Сьогодні Ксенія Семенова, координаторка роботи АВК по Києву та радниця Київського міського голови з питань розвитку велоінфраструктури, зустрілась з співробітниками КП “Київпастранс” для обговорення можливостей покращення умов перевезення велосипедів у громадському транспорті Києва.

Обговорювали умови та можливі зміни для фунікулера, трамваїв, тролейбусів та міської електрички. Загалом, компанія готова до співпраці та створення умов для перевезення велосипедів у громадському транспорті. На зустрічі узгодили, що перевезення велосипедів не має створювати незручностей іншим пасажирам, які є пріоритетними клієнтами комунального підприємства. Зважаючи на недосконалість правил, які регулюють пасажирські перевезення електротранспортом, попередньо ведуться переговори про удосконалення умов на фунікулері та відкриття пілотних маршрутів тролейбусів та швидкісного трамваю для тестування умов перевезення велосипедів.

PT sticker sample

Підсумовуючи зустріч, тезово про дії, потрібні з боку Київпастрансу:

  1. Узгодити пілотні проекти перевезення велосипедів у ГТ з керівництвом компанії
  2. Уточнити правила перевезення велосипедів у міській електричці (чи є обмеження по кількості і тп)
  3. З’ясувати у Укрзалізниці де знаходяться вагони для перевезення велосипедів у составах, чи це регулярне місце (з метою маркування платформ)
  4. З’ясувати години-пік для фунікулеру (лише на підйом), для тролейбусів та швидкісного трамваю, на які буде пропонуватись обмеження перевезення велосипедів.

Зобов’язання сторін по співпраці:

Київпастранс сприяє оформленню правил, інформуванню контролерів, водіїв та пасажирів щодо змін на пілотних маршрутах та на фунікулері; надає технічні консультації щодо рухомого складу та можливостей переобладнання фунікулера

АВК обговорює правила перевезення з велоспільнотою; співпрацює з дизайнерами по розробці навігаційних та інших візуальних матеріалів; поширює інформацію про зміни правил; отримує зворотній зв’язок від велосипедистів; шукає кошти на усе маркування та інші необхідні матеріали; виступає комунікатором з велоспільнотою з цього питання.

На зустрічі також обговорили можливі умови перевезення велосипедів у фунікулері, тролейбусах та трамваях.

Пропозиція АВК наступна:

  1. Максимум 2 велосипеда одночасно
  2. Заборона перевозити у години-пік (уточнити години-пік, для фунікулера лише вгору)
  3. Додаткова оплата перевезення (за тарифом багажу), крім складаних та дитячих, які перевозяться безкоштовно
  4. Вхід на двері, позначені відповідними позначками
  5. Велосипед не має забруднювати обладнання салону та одяг пасажирів.

Для міської електрички правило години-пік не має діяти, адже вона працює лише вранці та ввечері і багато хто їхатиме саме на роботу з велосипедом через усе місто.

Пропозиції АВК по інтеграції велосипедного та громадського транспорту. Беруться за основу для обговорення остаточних рішень

І. Тролейбуси та трамваї – пілотні маршрути

  1. Маркувати двері трамваїв та тролейбусів, де є місце для перевезення велосипедів.
  2. Обрати пілотні маршрути:
    • Тролейбусні маршрути №№18 та 6 (Виноградар – Майдан Незалежності)
    • Швидкісний трамвай №3 (Кільцева дорога – пл. Старовокзальна)
  3. Розмістити наліпки на двері, можливо також в салоні у місці для перевезення велосипедів
  4. Провести інструктаж кондукторів щодо правил та умов перевезення велосипедів
  5. Розмістити інформаційні оголошення в салонах про експеримент, правила перезення вело, запросити людей давати зворотній зв’язок на 1551
  6. Провести аналіз результатів та реакції пасажирів, водіїв, пасажирів з велосипедами, візками тощо.

Принцип розміщення наліпок:

  1. Розміщувати лише на тролейбусах та трамваях
  2. Клеїти на ті двері, де:
    • Відсутні центральні поручні на вході до тролейбусу чи трамваю, а також
    • передбачено місце для дитячих/інвалідних візків, або
    • відсутні місця для сидіння у задній частині,
  3. Наліпки мають клеїтись під скло (клеюча сторона – це сторона зображення велосипеда)
  4. Якщо на передній панелі тролейбуса/трамвая є наліпки, що інформують про наявність місць для пасажирів з інвалідністю та/або з дитячими візками, поруч доклеїти аналогічну наліпку з позначкою велосипеда
  5. Якщо у тролейбусі/трамваї відсутні місця для візків або вільний простір у задній частині, клеїти наліпки не потрібно.

ІІ. Фунікулер

veloekskursiya-deputaty
  1. облаштувати друге знизу відділення вагону фунікулера для перевезення щонайменше двох велосипедів, а також дитячих візків шляхом демонтажу сидінь або їхньої заміни на складані сидіння;
  2. позначити двері до цього відділення позначками «Велосипед» та «Дитячий візок»;
  3. Облаштувати уздовж правої стіни (по руху фунікулера вгору) на обох платформах пандуси для зручності котіння велосипедів та візків (рішення виробити спільно з інженерами Київпастрансу);
  4. позначити місце на сходах, де зупиняться потрібні двері, позначками «Велосипед» та «Дитячий візок»;
  5. за можливості, розширити 1 прохід турнікету до 1 м;
  6. розмістити на вхідних дверях до станцій наклейки «Велосипед» із зазначенням часу роботи та умов перевезення велосипедів або іншим способом інформувати про правила перевезення;
  7. розмістити на сайтах фунікулеру, Київської міської державної адміністрації та інших транспортних сайтах інформацію про можливість перевезення велосипедів.

ІІІ. Міська електричка

  1. Якщо у всіх поїздах однаковий номер вагону, де є місця для перевезення велосипедів, то позначити платформу, де зупиняється “велосипедний” вагон піктограмою “Велосипед”
  2. На вагонах, де є місце для велосипедів, біля дверей нанести позначки велосипедів, можливо контрастну смугу уздовж всього вагону шириною близько 20 см для додаткового позначення (Дизайн позначок узгодити додатково)
  3. Провести аудит стану конструкцій для перевезення велосипедів у вагонах.
  4. Підходи на платформи обладнати пандусами, а при реконструкції обов’язково похилими рампами
  5. Розмістити у вагонах міської електрички, на сайті та соцмережах інформацію про умови та можливості перевезення велосипедів

Щодо дизайну усіх матеріалів

Попередня домовленість з волонтерською ініціативою “Агенти змін” про допомогу з підготовкою макетів усіх наліпок та оголошень.

Асоціація висловлює подяку персоналу Кп “Київпастранс” за відкритість та готовність покращувати якість послуг громадського транспорту у Києві і, зокрема, враховувати потреби велосипедистів.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Олександр

    На станціі Троещина 2 одна платформа значно нижче рівня Електрички. Там треба стрибати. З велосипедом в руках стрибати буде дещо складно. наврядчи будуть переробляти цілу платформу, але можливо колись. …

інші цікаві матеріали

На бульварі Перова смугу, якою рухається громадський транспорт, відкрито для велосипедистів. Згодом до експерименту долучаться проспекти Визволителів, Миру та вул. Будівельників на Лівому березі Києва.

Навесні в Києві актуалізувалося питання взаємодії велосипедистів і водіїв громадського транспорту на дорогах та інтеграції велосипеда з ГТ. 19 квітня Асоціація велосипедистів Києві передала комунальному

Київська влада декларує “нову транспортну політику”, де в пріоритеті пішоходи, велосипедисти і громадський транспорт, але на практиці ухвалює рішення, які повністю їй суперечать і затримують