапі знаходиться діалог між велоспільнотою Києва та міською владою.

Передача вимог Київраді, 3 липня 2014 року

10 велосипедних завдань до київської влади на півтора роки:

1. Зробити безпечні та зручні проїзди велосипедистів по Поштовій площі.

Було проведено зустіч з представниками замовника проекту, інженерами та інвестором. Замовник підтримує пропозиції Асоціації, проте найбільшу проблему зараз становить інвесторська частина. Продовжуємо слідкувати за змінами проекту реконструкції. Усі новини по темі.

2. Організувати швидкий та безпечний проїзд велосипедистів на трьох мостах Києва (Метро, Московський, Патона), обладнати безпечні та зрозумілі заїзди і з’їзди з мостів, безпечний рух по мостах.

Питання проїзду велосипедистів піднімалося поки що тільки по Московському мосту в рамках будівництва веломаршруту Троєщина-Центр. Але маршрут проходитиме лише через частину мосту через Десенку. Зважаючи на високу вартість ремонту згідно з технологіями укладання асфальту на мостах та відносно хорошого покриття на тротуарі, тут не буде поки внесено змін.

Moskovsky_mist

3. Зобов’язати проектувальників при ВСІХ реконструкціях та будівництвах обов’язково враховувати велосипедний рух.

Жодних кроків не зроблено.

4. Прийняти стратегію “Vision Zero” для міста Києва (мета: нуль загиблих внаслідок ДТП).

Кроків міською владою у цьому напрямку не зроблено. У той же час, в Україні започатковано громадську ініативу Vision Zero for Ukraine, що ставить за мету проведення реформ задля зменшення кількості загиблих на дорогах України до нуля.

5. Прибрати кіоски та парковку автомобілів з велодоріжок на Перемоги та Бажана.

Ситуація на існуючих велодоріжках кардинально не змінилась: вони досі не стали зручними та безпечними для руху велосипедистів. КК “Київавтодор” та міському голові були направлені результати інспекції велодоріжки на пр. Перемоги та рекомендації Асоціації. Чекаємо реакції міських служб.

6. Створити криті безпечні велосипедні парковки і під’їзди до них біля 15 станцій метро (або всередині переходів метро) у 2015 році (сумарною місткістю 2500 велосипедів). 

У 2014-2015 роках в Києві з’явилися два перехоплюючі паркінги біля метро – на Оболоні та Виставковому центрі. Вони були встановлені з ініціативи соціально відповідального бізнесу та громадськості, міська влада не бере участі в проекті.

Мер неодноразово публічно заявляв про свою підтримку ідеї, проте реалізація потонула у юридично-бюрократичних процедурах, адже у місті триває демонтаж тимчасових споруд (МАФів), а велосипедні паркінги з наглядом біля метро мають облаштовуватись за тією ж процедурою, що й усі інші тимчасові споруди.

7. Забезпечити зручні місця для перевезення велосипедів у тролейбусах, трамваях, міській електричці, та зручні під’їзди з велосипедом до станцій і зупинок.

Розпочато діалог з КП “Київпастрансом” щодо покращення умов для перевезення велосипедів у громадському транспорті, плануються пілотні проекти та зміни до правил пасажирських перевезень. Детальніше читайте про це тут.

8. Профінансувати проект пілотної велосипедної інфраструктури Дарницького району “СТАРТ” у 2015 році.

Реалізацію проекту СТАРТ призупинено, натомість визначено пріоритетні веломаршрути, що поєднують віддалені райони Києва з центром міста. На 2015 рік таким маршрутом є Троєщина-Європейська площа.

9. Прийняти Велосипедну концепцію Києва до 2020 року, погодити її з громадськістю, включити належну частину у бюджет 2015 року,

Велоконцепція, розроблена велоактивістами у 2014 році, передана на розгляд міській владі, на її основі написано Міську цільову програму розвитку велотранспорту на 2015-2019 роки. Програма не пройшла погодження усіх департаментів КМДА, зокрема, департаменту фінансів, який посилався і на обмеженість бюджету і на той факт, що велотранспортна програма має бути прийнята як частина загальної транспортної стратегії міста (якої поки немає).

mcp

Асоціація планує запропонувати КМДА актуалізувати питання міської цільової програми з розвитку велотранспорту, зважаючи на заяви заступника голови КМДА, і, зокрема, перерахувати вартість програми виходячи з фактичної вартості проекту веломаршруту “Європейська площо – ж/м. Троєщина”.

10. Призначити радника з велосипедних питань (cycling officer), який буде мати необхідні повноваження для розвитку велосипедної інфраструктури у Києві, і кандидатура якого буде погоджена з громадськістю.

Вимогу виконано, радницею мера з питань розвитку велоінфраструктури призначено Ксенію Семенову. Замітки по її роботі можна читати тут.

***

Також міська адміністрація на основі карти веломаршрутів, розробленої велосипедистами минулого літа, обрала для фінансування та облаштування один веломаршрут – “Європейська площа – ж/м Троєщина“. Наразі роботи тривають. Також було промарковано рекреаційний веломаршрут на Трухановому острові. Вперше у Києві було застосовано велосипедну навігацію, на основі якої пропонується у майбутньому розробити систему велонавігації для усього міста. Додатково зараз узгоджується місце та форма велосипедних парковок перед головною будівлею та у дворі КМДА.

За рік було запущено багато процесів по різних напрямках розвитку велотранспорту в Києві. Загалом Асоціація велосипедистів Києва відзначає більшу ніж раніше відкритість і готовність міської влади вести діалог з велосипедистами – голос користувачів велосипедів у столиці став більш помітним, хоча й не достатньо впливовим.

У найближчому майбутньому хотілося б побачити більш злагоджену та системну роботу різних відомств у створенні якісних та безпечних умов для руху велосипедистів – щоб стати справді велосипедним містом, Києву треба зробити ще дуже багато.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Олександр

    Щодо мостів, а чогу забули про Південний?
    Хоча там на правому берез ніяк не з’їдешь. Хоча б можно було доїзжати хоча б до Фрушету.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за липень-вересень 2017 року Перед тим, як ми поговоримо про ситуацію з

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство